Cum acest lcuru s-a întâmplat, prezentatorul TVR Dragoș Pătraru a anunţat că îşi va ţine promisiunea.
Cu toţii ne-am întreba însă cum poate angaja Pătraru o obligaţie a TVR, dar tot el a elucidat misterul.
Contactat de Paginademedia.ro, Dragoș Pătraru a explicat că înțelegerea sa cu TVR îi dă dreptul la câteva minute de reclamă, dar nu în timpul emisiunii, ci în minutele care preced emisiunea: “Când am negociat contractul cu TVR, anul trecut, mi s-a dat și dreptul de a avea un scurt spațiu de publicitate în fillere, nu în emisiune, unde pot aduce eu două-trei reclame. Din acest spațiu ofer acum reclama. Am promis în emisiune, mă țin de cuvânt… Acum producția lor e oprită. Când o vor reporni, aștept un spot de la ei. Dacă nu vor avea un spot, o să apar eu cu iaurtul, fac eu momentul publicitar”.
De asemenea, jurnalistul a explicat condițiile și pe blogul său: “Așadar, pentru a da reclamă la Lactate Brădet, așa cum a promis, pentru a-l sprijini pe acest producător după ce l-a tăvălit toată țara, deși nu brânza lui i-a îmbolnăvit pe copiii din Argeș, tembelul de Pătraru va mânca un iaurt de la firma asta în câteva dintre secundele lui.
Asta valorează, fără a pune la socoteală prezența dobitocului de Pătraru, ca endorser, peste 50.000 de euro pe sezon (calcul: 50.000 : 10 = 5000 euro buget lunar. 5000 euro : 22 apariții = 227 euro/apariție. La două puncte de rating pe targetul urban 18 plus, asta înseamnă 227 : 2 = 113,5 euro per punct de rating. Adică, sub prețul pieței).
Bani pe care fraierul de Pătraru nu-i va mai lua de la o altă firmă care ar vrea ca urangutanul de Pătraru să-i mănânce iaurtul la tv, pentru că prostul de Pătraru a promis că îi dă acestui om reclamă gratuit.
Publicitatea în cadrul emisiunii costă foarte mult. Se numește plasare de produs, se marchează ca atare (PP vizibil, pe ecran) și avem voie să facem un minut pe oră, cu tot cu inserții grafice. Așa spune legea. Dacă te-ai uita la TVR, ai vedea că se mai face treaba asta la emisiuni precum O dată în viață și altele. La Starea nației nu s-a întâmplat pentru că, deși au fost cereri venite din partea departamentului de marketing al TVR, nesimțitul de Pătraru a cerut bani foarte mulți ca să promoveze un produs. Mult peste 50.000 de euro pe sezon. Deci, când ai audiență, publicitatea are un preț mai mare.
Când faci 0.3, cât făcea segmentul ăsta când ipochimenul de Pătraru a venit la TVR, încasezi pe măsură.
În cazul Brădet, reclama nu va fi efectiv în emisiune, pentru că banii ăștia îi încasează TVR, ci în secundele de reclamă aferente filler-ului Starea zilei.”
Dacă un lucru este cert, anume că nu TVR va suporta aceste cheltuieli, ci va scădea 50.000 de euro, echivalând nişte minute de publicitate din drepturile contractate a fi plătite către Dragoş Pătraru, se iveşte o altă întrebare: câţi bani câştigă Pătraru din colaborarea cu TVR?