Mergi direct la conținut »
Ce să mănânci dimineața. Idei pentru un mic dejun sănătos

Ce să mănânci dimineața este întrebarea pe care o au mulți dintre noi. Un mic dejun sănătos, dar și sățios este un obiectiv pe care ni-l propunem cu toții, însă poate nu suntem mereu atenți la fiecare aliment. Noi îți explicăm ce să mănânci dimineața și ce să nu consumi la micul dejun pentru a avea energie, dar și pentru a-ți menține sănătatea stomacului. Printre recomandări se regăsesc și alimente pe care nu le-ai fi considerat interzise dimineața.

De Miruna Darcovici, Camelia Diaconu,

Dacă te-ai întrebat ce să mănânci dimineața pentru a funcționa la capacitate maximă toată ziua, trebuie să știi că merele, cartofii, roșiile, ciocolata neagră și portocalele se regăesc printre alimentele cele mai recomandate.

Ce să mănânci dimineața – Ce idei pentru micul dejun vei găsi în acest articol:

Ce să mănânci dimineața și ce nu este recomandat;
Ce să mănânci dimineața, idei de mic dejun sănătos;
Ce să mănânci dimineaţa ca să scapi de burtă;
Ce să mănânci dimineața ca să previi cancerul de colon;
Idei pentru mic dejun – Ce să mănânci dimineața ca să slăbești;
Idei mic dejun de post;
Idei mic dejun vegetarian;
Idei mic dejun pentru copii;
Gustări sănătoase pentru copii;
Idei de mic dejun rapid;
Micul dejun – 5 beneficii importante;
Greșeli pe care să nu le mai faci la micul dejun

Ce să mănânci dimineața la micul dejun și ce nu este recomandat

Cartofii sunt recomandați pentru că Amidonul din cartofi scade colesterolul cartofii sunt bogați în minerale.

Roșiile pot fi și ele consumate dimineața deoarece:
Îmbunătățesc digestia consumate la micul dejun;
Roșiile accelerează metabolismul.

Ciocolata neagră
Conține antioxidanți care te mențin tânăr mai mult timp și care reduc riscul de boli de inimă .

Mere
Merele conțin pectină, care ajută la scăderea colesterolului și a nivelului de zahăr din sânge:

Nu este recomandat dimineața să consumi iaurt sau portocale.

Iaurt nu este indicat pe stomacul gol, deoarece crește aciditatea.

Portocalele consumate pe stomacul gol pot irita stomacul și pot provoca gastrită.

Pentru prânz se pot consuma nuci, orez, carne sau banane.

Nuci
Nucile scad riscul de tensiune arterială și păstrează inima sănătoasă.

Orez
Orezul este bogat în carbohidrați îți dă energie pentru întreaga zi.

Carne
Carnea este o sursă bogată de fier, reduce oboseala și vulnerabilitatea la boli;
Carnea se digeră în 4-6 ore poate afecta sistemul digestiv.

Banane
Bananele pot afecta în mod negativ digestia.

Seara organismul tolerează mai bine iaurtul și nu foarte bine carnea, bananele, nucile, merele și roșiile, precum și cartofii.

Iaurt
Iaurtul ajută digestia potolește pofta de ”a ronțăi” ceva înainte de culcare.

Nuci

Nucile sunt bogate în calorii și grăsimi și pot duce la creșteri în greutate.

Mere

Merele cresc aciditatea stomacului.

Roșii
Pectina este greu de digerat seara;
Pectina și acidul oxalic pot determina balonare.

Cartofii conțin mai multe calorii decât alte legume și pot duce la creșterea în greutate

Idei de mic dejun - cuplu care serveste micul dejun
Idei de mic dejun

Ce să mănânci dimineața, idei de mic dejun sănătos

  • O omletă din două ouă, câteva nuci şi două roşii;
  • O salată din legume diverse cu măsline, două ouă fierte şi puţină carne;
  • O conservă de peşte cu castraveţi şi roşii;
  • Alune crude şi fructe de pădure;
  • O jumătate de avocado cu brânză şi două felii de pâine integrală.

Ce să mănânci dimineaţa la micul dejun ca să scapi de burtă

  • Avocado – Este bogat în grăsimi sănătoase și ajută la accelerarea metabolismului.
  • Legume -Te ajută să te saturi cu puţine calorii.
  • Lângă nuci, alune, ouă sau brânză poţi pune o garnitură de legume: roşii, castraveţi, ardei gras, dovlecei sau morcovi.
  • Ouă – Conţin şi grăsimi bune, şi vitamine, şi proteine.
  • Peşte – Tot din categoria grăsimilor sănătoase, peştele este un mic dejun ideal. Îţi dă energie pentru întreaga zi şi dă o senzaţie de saţietate de lungă durată. Alege un peşte gras, de exemplu macrou sau somon.
  • Fructe de pădure – Sunt pline de antioxidanţi şi în plus sunt printre puţinele fructe indicate în cura de slăbire fiindcă au un conţinut mic de zahăr.
  • Seminţe – Poţi să alegi seminţe de chia, de cânepă, de in sau de susan. Toate sunt bogate în grăsimi sănătoase, necesare pentru cei care vor să scape de burtă.
  • Nuci sau alune – Conţin grăsimi sănătoase, care sunt foarte importante atunci când vrei să slăbeşti.

Ce să mănânci dimineața ca să previi cancerul de colon

Cancerul de colon este tot mai răspândit, iar o alimentaţie echilibrată şi sănătoasă te ajută să previi apariţia bolii. Îţi dăm o reţetă de mic dejun care te ajută să stai departe de această afecţiune nemiloasă.

Rețeta de mic dejun care poate preveni cancerul de colon

  • O cană de fulgi de ovăz;
  • O banană medie, tăiată felii;
  • O linguriță de miere de albine,
  • o cană de lapte/lapte de migdale;
  • O linguriță de scorțișoară nuci

Lasă fulgii de ovăz la înmuiat, pentru 10 – 20 de minute. Adaugă, apoi, miere și amestecă bine, după care completează cu restul ingredientelor. Gustul este delicios, așa că nu vei simți nevoia să mănânci altceva.

Idei pentru mic dejun – Ce să mănânci dimineața ca să slăbești

  • Ouă fierte și iaurt grecesc – Te ajută să atingi senzația de șațietate și să mănânci mai puțin, atât cât organismul are nevoi;
  • O banană – Te ajută să arzi caloriile mai repede și îți solicită organismul să folosească grăsimea, pentru a produce energie;
  • Omletă picantă – 2 ouă, sare, piper, ulei de măsline, un ardei iute tocat mărunt, roșii cherry și ceapă verde tocată mărunt;
  • Ovăz cu scorțișoară și banană – 2 lingurițe de semințe de chia, 2 linguri de stafide, ½ linguriță de scorțișoară, o banană, esență de vanilie, o ceașcă de fulgi de ovăz, o ceașcă de lapte și ½ ceașcă de nuci caju.
  • Smoothie – Lapte de migdală, semințe de in, scorțișoară, iaurt degresat, cafea rece și câteva cuburi de gheață.

Idei mic dejun de post

  • Pastă de avocado
  • Legume (roșii, ardei, țelină, ardei gras), ulei de măsline și pâine neagră cu semințe;
  • Pastă de humus
  • Legume (salată de roșii, castraveți, ardei gras, morcovi) pâine de secară sau lipie;
  • Smoothie proteic din fructe de pădure și ananas;
  • Budincă de chia cu ananas și caju;
  • Salată de fructe – rodie, banana, ananas, kiwi, mentă, semințe de chia, banană;
  • Salată de crudități – Sfeclă roșie, morcov, măr, nuci, țelină, ulei de măsline, suc de lămâie, mentă, pătrunjel, sare și piper;
  • Fructe și ovăz – Terci de ovăz (poți fierbe fulgii de ovăz în apă sau lapte vegetal), fructe de pădure, unt de arahide, migdale, sirop de arțar.

