MENIU CAUTĂ
, de Dana Neagu

9 cuvinte de pe etichetele produselor de care ar trebui să te fereşti

Distribuie

1. Aroma
Atat aromele naturale, cât şi cele artificiale sunt făcute în laborator. Doar că aromele naturale sunt izolate din surse naturale, în timp ce aromele artificiale nu sunt obţinute din aceleasi surse. Aromele naturale de nucă de cocos sau cele de capşuni, care-ţi plac atât de mult, sunt obţinute mai ieftin prin procedee chimice de laborator, din proteină bacteriană naturală.

2. Concentrate de fructe
Uitaţi-vă la procentul de zahăr atunci când vine vorba despre concentrate de fructe. Dar nu uitaţi că şi un suc care se pretinde 100% natural poate avea concentrat cu adaos de zahăr, plus că poate fi preparat din fructe de foarte slabă calitate.
3. Piure
Piureurile care se recomandă ca fiind 100% din pulpă, pot fi tratate şi îmbunătăţite cu arome naturale sau identic naturale, coloranţi şi alţi adjuvanţi. Citiţi cu atenţie procentele pe etichetă!

4. Nectar
Ştim că acest cuvânt te duce cu gândul la grădinile Edenului, dar nectarul e doar un termen pentru un suc diluat şi tratat cu multe alte îmbunătăţiri, care vin din zona laboratoarelor: piure concentrat, apă şi zahăr adăugat.

5. Tartinabil
Cuvântul în sine trebuie să te facă să înţelegi că nimic din ce are calitatea aceasta nu poate fi natural. Ce e uşor tartinabil nu are cum să fie natural, e clar că produsul e ajutat chimic ca să aibă această calitate. Untul natural, de exemplu, e greu tartinabil.

6. Sursă de fibre
Dacă nu arată a sursă de fibră, nici nu are cum să fie. Produsele care sunt pompate cu polidextroză şi inulină nu sunt surse reale de fibre. Consumă legume şi fructe adevărate, dacă vrei să fii sigur că ai consumat fibre.

7. Fără colesterol
Orice produs care nu e derivat de origine animală are colesterol zero. Companiile trec pe etichetă această caracteristică doar ca sa dea iluzia de „sănătos”. Produsul respectiv nu inseamna că n-ar fi aşa, doar că mare grijă ca nu cumva colesterol zero să îţi ia ochii de la nenumaratele E-uri care-ţi pot afecta sănătatea.

8. Fără grasimi
Atenţie mare – puţine alimente care se vor fără grăsimi au cu adevărat această caracteristică. In general, se bazează pe cantitatea foarte mica a confecţiei respective. O porţie foarte mică din ceva poate avea caracteristică „fără grăsimi”.
9. Fără zahăr
Fără zahăr înseamnă fara sucroză, dar să nu uitam de zahărul care provine din carbohidraţi şi care poate provoca şi complicaţii digestive, de altfel.
Sursa: sfatulparintilor.ro

Comentarii