Scopul ar fi creșterea influenței asupra sectorului și crearea unei „linii Maginot” împotriva constructorilor chinezi și germani, conform sursei citate.

Renault este proprietarul Dacia, cel mai mare exportator al României, și se află într-o alianță cu producătorii japonezi Nissan și Mitsubishi.

Stellantis este un producător franco-italian-american de automobile, format recent din fuziunea Fiat cu PSA Group și deține mărci precum Peugeot, Citroen, Opel, Chrysler, Jeep, Maserati și Alfa Romeo.

Statul francez deține 6% din acțiunile Stellantis și 15% din Renault. Familia Agnelli din Italia este cel mai mare acționar în Stellantis prin vehiculul de investiții Exor, care are 14,4% din titluri.

O fuziune între cele două ar crea cel mai mare concern auto din lume, de departe, cu o producție de 16 milioane de unități pe an, însă ar diminua influența Italiei și a familiei Agnelli în Stellantis, conform ziarului.

În prezent, cel mai mare producător din lume, în funcție de vânzări, este Toyota – care a comercializat anul trecut 11,2 milioane de unități. Pe locul al doilea se află grupul Volkswagen – cu 9,2 milioane de mașini, iar pe locul al treilea se află grupul Hyundai, care include și Kia, cu 7,3 milioane.

Candidatul turmentat: noi cu cine votăm?
Recomandări
Candidatul turmentat: noi cu cine votăm?

Cine conduce Stellantis

Stellantis este acum condus de către Carlos Tavares, fost director în cadrul Renault. Acesta a spus recent, în cadrul unei conferințe Bloomberg, că producătorii europeni trebuie să se uite la consolidare pentru a putea avea economii de scală, astfel încât să facă față ofensivei chineze.

„La un moment dat, dacă trebuie să finanțezi o tehnologie foarte scumpă și nu ai economii de scală, ai probleme. Din fericire, datorită Uniunii Europene, am reușit să creăm Stellantis. Dacă nu am fi făcut-o, ne-am fi confruntat cu o problemă profundă. FCA (Fiat Chrysler – n.r.) ar avea probleme, iar PSA (proprietarul Peugeot și Citroen – n.r.) ar avea probleme. Deci aceasta a fost mișcarea potrivită la momentul potrivit”, a spus acesta, conform Il Messaggero.

Dar acesta a spus și la ce se gândește în viitor: „Mă uit la ce face Renault, la cum se mișcă”. Acesta a adăugat că „dacă trebuie să facem ceva, o vom face pe cale prietenoasă. Nu vor exista ostilități”.

Contre între guvernul italian și Stellantis

Scenariul apare în contextul în care Adolfo Urso, ministrul italian al industriei, a declarat în data de 1 februarie că Italia ar putea cumpăra acțiuni la Stellantis, conform Reuters.

Cercetătorul Adrian Constantin, laureat cu „Nobelul Austriei”, despre praful saharian: „Un fenomen vechi. Sunt studii care arată că exista și în urmă cu o mie de ani”
Recomandări
Cercetătorul Adrian Constantin, laureat cu „Nobelul Austriei”, despre praful saharian: „Un fenomen vechi. Sunt studii care arată că exista și în urmă cu o mie de ani”

Afirmația a venit în urma conflictului avut de guvernul de la Roma cu grupul în privința producției de mașini din țară.

Urso a spus că Stellantis și-a asumat realizarea unei producții de un milion de mașini pe an, țintă atinsă ultima oară în 2017. În acest moment, producția Stellantis este de 750.000 de unități anual.

Grupul auto a spus că ținta de 1 milion depinde de mai mulți factori, precum subvențiile oferite de stat, dezvoltarea rețelei de încărcare pentru mașini electrice și costuri mai mici cu energia.

Italia ar putea achiziționa acțiuni

Autoritățile au spus însă că de anul viitor ar putea investi subvențiile anuale pe care le acordă pentru cumpărarea de mașini cu emisii mici, în valoare de 950 milioane de euro, direct în fabricile italiene dacă se dovedește că acestea ajung să sprijine producția în țări străine.

O achiziție a 6,1% din acțiunile Stellantis, pentru a egala cât are statul francez, ar fi însă costisitoare: 4 miliarde de euro.

Renault a renunțat la listarea Ampere

Recent, Renault a renunțat la planul său de a lista pe bursă divizia Ampere, axată pe mașini electrice, din cauza condițiilor de pe piețele de capital, a faptului că cererea de mașini electrice este slabă în Europa, dar și a concurenței puternice din partea grupurilor chineze, după cum scria Reuters în data de 29 ianuarie.

Ionela Maria Ciolan, cercetătoare în politica de securitate a UE: „Europa nu mai este sigură. Trebuie să ne pregătim pentru o eră de competiție geopolitică acerbă”
Recomandări
Ionela Maria Ciolan, cercetătoare în politica de securitate a UE: „Europa nu mai este sigură. Trebuie să ne pregătim pentru o eră de competiție geopolitică acerbă”

Grupul a spus atunci că aceasta va fi finanțată intern și va continua planul său de transformare, numit Renaultution.

Anterior, Renault a separat divizia de motoare termice, botezată Horse, iar Renault a atras în aceasta grupul chinez Geely, proprietarul Volvo, dar și producătorul saudit de țiței Saudi Aramco, cel mai mare din lume.

Renault a separat și în România fabrica de motoare de Dacia, aceasta fiind integrată în noua unitate.

Concomitent, compania franceză a anunțat și că Dacia va produce mașini cu motoare pe combusti cât de mult va putea.

Șefii Stellantis neagă

Președintele Stellantis, John Elkann, a declarat luni că producătorul auto nu are planuri de fuziuni și achiziții, ca răspuns la speculațiile din presă cu privire la o posibilă fuziune cu rivalul francez Renault, scrie presa internațională.

„Nu sunt în studiu planuri privind fuziuni ale Stellantis cu alți producători”, a declarat Elkann într-un comunicat citat de Reuters, adăugând că grupul se concentrează pe executarea planului său de afaceri pe termen lung.

foto: 123rf.com

Google News Urmărește-ne pe Google News

Comentarii (12)

micdoinita   •   12.02.2024, 18:38

Industriile este bine sa mearga bine..

ssLazio   •   08.02.2024, 13:30

Renault a mai facut o fuziune cu Nissan, n-a iesit prea bine.

Marica13   •   07.02.2024, 11:38

Statul francez are acțiuni statul român ce are doar hoți și trădători

Vezi toate comentariile (12)
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Schimbare majoră în viața acestor trei zodii! De la 1 Mai, nimic nu va mai fi la fel pentru ele
FANATIK.RO
Schimbare majoră în viața acestor trei zodii! De la 1 Mai, nimic nu va mai fi la fel pentru ele
Gestul disperat făcut de Oana Lis! Nu mai face față cheltuielilor și a luat decizia radicală
Viva.ro
Gestul disperat făcut de Oana Lis! Nu mai face față cheltuielilor și a luat decizia radicală
Sora lui Mircea Badea: „Nu mai e de trăit în Italia”. Naty Badea și anunțul care a surprins pe toată lumea. Ea și fiica ei locuiesc acolo de 3 ani
Libertateapentrufemei.ro
Sora lui Mircea Badea: „Nu mai e de trăit în Italia”. Naty Badea și anunțul care a surprins pe toată lumea. Ea și fiica ei locuiesc acolo de 3 ani
Ionuț Cercel, prima reacție după ce campioana Inter Milano a sărbătorit titlul din Italia pe melodia sa „Made in Romania”: „O mare bucurie în suflet”
GSP.RO
Ionuț Cercel, prima reacție după ce campioana Inter Milano a sărbătorit titlul din Italia pe melodia sa „Made in Romania”: „O mare bucurie în suflet”
Ce documente importante ascunde arhiva de la Vatican. Acestea sunt marile secrete ale Bisericii Catolice
FANATIK.RO
Ce documente importante ascunde arhiva de la Vatican. Acestea sunt marile secrete ale Bisericii Catolice
Un șofer și-a verificat TIR-ul înainte de a ieși din țară prin Timiș. Ce a văzut l-a făcut să sune la 112
Știrileprotv.ro
Un șofer și-a verificat TIR-ul înainte de a ieși din țară prin Timiș. Ce a văzut l-a făcut să sune la 112
Celine Dion zguduie internetul cu o ședință foto la care nimeni nu se aștepta! Cum a pozat la 56 de ani, după ce a fost diagnosticată cu o boală incurabilă
Unica.ro
Celine Dion zguduie internetul cu o ședință foto la care nimeni nu se aștepta! Cum a pozat la 56 de ani, după ce a fost diagnosticată cu o boală incurabilă
"Cei mai mari fotbalişti ai României? Nici Dobrin, nici Hagi". Victor Piţurcă i-a numit pe cei mai tari: "Fantastici! Fiecare de la 50 de milioane în sus"
Orangesport.ro
"Cei mai mari fotbalişti ai României? Nici Dobrin, nici Hagi". Victor Piţurcă i-a numit pe cei mai tari: "Fantastici! Fiecare de la 50 de milioane în sus"
EXPERIMENT. Cum deosebim vopseaua naturală pentru ouă de cea clasică, plină de E-uri
Observatornews.ro
EXPERIMENT. Cum deosebim vopseaua naturală pentru ouă de cea clasică, plină de E-uri
Horoscop 24 aprilie 2024. Berbecii suferă astăzi de o lentoare neobișnuită, care îi poate scoate din sărite, la un moment dat
HOROSCOP
Horoscop 24 aprilie 2024. Berbecii suferă astăzi de o lentoare neobișnuită, care îi poate scoate din sărite, la un moment dat

Știri mondene

Știri România

RECOMANDĂRI