Idei mic dejun vegetarian

  • Cremă de avocado și kiwi
    Un avocado, 2-3 kiwi, 2-3 linguri de zeamă de lămâie și îndulcitor natural. Avocado se pune în blender și se face pastă, peste care se adaugă 2 fructe de kiwi, zeamă de lămâie și îndulcitorul natural. Se face la blender până se obține o pastă fină și cremoasă;
  • Budincă de chia cu fructe
    4-5-linguri de chia, o cană de lapte de migdale și fructe (mango, afine, kiwi, ananas, căpșuni, etc);
  • Piure de dovleac cu orez
    80 de grame de dovleac copt, 60-65 de grame de orez basmati, 1-2 linguri de ghimbir pudră sau îndulcitor natural; extract de vanilie. Se fierbe orezul, iar dovleacul copt se pune în blender împreună cu esența și îndulcitorul. Când se răcește se așează în straturi: un strat de piure de dovleac, unul de orez.
  • Humus cu legume
    300 de gr de năut fiert, 2-3 linguri ulei de măsline, 2-3 linguri de semințe de susan, 2-3 căței de usturoi pisați, un morcov, un ardei gras.
  • Salată de mango
    Două linguri de hrișcă (le pui la hidratat de seara), două linguri de caju, două linguri de nuci și un fruct de mango. Taie fructul și adaugă hrișca, nucile și cajuul. Poți îndulci salata cu puțină miere de albine ori sirop de agave.
Mic dejun pentru copii - mama cu doi copii care servesc micul dejun
Mic dejun pentru copii

Idei mic dejun pentru copii

  • Smoothie cu lapte, banană și afine;
  • Smoothie cu lapte, curmale și banană;
  • Pâine neagră cu seminte, brânză de vaci și pătrunjel verde;
  • Salată de fructe – mure, căpșuni, portocale, ananas, banană, kiwi;
  • Omletă – două ouă, zucchini, brânză feta ori mozzarela sau telemea;
  • Omletă cu broccoli – două ouă, broccoli, brânză de vaci ori telemea;
  • Clătite cu miere sau dulceață de casă; Citeşte și: Rețeta de clătite. 10 rețete de clătite delicioase și rapide
  • Clătite cu brânză de vaci și stafide;
  • Pastă de guacamole cu pâine integrală;
  • Musli cu lapte de vacă sau capră ori cu lapte de migdală;
  • Cereale integrale cu iaurt – cereale fără adaos de zahăr, cacao sau coloranți artificiali, se pot adăuga și câteva fructe proaspete sau uscate și o linguriță de miere;
  • Pâine integrală cu unt și miere;
  • Mozzarella tăiată felii cu felii de roșii, busuioc și pâine integrală;

Gustări sănătoase pentru copii

Idei de gustări sănătoase pentru copii:

  • Fructe oleaginoase și semințe – nuci, semințe, caju, alune sau fistic (nesărate);
  • Biscuiți de ovăz cu stafide;
  • Chips-uri de cartofi și morcovi făcuți în casă – tăiat în felii subțiri și puse la cuptor pe folie de copt, la maxim 100 de grade Celsius;
  • Iaurt cu semințe – semințe de chia, in, quinoa;
  • Fructe proaspete;
  • Popcorn de casă fără sare;

Idei de mic dejun rapid

  • Pâine prăjită cu guacamole
    Pastă de avocado cu zeamă de lămâie, ulei de măsline și puțină sare. Prăjește o felie de pâine și adaugă pasta de avocado;
  • Sandwich cu ou și mozzarella
    O chiflă de pâine din grâu integral peste care adaugi câteva felii de roșii și de mozzarella;
  • Pâine prăjită și ou fiert
    O idee sățioasă și rapidă de mic dejun. Poți aduăuga și o felie de brânză de capră sau o felie de roșie;
  • Griș cu lapte
    Pune laptele la fiert împreună cu puțin zahăr și când ajunge în punctul de fierbere adaugă și grișul. Mestecă în continuu pentru a nu se prinde și dă focul la mic;
  • Biscuiți cu ovăz, semințe de chia și fructe
    Pasează bananele într-un bol și adaugă semințe de chia. Amestecă până obții o pastă omogenă și adaugă fulgii de ovăz împreună cu câteva linguri de zeamă de lămâie;
  • Ovăz cu fistic și merișoare
    Pune într-un borcan fulgi de ovăz împreună cu merișoarele și fisticul bine mărunțit. Amestecă și adaugă lapte de migdală.
  • Granola
    Ovăz, nuci, semințe de dovleac ori de floarea soarelui, miere, scorțișoară și zahăr brun. Amestecă-le pe toate și vei obține un mic dejun ideal. Poate fi consumat chiar și în post.
Idei de mic dejun - oua benedict cu sunca si paine prajita
Idei de mic dejun

