Raportul cu indicii de audiență ai televiziunilor pe care compania Kantar Media îl trimite, la începutul fiecărui an, Consiliului Național al Audiovizualului (CNA), pentru ca acesta să stabilească lista cu televiziunile românești preluate gratuit în grilele operatorilor de cablu TV (principiul must-carry), reprezintă o fotografie a pieței de televiziune din România.

Aceste audiențe, niște cifre seci, fără viață, dar care ascund orgolii nemăsurate, arată, într-un fel, rezultatul muncii oamenilor de televiziune din cursul anului precedent și locul unde se află fiecare televiziune pe o piață foarte aglomerată. Poate că acest raport este mai important decât studiile punctuale, de genul: cine a făcut cel mai mare rating în noaptea de Revelion sau câte milioane de români au urmărit seria „Singur acasă”, la cea de-a douăzecea difuzare. 

„Fotografia de grup” a anul 2021 confirmă procesul de eroziune al audiențelor TV (consumul pe telecomandă) și accentuarea dominației celor cinci televiziuni care fac agenda divertismentului (PRO TV, Antena 1, Kanal D) și a știrilor (România TV, Antena 3).

Cele cinci televiziuni au avut o cotă cumulată de piață de 56,8% la nivel național, conform măsurătorilor Kantar Media, dintr-un total de 103 televiziuni care au fost monitorizate. Altfel spus, 56,8% dintre români care s-au uitat la televizor (pe telecomandă), în cursul anului trecut, au urmărit unul dintre cele cinci programe. În 2020, cota de piață (de vizionare) a fost de 49%. Așadar, în 2021, cele cinci mari televiziuni au „înfulecat” din cotele de piață ale celorlalte 98 de televiziuni, care s-au îngrămădit pe o cotă de 43,2%.

Calmul dinaintea furtunii prezidențiale. Nimeni de la PSD nu a prevăzut înfrângerea lui Marcel Ciolacu
Recomandări
Calmul dinaintea furtunii prezidențiale. Nimeni de la PSD nu a prevăzut înfrângerea lui Marcel Ciolacu

Piața TV din România nu mai atrage noi telespectatori (tinerii sunt dezinteresați de telecomandă), așa încât bătaia pe rating se poartă de ani buni pe un volum de telespectatori care s-a micșorat și din cauza plecării românilor din țară. 

Cele două mari grupuri de televiziuni, Intact Media Group și PRO TV, și-au consolidat pozițiile pe piață. Intact Media Group, care controlează Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Happy Channel și ZU TV, a avut o cotă de piață de 23,2%, față de 22% în 2020. Intact este grupul cu cea mai mare cotă de vizionare din România, adică 23,2% dintre români s-au uitat, în 2021, la una dintre televiziunile operate de Intact. 

Grupul PRO TV, care deține PRO TV, Pro Cinema, Pro 2, Pro Gold și Pro X, a avut o cotă de piață de 21%, față de 20,7% în 2020. 

Cei doi rivali, Intact și PRO TV, care însumează 10 televiziuni, cumulează o cotă de piață de 44,2% din consumul TV din România. 

Grupul DIGI, care cuprinde televiziunea de știri, televiziunile de sport și de muzică, a avut o cotă de piață de 4,2%. 

Societatea Română de Televiziune, reprezentată de TVR 1 și TVR 2, a avut o cotă de piață de 3,4%, la nivel național, inferioară unor televiziuni precum Kanal D (12%) sau România TV (7,6%), care nu beneficiază de avantajele de a face parte dintr-un grup local. Oricum, nu există nicio scuză pentru TVR că doar 3,4% dintre românii care s-au uitat la televizor, în 2021, au urmărit unul dintre programele TVR 1 și TVR 2.

Cine este Călin Georgescu, surpriza alegerilor prezidențiale 2024, turul 1. A ieșit pe locul trei în exit-poll
Recomandări
Cine este Călin Georgescu, surpriza alegerilor prezidențiale 2024, turul 1. A ieșit pe locul trei în exit-poll

Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe naționale, în 2021, a avut aceeași configurație precum cea din anul precedent:

  • PRO TV – rating de 664.748 de telespectatori pe minut, în scădere cu 12.000 de persoane față de 2020.
  • Antena 1 – rating de 525.475 de telespectatori pe minut, în scădere cu 4.300 față de 2020.
  • Kanal D – rating de 447.214 telespectatori pe minut, în creștere cu 20.610 față de 2020. Este o creștere substanțială, cea mai mare de pe piața TV.

Pierderile de la PRO TV și Antena 1 sunt minore, nu se simt în audiențele lor.

Pe nișa știrilor, România TV și Antena 3 și-au conservat ratingurile din 2020. România TV a pierdut 500 de persoane, având un rating mediu de 283.226 de telespectatori pe minut, în timp ce Antena 3 a pierdut doar… 20 de persoane, cu un rating de 197.756 de telespectatori pe minut. 

Pierderi importante au suferit Digi24 (-20.600 de persoane) și B1TV (-24.600). Astfel, ratingurile pentru acești jucători de pe nișa știrilor se prezintă astfel:

  • Digi24 – 64.208 telespectatori pe minut.
  • Realitatea Plus – rating de 62.070 de telespectatori pe minut, în creștere cu 8.000 față de 2020.
  • B1 TV – 36.334 de telespectatori pe minut.

Cota de piață a celor cinci televiziuni de știri a fost de 17,3% la nivel național, adică 17,3% dintre românii care s-au uitat la televizor, în 2021, au urmărit unul dintre cele cinci programe. Această cotă este mai mică cu 0,5 puncte procentuale față de 2020. 

