Fiecare greşeală făcută de Guvernul Ponta este rapid taxată de preşedintele Traian Băsescu. La rândul său, şeful Guvernului încearcă să inducă publicului părerea că România este condusă de Executiv, iar preşedintele are doar un rol decorativ. Dovadă este disputa legată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale pentru care Ponta ar vrea ca printr-un proiect de lege să o treacă în subordinea Ministerului de Interne. În acest mod, prim ministrul ar demostra cât de slab este preşedintele şi că nu mai are nicio şansă să mai joace un rol important pe scena politică românească.
Pe de altă parte, Traian Băsescu vrea să demonstreze că încă este un actor de prim rang în condiţiile în care există primari în ţară care şi-ar dori să treacă în barca Partidului Mişcarea Populară, însă nu sunt încă convinşi că partidul ar putea avea un viitor chiar dacă va fi sprijinit de actualul şef al statului.
În acest context Traian Băsescu a anunţat că România riscă să piardă unul dintre simbolurile sale, Dacia, în cazul în care Guvernul Ponta nu ia anumite măsuri.
Premierul nu a aşteptat prea mult până să-i dea o replică acidă. Asfel a catalogat drept o „inconştienţă sinistră, o tâmpenie”, afirmaţia potrivit căreia nefinalizarea Coridorului IV paneuropean va duce la pierderea asamblării Dacia la Piteşti.
„M-am întâlnit de curând cu preşedintele grupului Renault şi a spus foarte clar că investiţiile în România se dezvoltă. Acum, dumneavoastră îl credeţi pe preşedintele Renault sau pe sinistrul noştru preşedinte”, a spus Ponta jurnaliştilor, întrebat, la Forumul de afaceri Franţa-Europa de Sud-Est, organizat la Bucureşti, cum comentează declaraţia preşedintelui legată de uzinele Dacia.
Ponta a asigurat că Guvernul lucrează la îmbunătăţirea infrastructurii rutiere şi că are încredere în ce spune preşedintele Renault, nu în ce „mai aruncă, într-o chestie strict politică, Băsescu”.
Traian Băsescu a anunţat într-o emisiune tv că România poate rămâne fără linia de asamblare la uzinele Dacia de la Piteşti în cazul în care nu se va finaliza Coridorului IV paneuropean. Preşedintele a afirmat că în cazul în care Guvernul nu decide ca Coridorul IV să fie conectat la sistemele rutiere europene România va avea foarte multe de pierdut.