Ministerul Transporturilor a publicat în transparenţă decizională proiectul de Ordin al ministrului Sorin Grindeanu privind aprobarea bugetului Tarom pe 2024.
„Pierderea preliminată/realizată în anul 2023 a fost în valoare de 99.471.170 de lei, iar în urma măsurilor din planul de restructurare corelate cu Business Planul, pentru anul 2024 este prognozat un rezultat pozitiv, respectiv profit, în valoare de 278.530.870 de lei, în creştere faţă de rezultatul anului 2023 şi care ar urma să acopere parţial din pierderile provenite din anii precedenţi, iar plăţile restante ar urma să scadă de la valoarea preliminată/realizată în anul 2023 de 340.673.320 de lei la valoarea estimată de 115.022.460 de lei la finalul anului 2024”, se arată în nota de fundamentare.
Tarom şi-a bugetat venituri totale de 2,333 miliarde de lei şi cheltuieli totale de 2,054 miliarde de lei pentru acest an și are de recuperat creanţe restante în valoare de 11 milioane de lei.
Compania intenționează să oprească operațiunile pe anumite rute, să valorifice participațiile la Globe Ground și RFS, să vândă sau să închirieze slotul de pe Aeroportul Heathrow și să închirieze pe termen lung un teren și o clădire de birouri din 1940.
Printre măsurile de eficienţă operaţională din planul de restructurare înaintat Comisiei Europene s-au propus:
- continuarea procesului de reînnoire a flotei. Astfel, în anul 2024, se vor încheia contractele de achiziţie a 4 aeronave Boeing 737 MAX8 (o aeronavă în leasing financiar şi trei aeronave în leasing operaţional);
- încetarea operaţiunilor TAROM pe anumite rute;
- vânzarea/ închirierea slotului de pe Aeroportul Heathrow – Londra în condiţii de piaţă;
- valorificarea participaţiilor deţinute de Tarom la societăţile Globe Ground şi RFS;
- valorificarea prin închiriere pe termen lung a terenului liber şi a clădirii de birouri construită în anul 1940.
Compania naţională de transporturi aeriene române Tarom a fost înfiinţată în anul 1954.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
TZTZ • 26.07.2024, 15:56
Cred ca aceasta declaratie poate sa concureze cu succes la gluma anului 2024...Acum daca da toti angajatii afara si inchiriaza toate rutele catre alte linii aeriene este posibil sa iasa pe profit, dar nici atunci nu este sigur...
gigiladrea • 26.07.2024, 14:02
17 ani fara profit e o catastrofa si in tot acest timp s-a facut un jaf din bani publici ptr a sustine tarom de 34 de ani ramane intrebarea de ce tine statul o serie de companii si bunuri imobiliare care nu au valori strategice importante cum sunt cele din energie, gaze, armament, etc ? ce capitalism democratie si economie de piata este asta ? ptr ca mafia psdnl fura pe rupte prin intermediul acestor companii falimentare si isi recompenseaza clientela politica cu sinecuri cu salarii nesimtite uriase raportate la salariul mediu si nivelul de subdezvoltare al tarii niciodata recunoscut de politicieni
Andan09 • 26.07.2024, 13:39
Ma umfla rasul... pai asta este eficientizarea? Romania are foarte multi lucratori in strainatate si totusi Tarom nu reuseste sa transporte prea multi... prefera sa abandoneze niste rute in loc sa atraga clienti... curat eficientizare!.. ar putea sa umble la orele de cursa si pretul biletelor, care intre noi fie vorba, sunt prea mari in raport cu ce ofera Tarom... companie de stat si totusi nu se adreseaza celei mai mari categorii de clienti: lucratorul european... da, stiu, obrazul subtire cu cheltuiala se tine doar ca e pe cheltuiala statului adica exact pe cheltuiala celor carora Tarom nu se adreseaza ca si clienti... restul sunt doar blablabla-uri, se vede asta din faptul ca nu i-a interesat nisa de piata lasata de inchiderea Blue air, era mura in gura... pai?