MENIU CAUTĂ

Maraton de indoor cycling, pe 18 mai, de Ziua Europeana Impotriva Obezitatii (PUBLICITATE)

Distribuie
Se apropie vara, iar preocuparea pentru tonus si forma fizica revin in actualitate, pentru cei mai multi dintre noi. Mersul pe bicicleta (stationara sau de sosea), ramane optiunea la indemana, in stare sa ne aduca reale beneficii fizice si psihice. Despre felul in care trebuie abordat corect, cu beneficii maximizate, un program de indoor cycling, povesteste Radu Restivan, ambasador Abbott World Marathon Majors, fondator 321sport si instructor indoor cycling.

Care sunt particularitatile unei clase de indoor cycling, comparativ cu alte forme de antrenament? Ce beneficii specifice poti enumera?

Clasa de indoor cycling reprezintă un antrenament foarte eficient pentru că poate fi foarte ușor de controlat și de monitorizat, ține sportivii împreună, iar muzica determină stilul de pedalare și implicit efortul depus. Eu personal sunt foarte încântat de faptul că fiecare clasă nu reprezintă doar o înșiruire de piese, ci este gândită cu un target heart rate în spate, lucru care ajută participanții să își aleagă clasele în funcție de obiectivele proprii. Cel mai important beneficiu mi se pare că la fiecare clasă se crează o mini-comunitate de oameni care fac sport împreună, dar care se și distrează, totul în contextul atingerii obiectivelor. Este o combinație ideală!

De obicei, participantii la o clasa de group fitness cedeaza tentatiei de a „sari” peste capitolele warm up si stretching. De ce sunt importante, in cadrul unui antrenament, cele doua secvente mentionate?

Chiar dacă unii oameni le pot considera plictisitoare sau inutile, cele două părți (warm-up la începutul clasei și stretching la final) sunt esențiale pentru a avea o relație pe termen lung cu sportul. La warm-up activăm musculatura și pregătim organismul pentru efort, asigurându-ne astfel că vom proteja articulațiile, iar la stretching ne ocupăm de detensionare musculaturii și de prevenirea accidentărilor. Indiferent de antrenamentul pe care îl fac, recomand tuturor sportivilor să treacă prin aceste două faze!

Care sunt greselile cel mai des intalnite, pe parcursul unei clase de indoor cycling?

Cred că una dintre cele mai comune greșeli este că unii oameni își doresc rezultate foarte rapide, motiv pentru care ard etape și riscă să se accidenteze. Mai ales începătorilor le recomand ca în primele săptămâni de clase să se axeze pe a asculta ritmul și a pedala pe aceeași cadență cu colegii lor, fără să se ridice din șa, chiar dacă restul grupului o face. Spre exemplu tehnica de standing flat nu o recomand oamenilor fără experiență pentru că necesită o pregătire fizică destul de bună, însă mulți începători se lasă purtați de val și execută standing flat, având evidente probleme cu tehnica. În acel moment îi rog să coboare în șa și să continue antrenamentul pentru a evita o posibilă accidentare.

Cat de importanta este muzica folosita de instructor, in timpul unei clase de indoor cycling?

Din punctul meu de vedere muzica este cel mai important lucru dintr-o clasă de indoor cycling și ține de instructor să poată să țină audiența în priză pe toată durata antrenamentului. Eu personal încerc să ascult cât mai multă muzică (și cât mai variată!), iar deseori în viața de zi cu zi să le salvez într-un playlist denumit ”Propuneri cycling” pentru că simt că au acel ceva care i-ar face pe oameni să pedaleze cu spor, dar și cu zâmbetul pe buze.

Pe 18 mai, de Ziua Europeana Impotriva Obezitatii, va avea loc in parcarea centrala de la Baneasa Shopping City, un exploziv maraton de indoor cycling, organizat de Music & Cycling. Ce-i sfatuiesti pe cei care vor veni sa pedaleze 4, 5 sau chiar 6 ore? Descrie-ne formula corecta de outfit – hidratare – dozare a efortului, in timpul unui maraton cu o asemenea anvergura. Ce trebuie sa manance un participant la maraton, inainte de efort? Cu cat timp inainte de inceperea maratonului? Cat de importanta este recuperarea post-maraton si ce presupune ea?

