Bateria trebuie testată cu o zi înainte de pornire şi, dacă e nevoie, încărcaţi- o. Apoi, verificaţi uleiul, lichidul de frână şi cel de răcire şi controlaţi presiunea din pneuri. Când porniţi maşina, învârtiţi cheia în contact fără să daţi drumul motorului, pentru că în acest mod uleiul va ajunge în el înainte de pornirea efectivă. Când motorul e rece, schimbaţi vitezele repede, ca să evitaţi turaţiile înalte. Frânaţi cu atenţie în primii kilometri, pentru că rugina de pe discurile de frână poate influenţa performanţele maşinii.
Spălaţi maşina manual
Acum, când decapotabila “s-a trezit”, trebuie să vă îndreptaţi atenţia către aspectul exterior. Murdăria acumulată de-a lungul iernii trebuie înlăturată. Majoritatea modelelor cabrio mai vechi au un acoperiş din pânză, iar recomandarea specialiştilor este să-l curăţaţi manual. Iată cum se face:
Acoperişul se spală doar cu şampon special. Fiţi atenţi mereu la modul de reacţie a materialului şi la toleranţa acestuia. Resturile de şampon trebuie îndepărtate foarte bine cu apă.
Pentru lunetele din alt material decât sticla, care sunt zgâriate, se poate folosi polish. Acestea trebuie curăţate cu o cârpă uscată, prin mişcări circulare.
Garniturile din cauciuc de la capotă, de la uşi şi de la sistemul de decapotare trebuie spălate şi apoi protejate cu o soluţie specială. Garniturile zgâriate sau rupte trebuie schimbate.
Toate articulaţiile suportului plafonului şi toate sistemele de prindere trebuie date cu un spray special, pe bază de vaselină.
Geamurile laterale trebuie spălate cu soluţie specială de geamuri, atât în exterior, cât şi în interior. Geamurile murdare cresc riscul accidentelor în trafic.
Scaunele şi mochetele trebuie întreţinute cu o spumă de curăţare. În cazul maşinilor decapotabile, acestea au mult de suferit, din cauza expunerii suplimentare.
Pentru mai multe materiale despre maşini, căutaţi la chioşcuri, joia viitoare, noul număr al revistei Auto Bild!