De Alina Vlad,

Multe dintre femei s-au supus chinului unui regim de slăbit draconic pentru ca la sfârşitul acestuia să constate că, de fapt, acul cântarului indică exact aceeaşi greutate. Şi atunci apare întrebarea: “Unde am greşit?”. Aici intervin specialiştii, care ne dau 10 sfaturi sub formă de întrebări, la care fiecare femeie să răspundă pe durata dietei.
– Beau suficientă apă? În vreme ce apa nu are cum să fie o poţiune magică ce topeşte kilogramele, e o unealtă extrem de utilă pentru a stopa foamea şi tendinţa de a mânca peste măsură. Data viitoare când simţi că foamea se apropie cu viteză, cel mai bine e să bei întâi un pahar cu apă.
– Îţi măsori porţiile frecvent? Acesta e un lucru crucial atunci când vrei să slăbeşti. Mâinile sunt cel mai bun instrument pentru a face asta, fără să ai nevoie să porţi după tine un cântar. Aproximează cantităţile folosind palmele.
– Ştii câţi macronutrienţi trebuie să consumi la fiecare masă? Asta poate fi puţin dificil de stabilit, pentru că depinde de fiecare în parte (câtă activitate fizică face, metabolism sau job). Însă un lucru e general valabil: de fiecare dată când mănânci, asigură-te că ai în farfurie proteine, grăsimi bune sau fructe şi legume.
– Doar ţii regim sau faci şi sport? Cântarul e mereu văzut ca un mare oracol al progresului în lupta cu kilogramele în plus. Arată mai puţin ca săptămâna trecută, înseamnă că dieta funcţionează. Însă puţini dintre cei care ţin diete ştiu că trebuie luat în calcul şi faptul că sacrifici masă musculară. De aceea, pentru ca regimul să fie eficient, e nevoie şi de sport, ca să clădeşti masă musculară şi să arzi depozitele de grăsime.
– Iei în fiecare zi Omega 3? E un ingredient- minune în diete. Găsit în peşte şi în alge, Omega 3 îţi păstrează celulele “fluide”. Adică, cu cât celulele sunt mai fluide, cu atât sunt mai sensibile la insulină. Şi, mai precis, peretele celular e tentat să elibereze grăsimea decât să o acumuleze.
– Cât din timpul tău îl petreci mâncând? Mănânci repede? Renunţă la a mai mânca rapid tot ce e în farfurie. Stomacului tău îi ia 20 de minute ca să elibereze hormonul ce comunică creierului tău că e sătul. Setează-ţi telefonul să sune după 20 de minute de când te afli la masă şi învaţă-te să mănânci în acest interval de timp.
– Dieta ta e echilibrată în ceea ce priveşte grăsimile “bune”? Aceste grăsimi bune nu trebuie să lipsească din dietă, pentru că-ţi reglează hormonii. Leptina şi insulina controlează distribuţia grăsimilor în corp.
– Îţi numeri caloriile? E un obicei des întâlnit în rândul celor ce doresc să slăbească. Însă toată lumea numără după ceea ce scrie pe ambalaje, ori acolo sunt nişte simple evaluări, adesea, după ureche.
– Bei alcool? Dacă bei adesea alcool, trebuie să ştii că acesta se transformă în acetat, care apoi e eliberat în sânge. El are efectul de a împinge la căpătul cozii grăsimile pe care tu le vrei arse, iar corpul consumă din cele care‑ţi sunt de folos.
– Cât de mult dormi noaptea? Somnul controlează dieta. Asta susţin specialiştii. Când eşti “rupt” de somn, corpul elibereză mai multă grelină, un hormon care-ţi comandă să mănânci. Un lucru e clar: somn puţin, îngrăşare sigură.

A murit Roxana Diaconu. FRF anunță dispariția avocatei
GSP.RO

A murit Roxana Diaconu. FRF anunță dispariția avocatei

Horoscop 25 mai 2020. Fecioarele renunță la anumite aranjamente
HOROSCOP

Horoscop 25 mai 2020. Fecioarele renunță la anumite aranjamente