Mergi direct la conținut »
Reuters: CME, compania care deține Pro TV, la un pas de a fi vândută. Cel mai bogat om din Cehia ar putea fi noul proprietar
Știri România Libertatea > Ştiri > Știri România > Reuters: CME, compania care deține Pro TV, la un pas de a fi vândută. Cel mai bogat om din Cehia ar putea fi noul proprietar

Reuters: CME, compania care deține Pro TV, la un pas de a fi vândută. Cel mai bogat om din Cehia ar putea fi noul proprietar

Pachetul majoritar de acțiuni al companiei Central European Media Enterprises (CME), ce deține și postul de televiziune Pro TV, ar urma să fie vândut grupului de investiții PFF, controlat de Petr Kellner, cel mai bogat om din Cehia. Discuțiile cu conglomeratul american AT&T sunt aproape să se încheie și este o „chestiune de zile” până când tranzacția va fi realizată, anunță agenția de presă Reuters, citată de Paginademedia.ro.

De Răzvan Mihalașcu,

AT&T deține 75 la sută din acțiunile CME, ca urmare a fuziunii grupului media american cu Time Warner.

Presa din Cehia scrie că este o chestiune de zile până se va face anunțul vânzării companiei CME către grupul de investiții PPF, notează Paginademedia.ro.

O publicație de business din Bulgaria, care citează trei surse, precizează că negocierile dintre PFF și CME sunt în fază finală.

PFF Group a fost fondată în 1991 de Petr Kellner, care este considerat cel mai bogat om de afaceri din Cehia. Grupul, care are sediul în Olanda, administrează investiții din zona de finanțe, retail, asigurări, bănci și imobiliare.

Potrivit sursei citate, PFF a mai făcut de-a lungul anilor o ofertă pentru achiziționarea CME. În 2017, grupul de investiții a încercat să cumpere compania media, însă și-ar fi retras oferta, amintește Reuters.

În ianuarie 2019, grupul PFF a încercat să achiziționeze și Nova Broadcasting, cel mai mare grup de media din Bulgaria. A renunțat însă, după ce tranzacția a fost respinsă autoritatea privind concurența.

CME a anunțat în martie că începe un proces amplu de analiză în care sunt luate în calcul mai multe variante, printre care vânzarea companiei, o fuziune cu un alt partener, o recapitalizare sau chiar să continue business planul pe același model.

Foto: Petr Kellner (Wikipedia)

Close
Închide
  Close