Micul dejun – 5 beneficii importante

Pe lângă suplusul de energie pe care îl aduce organismului, micul dejun mai are și o mulțime de alte beneficii valoroase pentru sănătate. Iată de ce este important să iei micul dejun:

Micul dejun crește aportul de nutrienți

Micul dejun consumat în mod regulat ajută la stimularea metabolismului, iar în organism sunt reținuți mai mulți nutrienți. Micul dejun ajută și la asimilarea în canități mai mari a vitaminelor, fibrelor și mineralelor.

Stimulează și accelerează metabolismul

Mesele regulate și frecvente ajută metabolismul să ardă mai repede caloriile și grăsimile din organism.

Previne apariția senzației imediate de foame

Un mic dejun copios îți va oferi senzația de șațietate și va preveni apariția imediată a senzației de foame pe parcursul zilei.

Îmbunătățește capacitatea de concentrare și memoria

Consumul regulat al micului dejun te va ajuta să crești aportul zilnic de nutrienți de care creierul și organismul au nevoie pentru a se concentra. O dată ce creierul primește necesarul de nutrienți, acesta va funcționa la capacitate maximă pe durata întregii zile.

Menține greutatea corporală

Datorită stimulării organismului, caloriile sunt arse mult mai repede din corp și nu mai sunt stocate. Așadar, dacă nu vei sări peste micul dejun, îți va fi mult mai ușor să îți menții o greutate corporală optimă.

La ce oră este bine să iei micul dejun?

Pe lângă tipul de alimentație pe care alegi să îl consumi, sunt extrem de importante și orele la care mănânci.

Micul dejun este masa ce trebuie luată între orele 7 și 9 dimineața, pentru ca organismul să aibă suficient timp la dispoziție să asimileze nutrienții până la următoarea masă, masa de pranz.

Greșeli pe care să nu le mai faci la micul dejun

Sun zile în care, din lipsă de timp ori de inspirație, alegi să mănânci pe fugă ori alegi să consumi alimentele nepotrivite și îți supra soliciți organismul cu produse nesănătoase și bogate în zaharuri. Din păcate, dacă sunt făcute în mod constant, aceste greșeli vor avea efecte negative pe termen lung, atât pentru sănătate, cât și pentru siluetă.

Așadar, ce greșeli să nu mai faci la micul dejun:

Mănânci puține fibre la micul dejun

Micul dejun care nu îi oferă organismului cantitatea necesară de fibre îți va crește foarte repede senzația de foame. Consumul bogat de fibre este recomandat și pentru îmbogățirea digestiei.

Nu consumi proteine, o greșeală la micul dejun

Proteinele consumate la micul dejun te vor ajuta să nu ți se facă foame prea repede până la următoarea masă.

Mănânci puțin la micul dejun

Un fruct nu este suficient pentru prima masă a zilei. La micul dejun este indicat să consumi între 300 și 400 de calorii.

Mănânci prea târziu micul dejun

Mâncatul devreme, între orele 7 și 9 va stimula metabolismul să treacă la treabă mult mai repede și să îți furnizeze energia de care ai nevoie în prima parte a zilei.

Nu bei apă dimineața

Dacă vei consuma micul dejun fără să bei un pahar de apă, riști să te deshidratezi. Este indicat să bei un pahar mare de apă imediat cum te-ai trezit, pentru a stimula metabolismul, dar și după micul dejun.

Micul dejun este prima și cea mai importantă masă a zilei. Din fericire, sunt o mulțime de idei de mic dejun rapid, idei de mic dejun sănătos sau idei de mic dejun care să te ajute să slăbești, așa că nu sări peste hrana de dimineață

Citește și Cum se face mamaliga

 
 
Close
Close
Închide