Un caz recent a fost semnalat de un fotograf român, care a călătorit de la Madrid la Cluj-Napoca, pe 21 iulie. Zborul cu numărul W6 3402 a fost reprogramat de trei ori, povestește bărbatul pe pagina de Facebook: inițial, cu câteva zile înainte de decolare, zborul de la 9.25 a fost reprogramat cu cinci minute mai târziu, pentru ca în cursul serii de 20 iulie să fie mutat la 11.30.
Ulterior, în dimineața zilei când trebuia să aibă loc zborul, ora decolării a redevenit 9.30, însă mesajul de pe aplicație se contrazicea singur: „Vă rog luați la cunoștință faptul că a avut loc o modificare de program care vă poate afecta zborurile!”, sub care scria „Zborul dumneavoastră inițial nu s-a modificat”.
Fotograful român spune însă că a aflat aceste informații verificând din proprie inițiativă aplicația, fără să primească vreun SMS sau e-mail de notificare, așa cum cere procedura.
„Mă trezesc instant. Adrenalina e mai bună decât lingura de Nutella pe stomacu gol. Mă uit la zborul de la 11:30. Cursa avea alt număr. Așa că la 07:15, nemâncat și nedușat, am trântit toate cârpele și converșii în valiza mare, am chemat un Uber și m-am aruncat cu toate poșetele (52 kg) pe scări, de la etajul 3… mai-mai să-mi rup gâtu. Urc în Uber și-ajung la Barajas în 13. Las poșeta mare la cală, trec de securitate, pașapoarte.. ”, a povestit bărbatul.
Alți clienți ai companiei au semnalat, de asemenea, anularea unor curse înainte de îmbarcare și schimbarea frecventă a orarului începând cu câteva săptămâni înainte de zbor.
„E plin de genul ăsta de situații în ultima vreme. Tocmai a pățit acum două zile o prietenă care se întorcea din Roma să aibă zborul anulat, să îi lase până pe la vreo două dimineața în aeroport să aștepte și apoi să îi trimită la un hotel. Au uitat să îi anunțe când pleacă bus-ul și erau să piardă și avionul celălalt”, comentează o femeie.
„Am bilete către Bologna în septembrie și mi-au schimbat deja de două ori orele de zbor. Mă pregătesc să mă enervez la plecare”, mai spune o tânără.
Cum explică WizzAir schimbarea sau anularea zborurilor
Reprezentanții companiei WizzAir explică faptul că modificările apar în urma programului de închirieri de aeronave, implementat ca urmare a numărului tot mai mare de pasageri.
„Wizz Air a contractat aeronave în sistem wet lease (de la furnizori externi) pentru a ține pasul cu cererea dinamică de călătorie din perioada următoare. Aceste aeronave vor opera un număr limitat de zboruri în următoarele săptămâni. (…) Compania aeriană depune eforturi pentru a păstra aceeași experiență de călătorie pentru pasagerii săi, dar pot apărea modificări și este posibil ca pe unele zboruri serviciul de catering să nu fie disponibil. Aceasta este doar o măsură temporară menită să deservească cât mai mulți pasageri posibil”, susțin reprezentanții companiei.
Aceștia precizează însă că pasagerii sunt notificați cu privire la modificările care survin, iar în cazul în care înștiințările nu ajung prin SMS sau e-mail, cauzele pot ține de actualizarea contului de client pe aplicația Wizz Air sau de comunicarea agenției de turism de unde au fost achiziționate biletele.
Aceștia au explicat și care sunt compensațiile pe care pasagerii le pot cere în cazul în care un zbor este anulat. „Unele zboruri sunt reprogramate sau anulate din motive operaționale. Pasagerii ale căror zboruri sunt anulate sunt informați și li se oferă un zbor alternativ, rambursarea sumei achitate sau 120% din banii achitați sub formă de credit de companie. Totodată, conform regulamentelor în vigoare, pasagerii pot primi compensații”, arată aceștia.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro