Cuprins:
Plângere penală pentru deturnarea campaniei
O investigație Snoop a dezvăluit că ANAF a concluzionat că „acțiunea de campanie «Echilibru și Verticalitate», de pe pe TikTok, care l-a promovat pe Călin Georgescu, a fost plătită din banii Partidului Național Liberal”.
Mai exact, 130 de influenceri cooptați prin platforma FameUp de Kensington Communication, angajată de PNL, au lansat în noiembrie 2024 campania „Echilibru și Verticalitate” (#EchilibrușiVerticalitate), promovând calități ale unui viitor președinte fără a-l nominaliza.
Deși campania ar fi trebuit să-l promoveze pe Nicolae Ciucă, candidatul PNL la alegerile prezidențiale, fără a-l numi, aceasta l-a promovat pe Călin Georgescu.
„Kensington Communication va depune o plângere penală pentru ca organele abilitate să cerceteze deturnarea, atacarea cu boţi și/sau clonarea campaniei realizate de Kensington, la comanda PNL, realizată prin intermediul Platformei Fame Up, în favoarea unui candidat extremist.”, au transmis reprezentanții firmei de comunicare.
Mai mult decât atât, contactați de Libertatea, reprezentanții companiei au declarat: „Sunt singurele lucruri pe care le comunicăm. Așteptăm și noi, în urma plângerii pe care o vom face, să-și facă treaba și instituțiile. Mai mult de atât nu comunicăm. Plângerea urmează să fie depusă cât de curând posibil”.
Campania, asemănată în documentele desecretizate ale CSAT cu cea desfășurată de Rusia în Ucraina „Frate pentru Frate”, a fost desfășurată pe TikTok și a avut 2,4 milioane de vizualizări.
În comentariile unor videoclipuri, utilizatorii au făcut direct legătura cu Georgescu, menționând „Votez Călin Georgescu”.
Explicațiile unui expert în social media
Dragoș Stanca, inițiator al Ethical Media Alliance și expert în social media, evidențiază că este o măsură obligatorie „transparentizarea totală a cheltuielilor cu presa și propaganda a partidelor, dacă mai vrem democrație”
„A fost o campanie gândită pentru scriitorul-general-candidat Ciucă, doar că ideea de furnizare de comunicare (inspirată din altele făcute în lume) a fost deturnată pe drum.
Pe TikTok, probabil boții și troli au fost instruiți să răspundă automat hashtagului plătit de PNL via agenție cu menționarea lui Georgescu (generând astfel senzația că e campania acestuia, nu a lui Ciucă).
Văzând asta, chiar și unii influencerii din campanie au confirmat, comentând despre cine e vorba – contribuind astfel la impresia că e vorba de Georgescu (chiar dacă nu pt el o fi fost, de fapt).”, a precizat Dragoș Stanca, prin intermediul rețelei sociale Facebook.
Expertul susține că rămâne neclar cine a modificat hashtag-ul, dar și de ce PNL nu a reacționat public la semnalele privind utilizarea acesteia în favoarea altui candidat, inclusiv după avertizările CSAT.
„Avem nevoie de legislație care să interzică totală partidelor să mai finanțeze campanii de comunicare neasumate din bani publici. Muncim și plătim taxe ca să fim prostiți și manipulați pe banii noștri, practic.”, a adăugat Dragoș Stanca.
Precizările Kensington Communication
Kensington Communication a transmis că hashtag-ul original al campaniei, #echilibrusiseriozitate, a fost schimbat fără acordul lor în #echilibrusiverticalitate pe platforma FameUp.
„Kensington Communication constată cu surprindere interpretarea total eronată a informațiilor pe care le-a furnizat cu transparență și promptitudine în legătură cu campaniile de conștientizare derulate pentru PNL.”, a transmis compania prin intermediul unui comunicat.
Campania nu ar fi avut „caracter electoral”
„Obiectivul campaniei a fost de a promova valori liberale, pro-europene și teme sociale de interes major (cum ar fi combaterea consumului de droguri), precum și campanii anti-extremiste, în contextul în care exista suspiciunea rezonabilă că ne confruntăm cu o recrudescență accelerată a curentului iliberal, nedemocratic.”, precizează Kensington Communication într-un răspuns în urma investigației Snoop.
Compania de comunicare arată că forma campaniei a avut modificări care nu i-au aparținut și care nu „ar fi fost solicitate de către reprezentanți ai partidului”.
„Toate briefurile furnizate către FameUp au fost făcute pentru o campanie de combatere a extremismului și încurajarea valorilor euroatlantice.”, adaugă firma de comunicare, care a subliniat că „nu a făcut și nu i s-a cerut să facă vreo campanie pentru Călin Georgescu”.
Compania cere autorităților să verifice și să ia măsurile legale, „dacă campania a fost clonată sau deturnată în favoarea unui candidat sau altul”.
Gringo84 • 22.12.2024, 15:21
Campania publicitară in cauză a fost o șmecherie la fel ca publicitatea cărții lui Nicolae Ciucă pentru că acestea două s-au suprapus peste campania electorală... Cum poți să invoci "deturnarea" unei campanii publicitare? Despre ciudățenia acestei campanii "publicitare" s-a scris in presă pe timpul campaniei.ANAF-ul nu a "descoperit" nimic,el doar confirmă finanțarea. Eu zic că de fapt povestea cărții lui Ciucă e "penală",pentru că,într-o situație asemanatoare,Monica Iacob Ridzi a făcut pușcărie deturnând bani pentru campania europarlamentara a fiicei lui Băsescu. Istoria asta însă are valoare inestimabilă pentru că completează tabloul acestei catastrofe electorale...acum se explică tot exact și riguros cronologic..succesul neașteptat al lui Georgescu,informarea vagă și "speculativă" a SRI,dansul înainte și înapoi al lui Ciolacu( și declarația lui ..." Pe mine să nu mă băgați în asta"), ședința "neguroasă a CSAT-ului și lipsa de detalii din motivarea CCR..
hardtsuffrealm • 22.12.2024, 10:19
De ce n-au facut pana acum sesizare, de ce intotdeauna asteapta sa vada ce se intampla? De ce sunt toti asa incompetenti?
catau75 • 21.12.2024, 23:33
E de noaptea mintii asta (sa-i scoata parchetul cu ancheta lor). Adica cei care au facut campania nu au realizat ca e modificata, din cauza ca nu s-a sesizat PNL-ul (adica cine a comandat). A trebuit sa iasa la iveala din nu stiu ce investigatie de presa, dupa cel putin 2 saptamani ca sa se prinda ca ceva nu e in regula si evident nu e vina lor, n-au stiut nimic si sa-i vina parchetul sa gaseasca rusii. Bai nene, voi chiar credeti ca toti avem doar un neuron???? Si aia din PNL neaga orice evidenta. Nu e de mirare ca unii chiar au ales sa de-a cu rotile in sus actuala clasa politica. Iar aia din PNL se jura ca nu fura, desi is cu rata-n gura ... Niciodata nu e vina lor pentru ce fac, e vina martienilor! Jet, ma!!!