Mergi direct la conținut »
Cauzele accidentului feroviar din județul Hunedoara, din 2017. Consumul de alcool și viteza mare, principalele motive
Știri România Libertatea > Ştiri > Știri România > Cauzele accidentului feroviar din județul Hunedoara, din 2017. Consumul de alcool și viteza mare, principalele motive

Cauzele accidentului feroviar din județul Hunedoara, din 2017. Consumul de alcool și viteza mare, principalele motive

Cauzele accidentului feroviar din județul Hunedoara, din 2017. Potrivit raportului realizat de Agenţia de Investigare Feroviară Română, accidentul din 8 aprilie 2017 între stațiile Banița și Merișor, din județul Hunedoara, s-a produs din cauza depășirii vitezei în curbă, precum și a consumului de alcool de către cei doi mecanici de locomotivă, care și-au pierdut viața în accident. În plus, unul din cei doi mecanici, în vârstă de 67 de ani, era extrem de obosit.

În 8 aprilie 2017, între staţia CFR Băniţa şi halta de mişcare Merişor, din județul Hunedoara, un tren de marfă compus din 14 vagoane, aparținând operatorului de transport SC UNICOM TRANZIT SA, a deraiat și a căzut zeci de metri într-o râpă adâncă. În urma accidentului, cei doi mecanici de locomotivă au murit. După accident, traficul feroviar în zonă a fost oprit, iar trenurile au circulat pe rute ocolitoare.

Circulația feroviară a fost reluată după aproximativ o săptămână, timp în care linia ferată a fost reparată.

Agenţia de Investigare Feroviară Română (AFIR) a publicat concluziile raportului de investigare a cauzelor accidentului feroviar din Hunedoara, stabilind că acesta s-a produs din cauza depăşirii vitezei cu 130 % într-o curbă şi pentru că cei doi mecanici consumaseră băuturi alcoolice.

În plus, se arată în raport, unul dintre cei doi mecanici, cel în vârstă de 67 de ani, era foarte obosit.

”Cauza directă a producerii accidentului feroviar o constituie creşterea puternică a forţelor laterale care acţionau la nivelul roţilor locomotivei, fapt ce a condus la depăşirea limitei de stabilitate la deraiere. Aceasta s-a produs ca urmare a faptului că, la circulaţia pe o zonă situată în curbă, viteza trenului (92 km/h) a depăşit cu 130% viteza maximă admisă pe secţia de circulaţie (40 km/h). Creşterea vitezei trenului s-a produs pe fondul unor erori umane, ce au făcut ca robinetul de aer de la primul vagon din tren să se afle pe pozitia „închis”, conducta generală de aer fiind astfel întreruptă, iar frânele automate ale trenului să nu asigure frânarea acestuia”, se arată în raport.

Raportul mai menționează că Potrivit sursei citate, accidentul feroviar grav s-a produs ca urmare a unor erori umane.

”În urma investigaţiei desfăşurate, comisia de investigare a stabilit că erorile umane au fost favorizate de starea fizică a personalului de locomotivă care era afectată de consumul de băuturi alcoolice în timpul desfăşurării activităţii şi oboseala acumulată în intervalul de timp cuprins între plecarea de la domiciliu şi momentul producerii accidentului, oboseală manifestată, în cazul mecanicului de locomotivă, pe fondul vârsteide 67 de ani”, precizează raportul citat.

Inspectorii Autorității de Siguranţă Feroviară Română mai precizează că se vor asigura că operatorul de transport feroviar SC UNICOM TRANZIT SA îşi va revizui sistemul propriu de management al siguranţei, astfel încât, prin aplicarea în totalitate a procedurilor proprii, să reducă riscurile generate de starea fizică necorespunzătoare a personalului de locomotivă.

Citește și: Patronul grupului Tengelmann este dat dispărut în Munții Alpi, de sâmbătă. Salvatorii nu cred că mai e în viață

Close
Închide
  Close