După criza de cipuri și semiconductori, penuria de cabluri eletrice pentru mașini ar putea afecta decisiv producătorii auto la nivel mondial. Unii anticipează că ar putea grăbi prăbușirea industriei mașinilor cu ardere internă, potrivit Reuters.
Livrările de piese auto au fost sufocate de războiul din Ucraina, care este responsabil pentru o parte semnificativă a producției mondiale, cablajele fabricate acolo fiind montate în sute de mii de vehicule noi în fiecare an.
Aceste piese realizate din sârmă, plastic și cauciuc, cu multă muncă manuală la costuri reduse, poate nu au prestigiul microcipurilor și motoarelor, dar mașinile nu pot fi construite fără ele.
Criza ofertei ar putea accelera planurile unor firme auto de a trece la o nouă generație de astfel de cabluri, mai ușoare, fabricate cu ajutorul roboților, concepute pentru vehicule electrice.
„Acesta este doar un motiv în plus pentru ca industria să facă tranziția mai repede la electricitate”, a declarat Sam Fiorani, șeful companiei de prognoză pentru producție AutoForecast Solutions.
Mașinile pe benzină reprezintă încă cea mai mare parte a vânzărilor de mașini noi la nivel global.
Vehiculele electrice s-au dublat la 4 milioane anul trecut, dar tot au reprezentat doar 6% din vânzările de vehicule, potrivit datelor de la JATO Dynamics.
CEO-ul Nissan, Makoto Uchida, a declarat pentru Reuters că întreruperile de aprovizionare, ca cele cauzate de războiul din Ucraina, au determinat compania sa să discute cu furnizorii despre renunțarea la modelul cablajului realizat cu forță de muncă ieftină.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_115bdedc9f4a53e7b43da650497239cd.jpg)
Pe termen scurt, totuși, producătorii de automobile și furnizorii au mutat producția de cablaje către alte țări, cu costuri mai mici.
Cablurile pentru mașinile cu combustibili fosili reunesc cabluri cu o lungime totală de până la 5 km, conectând totul, de la încălzirea scaunelor la geamuri.
Acestea necesită multă muncă și aproape fiecare model este unic, așa că schimbarea producției este greu de făcut rapid. Întreruperea aprovizionării în Ucraina a fost un duș rece pentru producătorii auto.
Noua generație de cabluri, folosite de nativii electrici precum Tesla, pot fi realizate în secțiuni pe linii de producție automate și sunt mai ușoare, un factor cheie deoarece reducerea greutății unui vehicul electric este crucială pentru creșterea autonomiei.
Mulți dintre directorii și experții intervievați au spus că mașinile pe bază de combustibili fosili, care se confruntă cu interdicții imminente în Europa și China, nu vor mai rezista suficient de mult timp pentru a justifica reproiectările pentru a le permite să utilizeze cablurile de generație nouă.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/172_abca3128aa91ea15a86fa592f3025b5b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/158_34a3a93c6878fb45ddc9e736c3d430a2.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_e913ae0acdbdba02e1a0809b96e0ca0b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_c37919c77bfbb28c51cd5f93706d59e4.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/196_bdfcd5110271f69e93c6dd10478b3b59.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/222_3f4b32b045e87acb263f519878ef2dfd.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/179_cb6a72a6e4740ea4ab6807e3777c94a3.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/179_a178e878f97ec2267862a667773fba37.jpg)
Comentează
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.