Lucrul la birou este diferit, însă indiferent dacă lucrezi exclusiv în fața calculatoriului sau dacă munca presupune și interacțiune, muncă pe teren, sunt întotdeauna necesare planificări, organizări diverse, întâniri și multe altele. Pentru ca astfel de activități sa se desfășoare în condiții optime, trebuie să existe un mediu organizat și bine pus la punct. În acest sens, trebuie să luăm în calcul toate accesoriile și produsele specifice unui birou, de la hârtie pentru imprimantă, până la white board-uri, markere și dispozitive electronice.
Pentru ca activitatea să se desfășoare ușor și rapid, trebuie luate în calcul toate produsele de birotică și papetărie specifice tipului de activitate desfășurată.
Ce produse de birotica sunt esențiale într-un birou?
- Instrumentele de scris
Chiar dacă majoritatea birourilor tradiționale au fost înlocuite de cele tehnologizate, asta nu înseamnă ca nu vei mai avea nevoie de articole de scris, pixuri sau markere. Fie că ai de prelucrat o serie de documente, sau că trebuie să le redactezi sau să le ștanțezi manual, în mod evident existența accesoriilor de birou este necesară.
Este recomandat să folosești instrumente de scris de o calitate cât mai bună, care să se usuce cu ușurință și care să nu se transfere. Poți opta pentru pixuri cu radieră, care să-ți permită cu ușurință să-ți îndepărtezi orice greseală. Iar dacă optezi pentru pixuri sau stilouri cu cerneală sau pentru altfel de accesorii clasice, nu uita și de rola sau tubul corector. În plus, pentru a sublinia tot ce este important, folosește textmarkere în culorile preferate.
2. Hârtia
Orice domeniu de activitate are nevoie de articole din hârtie. Fie că este folosită pentru un contract, un proiect, o schema de lucruri, o listă de task-uri sau printarea unei facturi, hârtia este esențială în activitatea de birou.
În plus, poți avea nevoie de hârtie specială pentru imprimantă, de hârtie cerată sau colorată, în funcție de scopul materialelor pe care urmează să le printezi.
Hârtia joacă un rol esențial, chiar și dacă prioritar activitățile se desfășoară informatizat sau pe teren. Deseori, vei simți nevoia să pui pe hârtie o serie de planuri, schițe sau idei, într-un mod tradițional.
3. Dosare și agende
Chiar dacă mintea noastră poate procesa foarte multe informații, uneori este bine să le structurăm și în agenda personală. Cu atât mai mult când vine vorba de planuri și proiecte, de o serie de ședinte sau de întalniri. Te poți folosi și de produse pentru organizare și arhivare, prin intermediul cărora sa-ți tii toate aceste informații la loc sigur și pe care să le găsești cu ușurință, oricând ai nevoie.
4. Prezentare și afișare
Prezentarea este întotdeauna foarte importantă, mai ales atunci când informația trebuie să ajungă ușor și complet la interlocutor. De aceea, la birou este foarte util să ai la îndemână un whiteboard și accesorii specifice, astfel încât prezentările să fie interactive și eficiente.