De Daniel Ionașcu,

Acum, problema ajunge și la constructorul japonez Nissan. Mai mulți proprietari de mașini Nissan din România acuză că li s-au vândut autoturisme cu probleme din fabrică, pe care nu le pot folosi și care mai mult stau în service decât funcționează.

Este vorba despre automobile Nissan Qashqai și Nissan Juke dotate cu motoare de 1,2 litri TCe. Acestea sunt instalate și pe alte modele realizate de alianța Renault-Nissan și au suscitat controverse și în presa din Vestul Europei.

Benzina a diluat uleiul, mașina s-a oprit în mijlocul drumului

În octombrie 2016, Maria Miloiu și-a cumpărat un automobil Nissan Qashqai cu motor de 1,2 litri, din Brașov. În doi ani, mașina a ajuns de 12 ori în service.

Dacă în cazul de la Drobeta-Turnu Severin problema era că motorul „mănâncă” ulei, în cazul său, benzina intră în ulei, îl diluează și crește nivelul peste cel normal.

Maria Miloiu acuză că mașina îi pune viața în pericol. Nissanul său s-a oprit de două ori în mijlocul drumului, după ce calculatorul de bord a tăiat alimentarea cu benzină pentru a proteja motorul.

„Cea mai mare dezamăgire pe care am avut-o, după 12 intrări în service, a fost că am cumpărat o rablă. De două ori s-a oprit mașina în mers. Noroc că nu eram în depășire sau în curbă. Mă pun în pericol de fiecare dată și mai sunt și sunt un pericol public cu această mașină neconformă din fabrică”, a spus Maria Miloiu.

Andreea Bălan face nuntă azi. Cum arată prima dintre cele trei rochii de mireasă pe care le va purta la eveniment
Recomandări

Andreea Bălan face nuntă azi. Cum arată prima dintre cele trei rochii de mireasă pe care le va purta la eveniment

„Kilometri parcurși cu prețul vieții”

Problemele cu mașina au început la scurt timp după ce a cumpărat-o. Prima a apărut după 1.000 de kilometri. La 4.000 de kilometri a trebuit să îi facă resoftare. De-a lungul timpului, i-a tot făcut reparații. Acum, mașina are 9.800 de kilometri, dar nivelul uleiului este peste cel normal cu aproape un centimetru.

Nu este normal ca în momentul în care ți se vinde un produs neconform să nu se găsească soluții – Maria Miloiu

„Am următoarele reparații: schimbat bujii, baterie, patru uleiuri, distribuție, axe cu came, galerii de admisie – toate fără rezolvare…. mașină neconformă și lucrări neconforme, fără a rezolva problema. De la ultima vizită în service, nivelul uleiului a crescut peste nivelul admis. 500 de kilometri parcurși cu prețul vieții”, mai spune Maria Miloiu.

Claudia Ghițulescu a avut un șoc când a aflat cu cine a înșelat-o soțul ei. Amanta are doar 20 de ani
Recomandări

Claudia Ghițulescu a avut un șoc când a aflat cu cine a înșelat-o soțul ei. Amanta are doar 20 de ani

Nissan chiar i-a oferit doi ani suplimentari de garanție, dar Maria Miloiu nu mai vrea să aibă de-a face cu mașina cu nici un preț.

Răspunsul celor de la Nissan dovedește că aceștia mint cu nerușinare – Maria Miloiu

În 16 luni, mașina a intrat în service de 12 ori, adică o dată la o lună și ceva, chiar mai puțin dacă punem la socoteală și cât a stat la reparații.

Ordin de reparații pentru un autoturism Nissan

La începutul lunii mai, clienta a depus plângere la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Aceasta cere înlocuirea mașinii cu una nouă.

Alte două cazuri, la Galați

Alți doi proprietari de autoturisme Nissan – Gabriel Ganea și Maria Dimitriade, ambii din Galați – au aceeași problemă: benzină în baia de ulei. Mașinile lor sunt Nissan Juke, dar motorul este tot cel de 1,2 litri TCe, pe benzină.

Gabriel Ganea a declarat pentru Libertatea că, în nici doi ani, Nissan i-a schimbat deja odată motorul din cauza problemelor, iar la motorul cel nou, constructorul a schimbat segmenții.

După nenumărate alte reparații, Ganea a făcut plângere la ANPC, în octombrie 2018. Instituția i-a dat dreptate și a cerut companiei readucerea mașinii în conformitate.

Anca Serea rupe tăcerea și le răspunde celor care spun că e sectantă: ''Sunt de religie...'
Recomandări

Anca Serea rupe tăcerea și le răspunde celor care spun că e sectantă: ''Sunt de religie...'

Dar nici după asta mașina nu a funcționat în parametri. În luna aprilie 2019, ANPC i-a răspuns că reclamația este întemeiată și că dealerul va fi amendat.

În același răspuns, ANPC invocă mai multe articole din Legea 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile acestora:

„Articolul 10. – În cazul lipsei conformității, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire (…)

Articolul 11. – În cazul lipsei conformității, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepția situației în care măsura este imposibilă sau disproporționată”.

Ganea crede că de vină este calculatorul care se ocupă de injecția benzinei și acuză Nissan că nu vrea să recunoască problema pentru a nu fi amendat ca și grupul Volkswagen.

Explicația sa: pentru a respecta norma de poluare Euro 6, ca să asigure reducerea noxelor, calculatorul care se ocupă de managementul motorului crește cantitatea de benzină injectată atunci când motorul este rece pentru a încălzi rapid catalizatorul. La condus pe distanțe scurte, benzina rămâne în ulei. La condus pe distanțe lungi, vaporii de benzină și ulei se evaporă și mașina „mănâncă” ulei.

În ultimul răspuns trimis, Nissan i-a comunicat lui Ganea că mașina este folosită “în condiții dificile”, adică pe distanțe scurte, și i-a recomandat să schimbe uleiul și filtrul la 6 luni sau la 10.000 de kilometri.

Maria Dimitriade a făcut chiar și o plângere la Registrul Auto Român (RAR), iar acesta a trimis-o mai departe pentru rezolvare către Renault Commercial Roumanie, reprezentantul Nissan în România.

Ce spune constructorul

Deoarece multe mașini Nissan noi sunt comercializate în România prin Renault Commercial Roumanie, Libertatea a întrebat oficial firma care este poziția sa și cum are de gând să rezolve aceste probleme semnalate de consumatori.

În răspunsul său, Renault susține că aceste cazuri sunt rezolvate, iar problemele apărute la motoarele 1,2 TCe nu sunt mai dese decât cele ale altor tipuri de motorizări.

„Cazurile relatate vizează vehicule Nissan Qashqai și Juke echipate cu motor 1,2 liri TCe cu caracteristici tehnice diferite. Nu s-a stabilit nici o legătură de cauzalitate comună între aceste cazuri și cel al domnului Udrea, al cărui motor a fost afectat de montajul instalației de alimentare cu GPL neautorizată și necertificată de către RAR și constructor. Mai mult decât atât, incidentele tehnice asupra celor trei vehicule Nissan sunt diferite între ele, din punct de vedere al reclamației clienților, al cauzalității, al caracteristicilor constructive și au fost soluționate, în conformitate cu standardele constructorului Nissan”, se arată în răspunsul primit de la Renault.

Se va tranșa la tribunal

Numai că situația este departe de a fi rezolvată: în Brașov, Maria Miloiu și-a inscripționat mașina cu un autocolant pe care scrie că Nissan i-a vândut o rablă.

Cum pot minți că situația este rezolvată?! – Gabriel Ganea

La Galați, Gabriel Ganea se pregătește să dea în judecată compania, deoarece garanția sa este pe cale să expire, iar mașina tot nu funcționează cum trebuie.

Motorul cu probleme, scos din producție

Motorul de 1,2 litri TCe, introdus de alianța Renault-Nissan în 2012, a fost scos din producție în 2018. Acesta se producea în uzina din Valladolid, în Spania.

Fabrica în care se produc motoare pentru autoturismele Nissan

La nivel mondial, sute de persoane s-au plâns de fiabilitatea motoarelor de 1,2 litri TCe. Nemulțumirile lor au apărut atât pe forumurile de profil, cât și în presă.


Citește și:

Un român a dat în judecată Grupul Renault! Dacă ai Dacia Duster, vezi ce motor consumă mult mai mult ulei decât ar trebui

Cristian Tudor Popescu, reacție ZDROBITOARE la adresa lui Mario Iorgulescu
GSP.RO

Cristian Tudor Popescu, reacție ZDROBITOARE la adresa lui Mario Iorgulescu

Horoscop 15 septembrie 2019. Zi pe muchie de cuțit pentru această zodie! Ce se întâmplă cu banii
HOROSCOP

Horoscop 15 septembrie 2019. Zi pe muchie de cuțit pentru această zodie! Ce se întâmplă cu banii