Cuprins:
Testul noului „Concorde” este programat marți
Testul prototipului XB-1 este planificat să dureze între 30 și 45 de minute, atingând o viteză de croazieră de Mach 1,1.
Zborurile de testare se vor desfășura în coridoare aeriene supersonice desemnate, în apropiere de baza Edwards Air Force, același loc unde Chuck Yeager a devenit prima persoană care a spart bariera sunetului în 1947. Avionul XB-1 își onorează inspirația, purtând numele aeronavei Bell X-1 a lui Yeager.
Evoluția proiectului și perspectivele viitorului avion Overture
XB-1 este un demonstrator tehnologic, având dimensiunea de aproximativ o treime din viitorul avion de pasageri Overture. Boom Supersonic intenționează să dezvolte Overture pentru a transporta 65 de pasageri la o viteză de croazieră de Mach 1,7, de două ori mai rapid decât orice aeronavă comercială actuală.
Compania a primit deja comenzi pentru Overture de la mari companii aeriene precum United și American, având în vedere costuri estimate de aproximativ 200 de milioane de lire sterline per aeronavă.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_740b04911340d0109b97039638e50d9c.jpg)
Provocările financiare și tehnologice ale proiectului
Deși proiectul Overture are un potențial impresionant, trecerea de la teste la producția comercială implică provocări semnificative. Boom Supersonic trebuie să asigure finanțare suplimentară în valoare de miliarde de dolari și să finalizeze designul motorului, care încă nu a fost produs. Alte proiecte similare, cum ar fi cel al rivalului Aerion, au fost abandonate din cauza retragerii susținătorilor financiari, inclusiv giganți precum Boeing și General Electric.
Sustenabilitatea și viitorul zborurilor supersonice
Un obstacol major pentru Boom este presiunea asupra companiilor aeriene de a reduce emisiile de carbon până la zero net în 2050. Fondatorul companiei, Blake Scholl, consideră totuși că Overture poate funcționa cu combustibili sustenabili pentru aviație, compatibili cu eforturile industriei de a se decarboniza.
Boom estimează o piață de peste 1.000 de avioane, bazându-se pe cererea existentă pentru călătorii rapide și pe potențialul de profitabilitate al zborurilor supersonice pentru clasa business.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_bdb8aa688f9594d1883724f7c5b83c99.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_b801e59e8a10f86c18642f9251dfcc49.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_0d8942b8ff7f52207d27b16f00f5a281.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_e0029c6410997ab3178c34853003ec10.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_3f0cb0e2d9eab9e74d568bd5e4099da3.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_b32ac7fa1d7535f190dbb7a04323feb6.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_cf05a39e29905268b557e1e96affc047.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_9b3bd6bf5ce27b9dd4cbd5e152a7ffe3.jpg)