Cuprins:
De câteva zile pe străzile din București și în cele mai importante orașe din România au început să apară „gențile albastre”. Vorbim de livratorii celor de la Wolt.
O platformă de comerț local cu sediul în Helsinki, care a preluat serviciile oferite până acum de aplicația Tazz și care a intrat oficial și în România, acoperind 34 de orașe.
„Mișcarea marchează un nou capitol în evoluția pieței locale de livrări, Wolt aducând în România peste un deceniu de know-how internațional și un angajament puternic de creștere pe termen lung”, anunță oficialii companiei.
Care sunt beneficiile pentru Wolt
Utilizatorii pot descărca noua aplicație folosind adresa de e-mail sau numărul de telefon cu care erau înregistrați până acum.
Unele detalii ale contului, cum ar fi adresele salvate, metodele de plată și beneficiile active, inclusiv abonamentul eMAG Genius, vor rămâne valabile.
Odată cu transferul, clienții vor beneficia de acces la:
- o selecție mai largă de restaurante, supermarketuri, pet shop-uri și magazine specializate;
- cea mai bună și intuitivă experiență din clasă la nivel de aplicație, cu posibilitatea de urmărire în timp real;
- beneficii Wolt+, inclusiv taxe de livrare zero din zonele eligibile și oferte exclusive;
- livrări rapide și fiabile susținute de o tehnologie logistică avansată.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_8b647bdffccf31c9ca99b6b2a654843b.jpg)
„În noua aplicație avem funcționalitatea de comandă dublă, pe care noi înainte nu o aveam. Ai inițiat o comandă și în 14 minute ai încă o fereastră în care pot să plasezi încă o comandă, pe același cost de livrare, de la un alt restaurant, supermarket, magazin”, spune Alin Șerban (foto jos), general manager, Wolt România.
:contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/05/alin-serban-media-brunch-1024x683.jpg)
Wolt angajează cel puțin o sută de oameni în scurt timp
Mai mult, pentru comercianți, Wolt deschide noi oportunități de creștere, oferind acces la o bază mare și activă de clienți, instrumente promoționale puternice, procese simplificate, analize de performanță și asistență 24/7.
„Viziunea companiei este susținerea unei afaceri globale durabile bazată pe comerțul local”, spun oficialii companiei.
Care au oferit detalii despre departamentul de relații cu clienții care în acest moment are în jur de 300 de angajați, marea majoritate lucrând de acasă, însă Alin Șerban declară că în perioada următoare vor exista încă o sută de persoane care vor fi angajate.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_dd785dfe971c63ec5593b268cd70921d.jpg)
„Politica Wolt România este aceea de a-i încuraja să vină și la birou pentru că socializarea este foarte importantă, dar sunt foarte mulți care lucrează de acasă, remote, nu avem nicio problemă cu asta”, a mai declarat Șerban.
Emag rămâne un partener de bază și pe Wolt
Chiar dacă Tazz s-a vândut oficial, Emag rămâne un partener de bază „pentru cinci, zece, douăzeci de ani”, după cum spune Alin Șerban.
Parteneriatele cu restaurantele locale rămân active, iar beneficiile din programul Genius vor fi în continuare disponibile. Ceea ce înseamnă că cei care au migrat de la Tazz la Wolt vor continua să beneficieze de beneficiile pe care le aveau în trecut.
„Intrarea în România reflectă misiunea companiei de a aduce bucurie, simplitate și oportunități economice în comunitățile locale, conectând oamenii cu produsele și serviciile de care au nevoie, exact atunci când au nevoie de ele”, spun reprezentanții companiei.
În România, compania plănuiește dezvoltarea unui nou hub tech local
Odată cu lansarea Wolt în România, compania are planuri importante pentru piața locală.
„Echipa noastră va deveni un tech hub, doar că așa cum arată lucrurile acum, cu siguranță într-un timp relativ scurt o să putem să angajăm oameni noi, să creștem echipa existentă, plus oamenii noi care să vină să lucreze pentru proiectele Wolt”, a mai spus CEO-ul companiei.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_60b49817fe4b40d090f22882e5b3bdf2.jpg)
Adăugând că în acest moment echipa are 70 de IT-iști. „Wolt se uita foarte atent la piața din România de foarte mult timp. Era o piață pe care și-o doreau foarte mult și așa am reușit să ne unim forțele. Pe 14 ianuarie 2025 autoritățile competente au aprobat tranzacția și compania se numește Wolt România”, a mai precizat.
:contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/05/392271-c9f1807b-a754-4a1b-8e06-0cd520a51cbf8-f783fe-original-1622464296-1024x683.jpeg)
Comenzile au început să crească masiv! Au apărut primele probleme
Prin această transformare, România se alătură rețelei internaționale Wolt, prezentă în peste 30 de țări și susținută de o echipă de peste 13.000 de angajați. Iar odată lansată și în țara noastră, creșterile s-au văzut.
„Nu aș vrea să ofer cifre exacte, dar creșterile sunt semnificative”, spune Șerban. Surse din piață dezvăluie că vânzările Wolt în ultima săptămână au crescut cu peste 40% ceea ce a adus și primele probleme.
„Există rezolvare aproape în orice problemă. Am fost surprinși de numărul mare de comenzi, dar am făcut față cu brio, chiar dacă au mai existat întârzieri. Suntem oameni, lucrăm cu și pentru oameni și asta ne face să creștem în fiecare zi”, a mai declarat Alin Șerban.
Compania intrată de curând pe piața din România a fost fondată în 2014, în Finlanda, și și-a unit forțele cu DoorDash în 2022. Împreună, DoorDash și Wolt operează astăzi în peste 30 de țări.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_baf396da0bd72189054210db8fc64a2f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_50cf2d4e94cdf65ec3439baa4e4de752.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_197828ef6ac102045a69d75aee5bfd14.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_e887bdf840f7d0ba6b20a3f4ec500d20.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_410e1e18ef9c4e68bf5372aea48ff5f4.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_06499203f8c804acfb3f8a1258329ef7.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_f91efa2572328e681ab4c65740063868.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_20667558b3dbd2460920ee5c3dfaffeb.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_0613f4951ec3559f3e6675f4a2afadc0.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_d7a94eb5d34b6ceea0c709dde7fac0f9.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_d66c8bf4b7ba403b4b2536beedeb3363.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/233_7394912e2fb15a867bdc115a831a937f.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/278_3579e4f273877893d14218db97aefc5b.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_7c40fbbcecc9978b0f0cf78d73d6fe77.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/172_36641a9e642448b2cd19c4833dc4e4c5.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/172_17d5564212c120126d363265e54dc4d9.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_1e3c61729ff33a05d627e3f08f5a3bcf.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_adf16b9830d40bafe3b91afaa11d62b9.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_439ef289ea7183c2e15d74cec04a9046.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_b9424f1cb3e4ab0f8649fa2d8c72bc1a.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_16e0fa4e0e37eb0d14a43ad7d99733cf.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_daecab25c15ebb64d004bdd1d5271813.jpg)
Constantinescu 29.05.2025, 18:53
Compania Wolt are numai recenzii de o stea. Neregulile sunt multe, cele mai grave fiind fraudele , prin facturarea unor produse nelivrate, de exemplu. De 48 de ore încerc să-mi recuperez 40 Ron , reprezentând diferența între comanda inițială și ceea ce mi s-a livrat, conform bonului fiscal. Serviciul clienți practic nu există, interpelările mele rămânând fără răspuns. Voi incerca să caut ajutor la ANPC și , în ultima instanță, să depun plângere penală la Parchet. Merită timpul pierdut!
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.