MENIU CAUTĂ

Încă un accident de tramvai în Bucureşti: 18 răniţi

Distribuie

Cine e vinovat de dezastrul de ieri? Câte persoane trebuie să mai ajungă la spital ca să se ia măsuri? De ce şeful de la RATB, Viorel Popescu (foto), nu iese să explice situaţia şi măsurile pe care le va lua? Cât de sigure sunt mijloacele de transport în comun din Bucureşti? Acestea sunt doar câteva din întrebările care stăteau ieri pe buzele a mii de bucureşteni. Ieri, la intersecţia Căii Rahova cu strada M. Sebastian, tramvaiul 41, care se retrăgea spre depoul Alexandria, s-a rupt în două, iar partea desprinsă a fost izbită din plin de tramvaiul 32, care circula spre Piaţa Unirii. În lipsa unei replici a directorului, purtătorul de cuvânt al RATB a anunţat că la mijloc ar fi o eroare umană şi că ar fi fost o problemă de macaz.
Nea Nicu (foto), vatmanul tramvaiului care a deraiat, a fost testat cu etilotestul şi alcoolemia lui a fost 0%. Omul a spus că nimic de pe bord nu l-a anunţat de faptul că ar avea vreo defecţiune şi că nu îşi dă seama cum a deraiat. Procurorii care au preluat cazul susţin că din primele cercetări a rezultat că tramvaiele s-au lovit fiindcă macazul s-a schimbat brusc, fără intervenţia vatmanului. Nu ne rămâne decât să sperăm că ancheta se va finaliza repede şi că vom afla ce s-a întâmplat exact ieri.

Şinele sunt într-o stare deplorabilă

↑ Acum două zile angajaţii RATB reparau şinele din Pipera acolo unde circulă tramvaiele 16 şi 36
Ieri şinele s-au rupt din nou →
Tramvaiele implicate în accidentul de ieri aveau revizia făcută acum 6 ani, potrivit reprezentanţilor RATB, dar cele mai multe care circulă prin Capitală sunt vechi de peste 40 de ani. În plus, foarte multe dintre şinele de tramvai din Capitală sunt într-o stare deplorabilă. Este şi cazul liniilor din Pipera, care sunt rupte în mai multe locuri, crăpăturile fiind de aproape 5 centimetri. Nu există săptămână ca angajaţi ai RATB să nu vină să le sudeze, dar degeaba. Nici nu este de mirare că tot mai mulţi bucureşteni evită mijloacele de transport în comun, iar cei care, totuşi, le folosesc, au ajuns să se roage să nu moară atunci când urcă în ele.

Plan de măsuri de siguranţă pentru călători

↑ Lucian Diniţă, şeful Direcţiei de Poliţie Rutieră
Accidentele tot mai dese în care sunt implicate mijloacele de transport în comun îi îngrijorează pe mai-marii Poliţiei. Aceştia urmează să se vadă cu reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti ca să stabilească un plan de măsuri de siguranţă pentru călători care să poată fi pus în aplicare în cel mai scurt timp. Şeful Direcţiei de Poliţiei Rutieră, chestorul Lucian Diniţă, a fost prezent ieri la locul accidentului şi a declarat că există probleme privind circulaţia mijloacelor de transport în comun din Capitală. ”Cercetările sunt în desfăşurare. Trebuie să discutăm cu RATB despre prevenţie, avem, totuşi, o problemă în ceea ce înseamnă transport de persoane. Există probleme cu transportul public”, a declarat Diniţă.

Ancheta accidentului de pe linia 41, de acum două luni, nu s-a încheiat

Pe 10 mai, trei tramvaie 41 s-au ciocnit în Pasajul Lujerului. 92 de persoane au fost atunci rănite. Ancheta accidentului e departe de a fi finalizată. Până în prezent, nimeni n-a fost tras la răspundere. Poliţiştii de la Rutieră au audiat o mare parte a victimelor şi au primit la dosar certificatele medico-legale cu zilele de îngrijiri petrecute de acestea în spital. Ca şi în cazul accidentului de pe linia 41, şi ieri reprezentanţii RATB au spus doar că au demarat o anchetă internă. Accidentele tot mai dese în care sunt implicate mijloacele de transport în comun îi îngrijorează pe şefii Poliţiei. ”Avem o problemă în ceea ce înseamnă transport de persoane. Există probleme cu transportul public”, a spus chestorul Lucian Diniţă, şeful Direcţiei Poliţiei Rutiere, prezent ieri la locul accidentului.

Comentarii