De pe liniile de montaj Dacia, a iesit, ieri, ultimul model de vehicul utilitar derivat din modelul Renault 12, Dacia Pick-Up. Lansata in productie in 1975, gama de vehicule utilitare a fost produsa timp de 31 de ani si a fost gama care a salvat de multe ori uzina Dacia de la faliment, dupa anul 1989.
Dezvoltata din modelul Renault 12, Dacia Pick Up a cuprins de-a lungul timpului sapte variante diferite, in functie de sarcina utila, modul de amenajare a spatiului de transport, tipul de transmisie sau dimensiunea habitaclului.
Printre cele mai importante evolutii pe care le-a cunoscut familia de vehicule utilitare, se numara introducerea, in noiembrie 2002, a motorizarii diesel. In total, in cei 31 de ani de cariera au fost produse sute de mii de unitati din gama care a devenit cunoscuta sub numele de ”Pick Up”. Ultimul vehicul care a parasit linia de fabricatie a fost un model Dacia 1307 Double Cab, cu tractiune integrala, de culoare rosie, masina care a fost prezentata ieri cu fast la uzinele de la Mioveni.
”Traiesc un sentiment de tristete pentru ca ne despartim de o gama de produse care a reprezentat de multe ori scoaterea uzinei din situatii de criza vecine cu catastrofa. In anul 1992, nu pot sa uit cele 4.400 de camionete Dacia exportate in China, care au reprezentat de fapt scoaterea uzinei din conul de umbra in care intrase. In acelasi timp ma cuprinde si un sentiment de optimism, pentru ca odata cu pensionarea acestui model, facem loc altuia mai bun ridicat la standarde occidentale, si anume Logan furgoneta”, ne-a declarat vicepresedintele Consiliului de administratie Dacia, Constantin Stroe. Potrivit acestuia, noul model de utilitara Logan va fi produs incepand cu ianuarie 2007, iar liniile de productie au fost deja modernizate pentru fabricarea acestui model.
Viitorul utilitar va fi cel mai ieftin din clasa sa
”Speram ca acest nou vehicul utilitar Dacia Logan sa se vanda cel putin la fel de bine ca Logan Break, care datorita cererii foarte mari, am fost nevoiti sa dublam numarul de masini produse pe zi. Cat despre pretul viitoarei masini utilitare, nu putem face inca o precizare exacta, dar pot spune ca va fi cea mai ieftina din clasa ei”, ne-a mai spus Constantin Stroe.
Este a sasea varianta care se „pensioneaza”
Modelul Dacia Pick-Up este al saselea model care nu va mai fi fabricat la uzina din Colibasi. Nova, SuperNova, berlina, break, Solenza au fost rand pe rand retrase din productie, incepana cu anul 2000. In cei 31 de ani, la Mioveni au fost produse 318.969 unitati. ”Conform cererii de piata, noul model va fi produs initial la o cadenta de 40 de vehicule pe zi, urmand ca, daca piata va cere mai mult, sa creasca la 60 de vehicule pe zi”, a declarat Constantin Stroe. Ultimul model produs la Mioveni va fi scos la vanzare, chiar daca are caroseria ”tapetata” cu semnaturile mai-marilor Dacia.