De Ciprian Iana,

Un nou regulament va intra în vigoare în Formula 1 începând cu anul 2021.

Conform responsabililor din ”Marele Circ” mondificări vor fi efectuate în ceea ce privește finanțarea, la numărul de curse pe sezon, la mașini și chiar la piesele care compun monoposturile!

O primă măsură este plafonarea cheltuielilor la 175 milioane dolari pe sezon, dar fără să fie incluse, între altele, cheltuielile de marketing, activităţile indirect legate de Formula 1, salariile piloţilor şi ale celor mai bine plătite trei persoane de la o echipă, precum şi bonusurile.

Acest plafon va fi adaptat în funcţie de numărul de curse (un milion în plus sau în minus în baza a 21 de curse). Totodată, sunt prevăzute şi sancţiuni în cazul depăşirii plafonului.

Numărul de curse a fost fixat la maximum 25 pe sezon (faţă de 21 în prezent), dar cu weekend-uri de Grand Prix mai scurte (trei zile în loc de patru).

De asemenea, maşinile vor fi mai simple în plan aerodinamic cu un eleron anterior simplificat, roţi mai mari, care să conducă la întoarcerea la efectul de sol, precum şi eliminarea numeroaselor eleroane şi apendice.

Totodată, monoposturile vor fi mai grele (768 kg în loc de 743), iar cockpit-ul va fi lărgit pentru un confort mai bun al piloţilor mai corpolenţi, urmând să fie ranforsat.

Responsabilii Formulei 1 au în vedere şi reducerea trenului aerodinamic, care împiedică în prezent monoposturile să se apropie unele de altele şi să se dubleze.

În prezent, un monopost de Formula 1 pierde jumătate din capacitatea aerodinamică atunci când urmăreşte un alt monopost la o distanţă echivalentă cu lungimea unei maşini.

Cu noile reguli, această cifră ar trebui să ajungă la 14 la sută, iar consecinţa va fi, probabil, o maşină mai lentă cu 3 până la 3,5 secunde pe un tur.

Totodată, anumite piese vor fi standardizate, dacă nu din 2021, din anii următori, cum ar fi discurile de frână.

Echipele nu vor mai putea să-şi modifice cutiile de viteze decât o dată la cinci ani, husele de încălzire a pneurilor vor fi în continuare autorizate în 2021 şi 2022, dar simplificate, în timp ce suspensiile vor fi mai puţin complexe şi sistemele hidraulice vor fi interzise.

În acelaşi timp, anumite piese de carbon vor fi acoperite cu o membrană pentru a se evita ca acestea să se spargă în cazul unul unui accident şi să provoace perforări.

Şi botul maşinii va fi lungit pentru a oferi o mai bună capacitate de absorbţie, notează Agerpres.

De asemenea, conţinutul de carburant regenerabil va depăşi 20 la sută, urmând să crească proporţia începând din 2022.

Citeşte şi:

Hamilton a câștigat Marele Premiu al Mexicului 2019, dar nu e deocamdată campion mondial a șasea oară

Turneul Campioanelor 2019. Ashleigh Barty a câștigat trofeul. Toate rezultatele

Cornel Dinu l-a sunat pe Mircea Lucescu pentru a reveni la Dinamo. Dialogul dintre cei doi

Anamaria Prodan, atac devastator la Gică Hagi: „Probabil oamenii nu au curajul să-i spună în față”
GSP.RO

Anamaria Prodan, atac devastator la Gică Hagi: „Probabil oamenii nu au curajul să-i spună în față”

Horoscop 23 noiembrie 2019. Leii ar putea avea parte de conflicte
HOROSCOP

Horoscop 23 noiembrie 2019. Leii ar putea avea parte de conflicte