MENIU CAUTĂ

(publicitate) Mers pe jos sau alergare? Care ți se potrivește cel mai bine?

Distribuie

Toată lumea trebuie să facă mișcările acestea! Iată de ce

Ce e mai bine? Să mergi pe jos sau să alergi?

Mișcările care-ți dau instant starea de bine. Vezi care ți se potrivesc!

Se știe că adulții activiti sunt mai puțin predispusi să dezvolte boli cardiovasculare și că mișcarea constantă îi face să se simtă, să funcționeze și să doarmă mai bine. Pentru îmbunătățirea sănătății recomandarea este ca adulții să facă între 2 și 5 ore de activități fizice pe săptămână, ceea ce duce la un minim de 30 de minute pe zi de mers pe jos sau alergare.

Află care dintre aceste mișcări fizice ți se potrivesc în funcție de avantajele fiecăreia, dar și ce risc de accidentări există.

Ce beneficii îți aduce mersul pe jos

Cea mai simplă și la îndemână mișcare fizică pentru adulți este mersul pe jos, iar daca că ești angajat poți primii premii pentru kilometri făcuți prin aplicația Badger https://badger.ro/#. Mersul pe jos nu prespune nicio aptitudine specială si poate fi făcut oriunde (chiar și la serviciu), tot timpul anului. În plus, plimbarea lejeră este activitatea cu cel mai scăzut risc de accidentare, doar 1% dintre cei ce merg pe jos ajung să se rănească.

La orice mișcare fzică făcută, importantă este constanța. Astfel, o plimbare de 30 de minute pe jos te ajută să arzi calorii, îți crește imunitatea și ameliorează simptomele de răceală, mărește circulația oxigenului în organism și astfel nivelul de energie, protejează încheieturile și genunchii și îți ameliorează stările negative (anxietate sau depresie).

Befeciile mersului pe jos sunt în mare parte identice cu cele în urma alergării, doar că necesită mai mult timp pentru a le dobândi. 15 minute de mers pe jos sunt la fel de benefice precum 5 minute de alergare.

 

Ce beneficii îți aduce alergarea

Este de știut faptul că dacă vrei să slăbești, alergarea te va ajuta să arzi dublu de calorii față de mersul pe jos. Alergarea constantă întărește mușchii, reduce riscul unui atac de cord, diminuează dezvoltarea bolilor cardiovasculare, a cancerului sau bolilor neuronale (Parkinson, Alzheimer). La fel precum mersul pe jos, alergarea are efecte pozitive asupra încordării, furiei, anxietății sau depresiei și te ajută să te concentrezi mai bine de-a lungul zilei.

Studiile arată că cei care aleargă au cu 25% mai multe șanse de a se răni decât cei ce merg pe jos. Iar cu cât aleargă mai intens cu atât persoanele sunt mai predispuse la sindromul de stres tibial, inflamarea sau ruperea tendonului lui Ahile sau fasceită plantară (durerea de călcâi).

Ce mișcare ți se potrivește? Mersul pe jos sau alergare?

Indicat este ca într-o săptămână să alternezi zilele de mers pe jos cu cele de alergare. În mod ideal este recomandat să alergi de 2 ori pe săptămână și în rest să mergi pe jos și să introduci plimbări mai vioaie decât cele obișnuite. Alergarea îți aduce mai repede beneficii pentru sănătate, dar te expune mai mult accidentelor. Până la urmă, alegerea mersului pe jos versus alergare ține de cât timp pentru mișcare ai la dispoziție, dar și de preferințele personale. Important este să faci cele 30 de minute de mișcare pe zi.

Orice ai face, asigură-te că faci o rutină din mișcările fizice zilnice. Dacă ești angajat și compania la care lucrezi are abonament la aplicația Badger, poți fii dublu recompensat pentru mers pe jos sau alergare, atât prin beneficiile de sănătate de mai sus, cât și cu premii.

Află mai multe despre singura aplicație ce recompensează angajații pentru mers pe jos sau alergare aici https://badger.ro/#.

Comentarii