Din punct de vedere al outfit-ului le recomand să folosească echipament tehnic de sport care să asigure o respirabilitate cât mai bună. Ideal ar fi să poată utiliza pantaloni de ciclism cu bazon, cât și pantofi dedicați cu prindere de pedală, însă lucrurile se pot face foarte bine și fără acest echipament specific!

Hidratarea este extrem de importantă în contextul unui efort de lungă durată: recomand participanților să se hidrateze constant cu apă, dar în cantități cât mai mici. De asemenea există o multitudine de produse isotonice care sunt numai bune de consumat pentru o hidratare corectă în timpul efortului.

În ceea ce privește dozarea efortului, orice astfel de maraton de sport trebuie privit în ansamblu: dacă sportivul va participa la 4-5-6 ore de sport, este important să nu tragă foarte tare începând de la prima oră pentru că ar putea să rămâne fără resurse spre final. Chiar dacă unele clase vor avea zone de intensitate foarte mare, le recomand participanților să încerce pe cât de mult se poate să rămână în zona aerobă și să evite intrarea în anaerob.

Alimentația înainte de competiție ar trebui să fie una bogată în carbohidrați și de asemea să fie constituită din ingrediente cu care omul este obișnuit pentru a evita eventuale probleme digestive.

Recuperarea post maraton presupune o ieșire controlată din zona de efort la finalul ultimei clase, cât și o sesiune foarte consistentă de stretching. După terminarea evenimentului, este foarte importantă alimentație, care ar trebui să conțină o cantitate mai mare de proteine. În timpul efortului de o asemenea durată se vor consuma foarte multe rezerve de proteine, așadar este important să fie refăcute. Odihna este iarăși un element foarte important, așadar recomand cel puțin 8 ore de somn după un astfel de efort.

Pentru a incheia cu succces un maraton, iti trebuie doar o buna conditie fizica si antrenament specific, sau e nevoie si de un anumit mindset?

Cred că orice astfel de maraton necesită atât o pregătire fizică bună, dar motivația de ordin mental este cea care te ajută să ajungi la bun sfârșit cu zâmbetul pe buze. Îi apreciez foarte mult pe oamenii care își pun obiective îndrăznețe și care muncesc pentru a le atinge, așadar o să mă simt ca într-o mare familie la Music & Cycling!

Incearca sa-i convingi, cu o fraza, pe cei care inca nu s-au inscris la maratonul din 18 mai, de la Baneasa Shopping City, ca nu trebuie sa rateze acest eveniment.

Music & Cycling #TheMovementManifesto o să fie un adevărat spectacol al sportului și sunt foarte fericit că voi fi pe scenă la ultima clasă, unde sper să facem împreună un show de neuitat la finalul unei maraton de bucurie în mișcare!

——

Radu Restivan a început ca jurnalist sportiv și, ulterior, a trecut de partea cealaltă a baricadei, lucrând în agenții de comunicare, pe PR și marketing sportiv.

Din cauza unui stil nesănătos de viață, unul atât de familiar pentru români (cauzat de sedentarism și alimentație incorectă), Radu ajunsese să cântărească peste 100 de kilograme. La nici 27 de ani nu se mai putea lega la șireturi sau urca un etaj pe scări fără să gâfâie. A decis să-și schimbe complet viața și… s-a apucat de sport.

A început prin a lua ore de cycling și, ulterior, a dus lucrurile la alt nivel, devenind instructor de cycling. S-a apucat de alergare și, dacă la început nu putea alerga nici măcar un kilometru, pe urmă a ajuns să facă 10 kilometri, un semi-maraton, un maraton… iar la ora actuală a terminat peste 20 de maratoane și ultramaratoane.

Datorită sportului, și-a schimbat complet viața: a slăbit 30+ de kilograme și a reușit să facă lucruri la care altădată nici măcar nu visa.

Și-a propus să-i ajute și pe alții să obțină această schimbare și, astfel, a luat naștere 321sport, comunitatea care avea să influențeze pozitiv viețile multor oameni.

Este ambasador Abbott World Marathon Majors, circuitul celor mai mari maratoane din lume, dar și al unor competiții din România.

De asemenea, Radu este gazda Discover the World through its Marathons, primul documentar video de alergare, care combină sportul, cultura și istoria.

În puținul timp în care viața lui nu gravitează în jurul sportului, Radu este pasionat de gătit.

Comentarii