Live Text Rezultate BEC alegeri prezidenţiale 2024, turul 1. Elena Lasconi l-a depășit pe Marcel Ciolacu și a intrat în turul doi al alegerilor
Recomandări
Live Text Rezultate BEC alegeri prezidenţiale 2024, turul 1. Elena Lasconi l-a depășit pe Marcel Ciolacu și a intrat în turul doi al alegerilor

TVR 1 a ocupat un „meritoriu” loc 6 în clasamentul audienței naționale, cu o medie de 75.603 telespectatori pe minut, audiență de 2,6 ori mai mică decât cea a Antenei 3. Această poziție a televiziunii publice în top a fost obținută pe fondul scăderilor importante suferite de Prima TV și Național TV. 

Din cele 103 televiziuni monitorizate de Kantar Media, 59 au avut un rating sub 10.000 de telespectatori pe minut. Au fost 20 de televiziuni care au înregistrat mai puțin de 1.000 de telespectatori pe minut în cursul anului trecut. 

Câteva televiziuni interesante au avut următoarele audiențe: 

  • Trinitas, televiziunea deținută de Patriarhia Română, a avut un rating mediu de 17.684 de telespectatori pe minut, în scădere cu 2.228 de persoane față de 2020. Trinitas a ocupat locul 30 în topul național, peste History (16.356), Eurosport 1 (13.249), National Geographic (10.664) și Discovery (9.407).  
  • Aleph News, televiziunea de știri deținută de Adrian Sârbu, fostul șef al PRO TV, a avut un indice mediu de 3.981 de telespectatori pe minut, ocupând locul 61 în clasamentul audienței.
  • Metropola TV, televiziunea deținută de Primăria Voluntari, a avut o audiență națională de 512 telespectatori (512, nu-i o greșeală de transcriere!).
  • Nașul TV (Radu Moraru) – rating de 2.184 de telespectatori pe minut. Oare merită să încasezi atâtea amenzi de la CNA pentru această audiență minusculă?
  • Medika TV, televiziune cu tematică medicală, fondată de senatorul PNL Vlad Pufu și vândută grupului Clever Media (Look și Prima TV), a înregistrat un rating de 701 telespectatori pe minut.

Fotografia televiziunilor din 2021 arată ca o masă la care cei cinci „căpcăuni” înfulecă necontenit ratingurile, iar firimiturile care mai pică pe jos sunt ciugulite de 98 de șoricei.    

   

Urmărește cel mai nou VIDEO

Google News Urmărește-ne pe Google News

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Cine sunt românii care l-au votat pe Călin Georgescu. A fost ales de mulți cu studii primare sau medii
Știrileprotv.ro
Cine sunt românii care l-au votat pe Călin Georgescu. A fost ales de mulți cu studii primare sau medii
Ce AVERE are Călin Georgescu. Acest detaliu din CV-ul lui a atras în mod special atenția multora. Despre ce e vorba
Viva.ro
Ce AVERE are Călin Georgescu. Acest detaliu din CV-ul lui a atras în mod special atenția multora. Despre ce e vorba
Colegii de scenă și-au luat adio de la Gabriel Cotabiță. Fiicele artistului, un monument de tristețe. Imagini emoționante de la Cimitirul Bellu
Libertateapentrufemei.ro
Colegii de scenă și-au luat adio de la Gabriel Cotabiță. Fiicele artistului, un monument de tristețe. Imagini emoționante de la Cimitirul Bellu
Ce conține șunca Pikok vândută în magazinele Lidl, de fapt. Are mereu un preț special, dar mulți români nici măcar nu citesc eticheta
FANATIK.RO
Ce conține șunca Pikok vândută în magazinele Lidl, de fapt. Are mereu un preț special, dar mulți români nici măcar nu citesc eticheta
Ion Țiriac, întrebat despre lupta dintre Lasconi și Georgescu: „Știți ce președinte mi-aș dori?”
GSP.RO
Ion Țiriac, întrebat despre lupta dintre Lasconi și Georgescu: „Știți ce președinte mi-aș dori?”
„Șoc în România!” Ce spune presa internațională despre victoria neașteptată din primul tur la alegerile prezidențiale a lui Călin Georgescu
Elle.ro
„Șoc în România!” Ce spune presa internațională despre victoria neașteptată din primul tur la alegerile prezidențiale a lui Călin Georgescu
Trecutul neștiut al femeii care aspiră la titlul de Prima Doamnă a României. Ce s-a aflat acum despre Cristela Georgescu, soția lui Călin Georgescu
Unica.ro
Trecutul neștiut al femeii care aspiră la titlul de Prima Doamnă a României. Ce s-a aflat acum despre Cristela Georgescu, soția lui Călin Georgescu
Vești proaste înainte de Crăciun. Ce se întâmplă cu carnea de porc
Financiarul.ro
Vești proaste înainte de Crăciun. Ce se întâmplă cu carnea de porc
Votanţi ai lui Călin Georgescu au uitat pe cine au pus ştampila. Reacţia unei tinere întrebate cu cine a votat
Observatornews.ro
Votanţi ai lui Călin Georgescu au uitat pe cine au pus ştampila. Reacţia unei tinere întrebate cu cine a votat
Horoscop 26 noiembrie 2024. Taurii intră într-o perioadă în care încearcă să obțină beneficii de pe urma eforturilor făcute în asociere cu alții
HOROSCOP
Horoscop 26 noiembrie 2024. Taurii intră într-o perioadă în care încearcă să obțină beneficii de pe urma eforturilor făcute în asociere cu alții

Știri mondene

Știri România

RECOMANDĂRI