„Doar fețe fericite printre șoferii de camion care au fost verificați la Geldrop, marți dimineața”, scrie sursa citată. Inspectoratul pentru Mediu Uman și Transport a scos șoferii de pe șosea, pe o autostradă aglomerată din sudul Olandei. A vrut să verifice dacă regulile sunt respectate, de exemplu în domeniul timpilor de conducere și de odihnă. Șoferii, preponderent români, au apreciat controlul.
Dorel, din România, „stă la volanul camionului său cu un zâmbet pe față”, scrie OB. Tocmai a fost scos de pe drum de o dubă de la Inspectoratul pentru Mediu Uman și Transporturi.
„Olanda este scheisse (dată naibii, n.red., expresie germană)”, spune el râzând, într-un amestec de engleză și germană stricate. Aproape nu există locuri de parcare pentru camioane și n-are unde să meargă la toaletă. Și, potrivit românului, nici nu se prea oprește. Dar îi place controlul: „E bine pentru noi”.
Șoferul român are motive serioase să fie mulțumit de acest control: în conformitate cu legislația, el trebuie să fie plătit conform standardelor olandeze de salarizare, dacă transportă lucruri în Olanda. Acest lucru nu se întâmplă de obicei cu șoferii străini.
Un reprezentant al autorităților olandeze descrie misiunea de verificare ca fiind un fel de „audit social” care este efectuat pentru a vedea dacă angajatorii respectă regulile europene. Se uită la datele tahografului (dispozitiv instalat pe autovehicule care înregistrează viteza și permite monitorizarea timpului de lucru și de odihnă, n.r.), pentru a vedea dacă șoferul nu lucrează prea multe ore.
Inspectoratul de muncă verifică și respectarea condițiilor de muncă. De exemplu, dacă șoferii sunt înregistrați în sistemul european de înmatriculare, pentru a vedea dacă un șofer este plătit conform standardelor care se aplică în statele UE.
„Le explicăm șoferilor că acest control este pentru protecția lor”, a declarat un inspector olandez. Potrivit oficialului, este vorba despre salarii corecte și condiții bune de muncă. În cazul șoferului român pe care tocmai l-a verificat, totul a fost în regulă.
„Nu vrem să-i prindem pe șoferi, ci pur și simplu să verificăm dacă toate regulile sunt respectate în mod corespunzător și dacă șoferii își pot face munca normal, în condiții bune. Prin urmare, șoferii sunt mulțumiți de verificare”, a mai spus inspectorul olandez.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
floflo796 • 05.04.2024, 05:06
Dacă ar ști grilee de salarizare în Olanda nu ați mai vorbii. Între 18-22 ani este 1850 euro ,22-28 ani - 2100 euro, 28-36- 2400 peste 40 ani salariile încep sa crească încet. Nu vs gândiți ca iau mii de euro. Asa ca dacă nu ai rezidență în Olanda prin agenție poți câștiga 2500-3000 euro lunar plus la sfârșitul anului se poate recupera taxele asta înseamnă cel puțin 2000 euro. Nu mai comentați dacă nu stiti
LiluCrocodilu • 04.04.2024, 08:48
Cine a scris articolul a fost cumva coleg de școală cu tudorel-habarnel de la ***? "Olanda e scheisse" se traduce cum ca "Olanda e de ***" și ni idé um ca ar fi dată naibii.
Acest comentariu a fost moderat pentru: limbaj vulgar sau jignitor.