Primele doze de vaccin au intrat în România, vineri, pe la Vama Nădlac cu ajutorul unor furgonete frigorifice. Transportul a fost asigurat de producător, fiind respectate anumite condiții speciale în contextul în care vaccinul trebuie păstrat la o temperatură de -75 de grade.
„În urma unei analize minuțioase, laborioase, este modalitatea cea mai sigură de asigurare de păstrare a temperaturii”, a răspuns Gabriel Dină, de la Pfizer, la întrebarea de ce s-a ales o distribuție pe cale terestră și nu aeriană.
Un transport pe cale aeriană ar fi ridicat alte probleme, anunță și autoritățile pe pagina oficială de Facebook a Platformei naționale de informare cu privire la vaccinarea împotriva COVID-19.
„Gheața carbonică este formată din dioxid de carbon înghețat, care are tendința de a reveni la forma de gaz atunci când se încălzește. Gazul format s-ar fi putut răspândi în spațiul închis al avionului, în cazul în care s-ar fi optat pentru transportul aerian, iar viața piloților și a personalului de la bord ar fi fost pusă în pericol de intoxicare (ceea ce ar fi necesitat asigurarea unor condiții speciale). Prin urmare, s-a preferat transportul rutier, acolo unde acest lucru a fost posibil”, este mesajul transmis pe pagina de Facebook.
Astfel, serul anti-COVID a fost adus în țară cu o camionetă frigorifică a unei companii poloneze, specializată în transportul produselor sensibile, care necesită o manevrare foarte atentă, cum sunt aceste vaccinuri.
Firma din Polonia care a asigurat transportul are o flotă de 99 de furgonete capabile să transporte produse la temperaturi controlate în toată Europa, dar și alte țări – Turcia, Rusia, Ucraina.
De la Institutul medico-militar Cantacuzino, dozele vor fi distribuite în condiții speciale la cele 10 centre medicale din țară.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro