Preşedintele CNE, Silviu Morcan, anunţă că elevii nu ştiu cu exactitate care sunt măsurile pe care va trebui să le respecte odată cu debutul noului an şcolar, cu aproape trei săptămâni înainte de redeschiderea unităţilor de învăţământ.
Potrivit acestuia, incertitudinea nu va conduce decât la unităţi de învăţământ nepregătite, elevi şi profesori dezinformaţi, săptămâni de şcoală compromise.
„Analizând declaraţiile din urma şedinţei de la Guvern în cadrul căreia s-au stabilit detaliile referitoare la începutul noului an şcolar, Consiliul Naţional al Elevilor atrage atenţia, din nou, asupra incertitudinii care încă există în privinţa noilor condiţii de începere a şcolii, care au fost prezentate la nivel de propuneri, cu doar trei săptămâni înainte ca noul an şcolar să debuteze”, se arată într-un comunicatul Consiliului Naţional al Elevilor.
Reprezentanţii elevilor afirmă că este esenţial ca, dincolo de criteriile de vaccinare care ar influenţa implementarea scenariului de funcţionare, autorităţile să ofere posibilitatea elevilor de a se testa în şcoală, astfel încât cursurile să poată continua în format fizic cât mai mult timp.
Potrivit CNE, „este necesar ca, în localităţile care depăşesc pragul de 6 infectări la 1000 de locuitori, indiferent dacă acestea sunt sau nu carantinate, cursurile să se desfăşoare în format exclusiv online, având în vedere că nu există certitudinea că o persoană vaccinată nu poate fi purtător al virusului sau al unor forme uşoare, insesizabile”.
Consiliul Elevilor precizează că măsurile luate la nivel local nu ar trebui să ducă la discriminare sau segregare între elevi şi cadre didactice, nici măcar pe considerentul vaccinării.
Totodată, reprezentanţii elevilor susţin că ordinul comun al Ministerului Educaţiei şi al Ministerului Sănătăţii ar trebui redactat şi publicat până la sfârşitul lunii august, pentru ca şcolile să aibă destul timp pentru a se pregăti de începutul noului an şcolar.
EI adaugă că este nevoie de realizarea unor ghiduri metodologice pentru cazurile cu predare exclusiv online sau hibrid, în vederea prevenirii eventualelor colapsuri din actul educaţional. De asemenea, este importantă oferirea posibilităţii fiecărei unităţi de învăţământ de a-şi stabili scenariul de funcţionare după propriile sale particularităţi, fără să depindă de alte instituţii (ISJ, DSP, CJSU etc.).
Ministrul educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat vineri, după şedinţa de lucru de la Guvern pe tema măsurilor în perspectiva începerii anului şcolar în contextul pandemiei, că şcolile vor fi ţinute deschise pâna la rata de infectare de 6 la mie.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro