traian-basescu_29_7e9dbcd43d_45f3959374_03_60e32cc1f5.jpgÎntr-un interviu acordat România TV, Traian Băsescu a declarat că vizita președintelui Klaus Iohannis în Afganistan împreună cu soția sa a fost o greșeală.

„Aici a fost o greșeală. Nu se poate să nu fi existat un briefing făcut de ofițerii comandanți președintelui în legătură cu misiunile pe care le au. Acel briefing este secret de stat. Ce au făcut cu doamna Iohannis cât timp s-a ținut briefingul? (…) Nu ai ce să cauți însoțit de soție în teatrul de operații. Încă nu am văzut șef de stat să facă o astfel de mișcare. După mine a fost o greșeală să meargă cu soția în teatrul de operații”, a declaratfostul președinte.

După ce i-a fost prezentată o fotografie cu soții Iohannis la acel briefing, fostul șef al statului a admis fie că imaginea a fost surprinsă la sfârșit, fie că militarii nu i-au mai spus președintelui despre misiunile lor.

iohannis paste afganistan (3)

„Sunt două alternative: ori e doar o poză făcută la sfârșit, ori dacă doamna a participat la briefing unde militarii au prezentat misiunile, toate cele, vă asigur că militarii i-au spus lui Iohannis povești din Irak, nu din Afganistan. Nu știu dacă i le-au și prezentat că totuși nu se cade să fie un civil la un briefing în care sunt prezentate misiunile de luptă ale militarilor într-un teatru de război. (…) Există și varianta să nu fi prezentat misiunile așa cum erau ele și militarii să fi recurs la un truc și să spună cu totul altceva decât misiunile precise cum se raportează comandantului armatei. Nu i-au spus. Au ciocnit ouăle și gata. Ca gest a fost în regulă. Într-o zi de mare sărbătoare președintele s-a dus în mijlocul militarilor”, a adăugat Băsescu.

Niște speciali și pensiile lor | PAH, despre legea votată în Parlament
Recomandări

iohannis paste afganistan (2)

El a criticat ținuta vestimentară a președintelui și a soției sale. „Totuși, oastea aia era îmbrăcată cu bocanci, cu armamentul de luptă pe ea, cu căștile pe cap sau, mă rog, la briefing erau fără căști. Nu poți să mergi în rochie fără mânecă. Eu mergeam în zonă de război. Iohannis neplecând în teritoriul afgan cred că nu și-a dat seama că nu ar trebui să fie în costum și adoptat această ținută de sărbătoare. S-ar putea să fi plecat direct de la Înviere, pentru că a doua zi erau la Kandahar. Nu vreau să fiu un critic exagerat. Până la urmă … fiind sărbătoare și-a umplut de praf un costum. Asta e! (…) Ce-ți era ca în loc de costum să ai pe tine o geacă? În Afganistan e frig, nu te topești de căldură în sezonul ăsta”, a mai spus fostul președinte.

Președintele Klaus Iohannis a mers duminică în teatrul de operații din Afganistan, unde s-a întâlnit cu militarii români.

Acordul secret pe care Kobe Bryant îl avea cu soția sa în cazul unui accident de elicopter
GSP.RO