„Știe cineva cum trebuie să procedez pe Google Meet pentru a-i închide microfonul unui elev care deranjează ora și să nu și-l mai poată deschide singur decât atunci când îi permit eu? Își deschide microfonul și pune manele la maxim, eu i-l închid, în următoarea secundă el și-l deschide și iar răsună muzica în lecția noastră”. Este problema unui profesor care cere ajutorul colegilor pe un grup de Facebook, relatează publicația Școala 9 BRD, o platformă publicistică având ca temă educația, fondată și finanțată de BRD, dar scrisă de jurnaliști independenți.
Expertul în educație Anca Petrescu le dă sfaturi profesorilor despre cum pot gestiona momentele de indisciplină din online:
- îl repartizăm pe elev într-o cameră virtuală separată, unde va avea o sarcină de lucru personalizată, eventual chiar pornind de la textul melodiei: să recunoască toate substantivele din text, să transcrie o strofă, să explice mesajul ș.a.m.d.;
- oprim activitatea și lansăm o discuție cu întreaga clasă, cu scopul de a identifica atât cauza acestui comportament, cât și părerea celorlalți colegi;
- folosim breakout rooms pentru a împărți sarcini pe grupe, cu roluri explicit repartizate fiecărui copil;
- la sfârșitul programului zilnic, luăm legătura cu familia elevului respectiv și stabilim o întâlnire online în care discutăm comportamentul copilului.
Citește în continuare câteva sfaturi despre cum ar trebui să reacționeze dascălii la momentele de indisciplină ale copiilor la orele online, pe Școala 9 BRD.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro