Aeronava companiei Malaysia Airlines a pierdut rapid altitudine, după ce a pierdut combustibil, relatează Reuters. Nu există semne că piloții ar fi intervenit. Potrivit Biroului Australian pentru Siguranța Transporturilor, analiza unui flaps de la un rest de aripă care a fost descoperită arată că avionul nu era pregătit de coborâre.
„Probabil că era în poziţie neutră, ceea ce înseamnă că aeronava nu era pregătită pentru o coborâre”, a spus un director din cadrul ATSB. El s-a referit la procedura standard de a coborî flapsurile pentru ca un avion să poată călători în siguranţă la viteze mai mici, atunci când se pregăteşte de aterizare.
„Puteţi trage propriile concluzii dacă acest lucru înseamnă că cineva controla sau nu avionul”, a adăugat el.
De asemenea, comunicaţiile prin satelit sugerează că avionul avea o „rată de coborâre rapidă şi încă în creştere”, în momentul în care a dispărut de pe radare.
Raportul, care are 28 de pagini, include și noi simulări care sugerează că zona în care este căutată în prezent epava este cel mai probabil loc al prăbuşirii. Documentul a fost publicat în deschiderea unei reuniuni de trei zile a experţilor internaţionali implicaţi în investigaţie, pentru a dezvolta noi planuri pentru continuarea căutărilor.
Experții în aviație presupun că avionul nu a fost controlat în timpul prăbuşirii. Asta înseamnă fie că nu era niciun pilot la manșă, fie că acesta nu era conștient. Anchetatorii cred că pilotul automat era la comandă şi că aeronava s-a prăbuşit când a rămas fără combustibil.
Cursa MH370 a dispărut în martie 2014, în timp ce zbura de la Beijing la Kuala Lumpur, cu 239 de pasageri şi membri ai echipajului la bord. Incidentul este unul dintre cele mai mari mistere ale aviaţiei. Mai multe bucăți din aeronavă au fost recuperate, însă epava nu a fost găsită până acum, în ciuda unor operațiunii de mare amploare.