Au trecut 11 luni din momentul în care directorul executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei, Mihai Teodorescu își punea semnătura pe caietul de sarcini pentru “achiziția de elemente constructive pentru mobilier urban, respectiv adăposturi modulare pentru stații de troleibuz și stații de autobuz, cu montaj inclus”.
Toate documente au fost urcate pe SEAP, iar după câteva luni, reprezentanții PMB au încheiat un acord cadru de până la 88.731.440 de lei – aproximativ 18,6 milioane de euro – cu firma Euromedia Group pentru a achiziționa între 500 și 2.000 de adăposturi pentru stațiile de troleibuz și autobuz.
Licitația pentru atribuirea acordului-cadru a fost lansată pe 3 octombrie 2019, iar contractul a fost încheiat pe 30 martie 2020.
“Am semnat în luna aprilie un acord-cadru pe patru ani pentru modernizarea stațiilor STB, prin achiziția a 2.000 de adăposturi modulare și montajul acestora în stații de troleibuz și de autobuz. Achiziția a fost inițiată pentru a înlocui adăposturile de stații vechi, uzate moral și fizic, cu adăposturi noi cu instalație de iluminat LED, dotări cu mobilier urban și alte dotări suplimentare”, au declarat oficialii Primăriei pentru Libertatea.
Se lucrează peste tot prin București
Cu documentele semnate încă din aprilie, oficialii Direcției Transporturi au intrat în ultimele zile în posesia noilor adăposturi. Iar echipele de muncitori au ieșit pe traseu pentru modificarea celor vechi.
Libertatea i-a surprins la Arcul de Triumf.
“Le-am instalat în câteva ore. Au venit ambalate, noi a trebuie să tăiem cu flexul construcțiile vechi și să le facem loc celor noi. În perioada următoare o să vină și restul elementelor care trebuie instalate. Am înțeles că niște bănci, coșuri de gunoi, din astea… Nu știm prea multe noi, poate șefu”, ne-a declarat unul dintre muncitorii implicați în lucrare.
Durata maximă a procesului de demontare-montare al unui adăpost modular pentru stații va fi de 72 de ore.
Adăposturile modulare pentru stații vor asigura pasagerilor, prin amenajările de bază (protejarea față de intemperii, soare etc.), condiții sigure, confortabile și convenabile pe perioada de aşteptare a vehiculului public de transport.
Paragraf din caietul de sarcini depus de PMB:
“Să nu le strice boschetarii”
De al stația de autobuz de la Arcul de Triumf, muncitorii s-au mutat la “Charles de Gaulle”.
“Aici, spațiul nu e la fel de generos ca la stația precedentă, dar ne străduim să nu creăm un disconfort restul pietonilor când le montăm. Să vedem când punem și alte adăposturi d-astea în alte stații. Bine… Să nu le strice boschetarii și toți descreierații care vin să le vopsească noaptea și să scrie pe ele”, spune muncitorul.
operează STB în acest moment în București: 24 de tramvaie, 17 de troleibuze şi 145 de autobuze, din care 41 de linii regionale.
Ceea ce nu știe muncitorul PMB este că în caietul de sarcini există un punct special legat de vandalism: “Ofertantul va prezenta minim trei variante de design cu un aspect modern cu forme rotunjite și cu elemente din materiale rezistente la coroziune (inox, oțel galvanizat la cald și vopsit în câmp electrostatic, aluminiu eloxat vopsit în câmp electrostatic) cu proprietăți antivandalism și antigraffiti”.
Am demarat luna trecută montarea primelor 500 de bucăți, iar termenul de finalizare este sfârșitul anului. Menționăm că pot fi amplasate între 1 și 6 adăposturi modulare în fiecare stație, în funcție de spațiul disponibil și numărul de linii deservit.
reprezentanții Primăriei București pentru Libertatea:
“O investiție importantă”
Noutatea adăposturilor STB constă și în inscripționarea numelui stației respective pe fiecare amplasament în parte.
“Este o investiție importantă de care STB va beneficia în anii următori. Este o investiție făcută de Primăria București, dar ai cărei beneficiari suntem noi. Am observat și eu zilele acestea că au început montarea noilor stații și îmi plac cum arată. Se lucrează în teren și în curând o să fie vizibile prin tot orașul”, a spus scurt și directorul Societății de Transport București, Alexandru Hazem Kansou.
este suma pe care Primăria Municipiului București o plătește pentru un adăpost nou.
Termenul de garanție pentru construcția metalică, precum și pentru mobilier și restul dotărilor va fi de minim 24 de luni de la recepție, furnizorul garantând calitatea produselor pentru această perioadă, asigurând cumpărătorul că rezistă la temperaturi de până la -30 de grade, dar și +45.
Adăposturile modulare pentru stații vor include echipament de afişaj reclame şi informații utilitare și vor permite montajul, ulterior instalării, cu modificări minore, de echipamente specifice cum ar fi: automat de vânzare titluri de călătorie, aparatură video şi audio, sisteme supraveghere video, sistem informare călători etc. Acestea nu fac parte din construcţia adăposturilor modulare, nefiind incluse în preț.
Paragraf din caietul de sarcini depus de PMB:
Cine e câștigătorul, Euromedia Group?
Înființată în 1999, este unul dintre cei mai importați lideri pe piața de publicitate outdoor din România şi are sediul în Voluntari. Anul trecut, compania a raportat un profit net de 11,7 milioane de lei, la afaceri de aproape 70 milioane de lei, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor Publice. Compania înregistra și datorii de 23 de milioane de lei, iar numărul angajaților era de 70.
La licitația pentru “achiziția de elemente constructive pentru mobilier urban, respectiv adăposturi modulare pentru stații de troleibuz și stații de autobuz, cu montaj inclus” a mai participat și firma Tettas în colaborare cu o societate din China, Suqian Bests Advertising Media Co, care se ocupă exact cu confecționarea de stații de autobuz.
Fotografii: forum.metrouusor.com
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro