Cuprins:
Pistele de biciclete existente sunt la pământ
În prezent, infrastructura pentru bicicliști din București este limitată. Potrivit sursei citate, există doar 56,3 km de piste, dintre care 24% se află în Sectorul 1. Astfel, doar 4% din deplasările din București se fac cu bicicleta. Mai mult, peste jumătate din pistel existente nu îndeplinesc standardele minime de siguranță și confort.
«Trebuie menționat faptul că mai mult de jumătate din infrastructura velo existentă nu asigură condițiile minime necesare de funcționare, pentru această categorie fiind propuse soluții de remediere», scrie profit.ro.
De asemenea, 90% din locuitori ar putea avea acces la o pistă principală de biciclete aflată la o distanță de cel mult 500 de metri de casă. Se dorește să se ajungă la 350 de stații de închiriere automatizată și aproape 7.000 biciclete electrice. Pistele ar pute împânzi orașul, acoperind zone importante, de la Floreasca-Pipera până la Rahova-Alexandriei și accidentele cu bicicliști ar putea fi evitate complet.
Ce piste vor fi amenajate în proiect
Masterplanul Velo, un proiect de aproape 60 de milioane de euro, prevede creșterea numărului deplasărilor cu bicicleta la 15% până în 2035. Pentru a atinge acest obiectiv, se vor construi 600 de parcări de biciclete cu peste 13.000 de locuri.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_a9a572d0b4d53c0001052e94f1fdae04.jpg)
Conform documentului citat de profit.ro, până în 2035, vor fi amenajete următoarele piste:
- Floreasca – Pipera – Zoo Băneasa – 16,23 km
- Dimitrie Cantemir – Obregia – 6,65 km (valoare estimativă lucrări – 4 milioane euro)
- Bucureștii Noi – Parcul Regele Mihai (Herăstrău) – Piața Victoriei – 8,91 km (3,77 milioane euro)
- Piața Victoriei – Giurgiului – 3,97 km (3,76 milioane euro)
- Colentina – Carol I – 6,11 km (2,75 milioane euro)
- 13 Septembrie – Ghencea – 7,46 km (3,36 milioane euro)
- Bulevardul Carol I – Pantelimon – 7,19 km (3,25 milioane euro)
- Drumul Taberei – Bulevardul Elisabeta – 7,76 km (3,52 milioane de euro)
- Parcul Liniei – strada Progresul (Traseul Liniei) – 14,94 km (6,72 milioane de euro)
- Traseul Semicircular (va face legătura între cartierul Cotroceni și Piața Muncii, conectând și Plața Victoriei – Șoseaua Ștefan cel Mare – Obor) – 8,88 km (6,01 milioane euro)
- Splaiul Independenței (va face legătura între infrastructura existentă pe Splaiul Independenței și Lacul Morii) – 3,63 km (4,39 milioane de euro)
- Splaiul Unirii (va face legătura între Piața Unirii și Pod Nicolae Grigorescu) – 6,29 km (2,83 milioane de euro)
- Piața Unirii – Pallady – 8,97 km (4,03 milioane euro)
- luliu Maniu (va face legătura între zona Grozăvești și Drumul Osiei) – 6,74 km (3,04 milioane euro)
- Matei Basarab – Basarabia – 6,18 km (2,78 milioane euro)
- Rahova – Alexandriei – 7,66 km (3,45 milioane euro)
- Inelul Median Nord (2,26 milioane euro)
- Inelul Median Sud – 7,5 km (3,38 milioane euro)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_e3e81f0b9e1d8dbc5fbb8ebf3a357f38.jpg)
Dacă acest plan ar deveni realitate, se estimează că Bucureștiul ar putea obține rapid o scădere cu 5% a emisiilor de gaze cu efect de seră generate de transportul auto, primul pas către o capitală mai verde.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_d22a9693e1aeb747d3ccd0bd3c936a25.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_1f91b51fe207771ef96fb4ec2a57500b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_25acec5cf9c1d189a8844d052af57e25.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_bc63aff94848582092d1c24901a74d3a.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_48530cd446bfb7abe79405ced0a90785.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_4e4c857ca1897bf5e403858db48c2d4e.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_4a75cce21db396a4d9a980f3cbea6a37.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_dac807697dc26a82ee3d7aecc9cdfd8e.jpg)