Cuprins:
Primul tunel de pe o autostradă din România
„S-a realizat străpungerea primei galerii (sensul de mers Sibiu-Pitești) a tunelului rutier Momaia!”, a scris ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.
„Este o etapă importantă pentru construcția secțiunii 4 (Curtea de Argeș – Tigveni) a autostrăzii Sibiu -Pitești (A1). Tunelul Momaia (1,35 km) este primul tunel rutier forat, construit pe o autostradă din Romania și este format din două galerii unidirecționale (câte o galerie pe fiecare sens de circulație)”, a mai adăugat acesta.
La eveniment a participat Cristian Pistol, directorul general de la CNAIR.
Detalii despre tunel și progresul lucrărilor
Tunelul, parte integrantă a secțiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeș, are o lungime de 1.342 de metri.
Acesta este format din două fire: „Daniela” (sensul Sibiu – Pitești) și „Alina”. Excavarea firului Daniela va fi finalizată în martie, în timp ce Alina este programată pentru aprilie.
Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, spunea săptămâna trecută că progresul fizic al lucrărilor pe această secțiune este de 62%, depășind graficul inițial.
Antreprenorul Porr a mobilizat 600 de angajați și 190 de utilaje pentru a asigura avansarea rapidă a proiectului.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_6f1514ba0124c54f52ce8157b9af774c.jpg)
„Astăzi, 03 martie, este o zi importantă pentru infrastructura de transport rutier a României, în care va avea loc un eveniment istoric – vedem prima luminiță de la capătul primului tunel de autostradă. (…) momentul în care vom străpunge Tunelul Daniela dinspre Pitești spre Sibiu”, a scris Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, ieri, pe pagina de Facebook.
Tunelul și lotul 4 ar putea fi date în folosință în 2026, în loc de 2027
Deși contractul prevede finalizarea în 2027, estimările recente sugerează că tunelul și lotul 4 ar putea fi date în folosință în primăvara anului viitor. Acest lucru ar reprezenta o accelerare semnificativă față de termenul contractual inițial.
Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii 4 a fost semnat în noiembrie 2021, cu o durată totală de 60 de luni.
Valoarea contractului se ridică la 1,678 de miliarde de lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată prin Programul Transport.
Finalizarea străpungerii tunelului de pe secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu-Pitești va îmbunătăți semnificativ conectivitatea între regiunile țării și va facilita transportul pe axa nord-sud.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_dc04e4043bfe24aab7dd9c781fc010ee.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_f1151644557da39f84fae40212b79fd1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_af0c59904225d71ef15faaab11d3f33f.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_d4520484ddf084e10d7da158a5f611a1.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_a20695f99c835f03267ac550f950ddd3.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_9262cb220da9665332a12b7a96868828.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_3d3a74d6c89267c1d8db02f3f8bccb33.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_45063146cd597b758e5a7075e6501c45.jpg)