De Ștefan Pană,

Fenomenul a ajuns în atenţia ziarului în momentul în care un cititor Libertatea ne-a contactat şi ne-a prezentat situaţia lui.

Client vechi Telekom, el este contactat telefonic de un reprezentant al companiei, care îi face o ofertă de abonament de voce, împreună cu un telefon nou. Refuză oferta. O lună mai târziu, însă, îi vine o factură pe care apărea costul noului abonament, prezentat în oferta refuzată anterior.

„În iunie depun prima reclamaţie telefonică. Mi se răspunde că trebuie plângere penală. În continuare mai depun două reclamaţii la Telekom şi fac plângere la ANPC, ANCOM şi Poliţie. Deşi în rezoluțiile ANPC şi ANCOM se dă o cale de rezolvare, aceasta nu este respectată de Telekom şi mă aflu în aceeaşi situaţie după 7 luni”, ne-a spus cititorul Libertatea.

Calea de rezolvare pare simplă: operatorul putea să anuleze contractul în baza reclamaţiei. Nu s-a întâmplat acest lucru însă, şi din luna iunie 2019 factura continuă să reflecte achiziţia unui serviciu pe care clientul Telekom nu l-a dorit.

Mai mult, el susține că nici nu a primit telefonul pe care compania i l-a facturat. În baza de date a Telekom există un „aviz de recepţie”, pe care clientul l-a văzut după ce a sesizat ANCOM, însă spune că semnătura este falsă – recepţia coletului nu s-a realizat.

Medicii care stau 24 de ore din 24 în spitale sunt puși să-și plătească mâncarea
Recomandări

Medicii care stau 24 de ore din 24 în spitale sunt puși să-și plătească mâncarea

 

În răspunsul Telekom către client i s-a transmis că o reglementare a situaţiei va veni abia după ce Poliţia îşi va încheia cercetările.

Poliţiştii spun însă că aceste cercetări pot dura foarte mult, pentru că sunt proceduri anevoioase.

Între timp, facturile continuă să vină, pentru servicii şi produse de care această persoană nu beneficiază. S-a hotărât însă să nu plătească decât ce consumă, respectiv abonamentul iniţial. Rezultatul a fost surprinzător:

Nu există nicio reacţie. Ei îmi dau nişte facturi la ora actuală, de 300 şi ceva de lei, din care eu plătesc jumătate, serviciile pe care le primesc, iar ei nici nu m-au tăiat, nici nu îmi aplică penalităţi.

Client Telekom care reclamă că a fost înșelat:

Zeci de sesizări doar în Bucureşti

Cititorul Libertatea ne-a spus că la secţia de Poliţie la care a făcut plângerea există şi alte cazuri asemănătoare în lucru, potrivit oamenilor legii.

Libertatea a contactat Poliţia Capitalei şi a aflat că în anul 2019 au fost alte 13 plângeri doar la acea secţie de poliţie vizând compania Telekom.

ANALIZĂ | De unde ar putea Guvernul să taie din cheltuieli. Pe listă, printre altele, anularea creșterii pensiilor sau a dublării alocațiilor
Recomandări

ANALIZĂ | De unde ar putea Guvernul să taie din cheltuieli. Pe listă, printre altele, anularea creșterii pensiilor sau a dublării alocațiilor

 

În Bucureşti, în anul trecut, au fost înregistrate 41 de dosare penale privind infracţiuni de înşelăciune şi/sau fals în înscrisuri sub semnătură privată, având ca obiect contracte încheiate cu acest operator.

Oamenii s-au plâns şi ANCOM – Autoritatea pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii. La această instituţie au ajuns însă doar 18 sesizări. ANCOM spune că o parte a situaţiilor au fost rezolvate.

Chiar şi în lipsa unor atribuții pe cercetarea şi sancţionarea fraudelor, ANCOM, pentru clarificarea speţei şi pentru a veni în sprijinul utilizatorilor, a solicitat punctul de vedere al furnizorilor în cauză, demers în urma căruia, în funcţie de detaliile concrete a speţei reclamate, o parte dintre aceste cazuri au fost soluționate amiabil de către furnizor prin anularea contractelor respective.

ANCOM, reacție la sesizările primite:

Multe alte contracte însă au rămas în vigoare. Oamenii au apelat la Poliţie, dar lucrurile se mișcă greu.

Chiar poliţiştii sunt cei care recomandă clienţilor păgubiţi să meargă în instanţă pentru a-şi recupera prejudiciul, însă nu toată lumea îşi permite asta sau are timpul necesar să se lupte cu marile companii.

„Aparent, singura cale este un proces cu Telekom prin angajarea unui avocat, cheltuială pe care nu sunt dispus să o fac”, ne-a spus cititorul Libertatea.

Hoții de oxigen prosperă în criza COVID-19: directorul PNL cercetat penal pentru escrocherii cu aparate de aer le-a dublat acum prețul și spune că “sunt la reducere”
Recomandări

Hoții de oxigen prosperă în criza COVID-19: directorul PNL cercetat penal pentru escrocherii cu aparate de aer le-a dublat acum prețul și spune că “sunt la reducere”

 

Reacţia Telekom

Am contactat compania pentru a cere un punct de vedere asupra acestor incidente, mai ales că totul arată a fi un fenomen, nu un simplu caz izolat. Reacţia Telekom a fost însă una generală, fără a confirma sau infirma existenţa unui fenomen la nivelul firmei.

„Telekom tratează în mod profesionist orice situație care poate ridica suspiciuni de fraudă și investighează intern fiecare situație semnalată de către clienți sau de către autorități și, în funcție de rezultatele investigațiilor, ia măsurile necesare, în conformitate cu legislația în vigoare”, se arată în răspunsul Telekom.

Compania spune şi că stă la dispozţia autorităţilor, atunci când acestea solicită informaţii despre presupuse fraude, şi încurajează clienţii să se adreseze Telekom dacă suspectează astfel de fraude.

Citeşte şi:

Arheologii care au participat la descoperirea lui Venus din Piatra Neamț își prezintă versiunea: „Echipa de arheologi este singura care a gestionat situația”

Adriana Nedelea LA FIX | Vlad Mixich, despre audierea lui Mircea Beuran: „Poartă responsabilități ca șef al acelei echipe medicale și al acelei clinici”

Clanul Vrînceanu-Firea din Voluntari. Două surori ale Gabrielei Firea au ajuns pe funcții publice de conducere. Fratele lor s-a mutat și el din Bacău

Temperatura la care noul coronavirus poate muri în doar câteva minute, în condiții de laborator
GSP.RO

Temperatura la care noul coronavirus poate muri în doar câteva minute, în condiții de laborator

Horoscop 7 aprilie 2020. Fecioarele văd viitorul în tonuri sumbre
HOROSCOP

Horoscop 7 aprilie 2020. Fecioarele văd viitorul în tonuri sumbre