Traseul 2 pentru piste de biciclete prevăzut într-un proiect de hotărâre de pe ordinea de zi de mâine este în zona: Piața Victoriei- Bd. Iancu de Hunedoara- Șos. Ștefan cel Mare- Șos. Mihai Bravu. Valoarea totală a investiției care ar trebui aprobată de consilieri pentru acest traseu este de 18.356.000 de lei. Aceste piste vor fi realizate pe o suprafață totală de 56.930 mp și vor fi de-a lungul a 3 străzi. În proiect sunt prevăzute și 120 de locuri de parcare pentru biciclete. Lungimea traseului este de 17.2 km. Durata de execuție estimată este de 6 luni.
Piste de biciclete de la Piața Victoriei până pe Bd. Basarabia
Traseul 3 prevăzut într-un alt proiect de hotărâre este Calea Victoriei- Bd. Regina Elisabeta- Bd. M. Kogălniceanu- Splaiul Independenței. “Traseele pistelor de biciclete vor fi amplasate, în principal, pe platforma comună cu partea carosabilă sau, acolo unde există și profilul transversal este generos și permite, pe platforma comună cu trotuarul pietonal”, se arată în raportul de specialitate. Indicatorii economici pentru traseul 3 ajung la 5.865.000 lei. Lungimea totală a traseului 3 este de 10.15 km, cu o suprafață totală de 37.850 mp și o parcare pentru biciclete cu 50 de locuri. Durata de execuție estimată este de 6 luni.
Traseul 4 prevăzut într-un alt proiect de hotărâre de pe ordinea de zi a CGMB este între bd Libertății- Bd. Unirii- Bd. Decebal- Bd Basarabia. Conform indicatorilor tehnico- economici, valoarea totală a investiției este de 12.764.000 lei, iar durata de execuție estimată este de 6 luni. În acest caz este vorba de un număr de 6 străzi. Lungimea traseului 4 este de 11, 60 km. Suprafața totală este de 44.250 mp și un număr de 100 de locuri de parcare pentru biciclete.
“Traseele de bicicliști și pietonale vor fi identificabile de-a lungul lor prin pavimentele utilizate, marcajele semnalizatoare, tipologia mobilierului urban și a iluminatului stradal“, după cum arată expunerea de motive a proiectelor de hotărâre.
În proiecte este prevăzută și o lățime a căii de rulare pentru bicicliști cuprinsă între 1, 2- 1, 5 m pentru piste unidirecționale și între 2, 5- 3, 0 pentru cele bidirecționale.
Proiectele nu au fost supuse dezbaterii publice
“Niciun proiect de hotărâre dintre cele propuse nu justifică modul de cheltuire a banilor și niciun proiect n-a fost supus dezbaterii publicului. (…) Plecând de la aceste cifre ( cele ale traseelor- n.r.), am constatat că pistele pentru biciclete vor avea o valoare apropiată de costul realizării unei autostrăzi. De exemplu, o autostradă construită la şes are un preț mediu de 358 lei/mp (la cursul de astăzi al Euro) în timp ce prețul pentru un mp de pistă pentru biciclete ar costa între 154 lei (traseul 3) și 322 lei (traseul 2)”, precizează rerpezentanții OPTAR.
Totodată, ei susțin că pistele de biciclete nu pot fi executate în doar 6 luni. “Durata de execuție estimată, de numai 6 luni, lasă să sugereze că nu va exista niciuna dintre aceste lucrări. Din contră, e foarte probabil ca lucrările să se rezume doar la refacerea stratului superficial de asfalt și trasarea de marcaje rutiere. Or, aceste costuri nu au cum să se apropie de costul de realizare al unei autostrăzi!”, mai spun membrii asociației
Asociațiile OPTAR și ActiveWatch solicită Primariei Capitalei să retragă de urgență proiectele de pe ordinea de zi. Dacă proiectele nu vor fi scoase, asociațiile solicită tuturor consilierilor generali să respingă proiectele cu privire la construirea pistelor de biciclete.
Pe 4 mai, consilierii generali au votat construirea primei piste de biciclete din centru Bucureștiului, pe traseul Piaţa Victoriei – Bulevardul Constantin Prezan.
Libertatea transmite LIVE, 24 de ore din 24, imagini din Centrul Vechi, din București
CITEȘTE ȘI:
Exploreaza aceste trasee usoare cu bicicleta langa Bucuresti sau chiar și aceste trasee cu bicicleta in Romania
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro