Inditex a anunțat că va “absorbi” între 1.000 și 1.200 de magazine, în special cele mici și vechi și de la branduri altele decât Zara, arată The Guardian.
Compania mai deține și branduri precum Bershka, Pull & Bear și Massimo Dutti.
Închiderile vor avea loc în special în Europa și Asia.
Numărul total de magazine al Inditex va scădea de la 7.412 până la un nivel situat între 6.700 and 6.900 după reorganizare. Aceasta va include și deschiderea altor 450 de unități noi.
Vânzările s-au prăbușit, iar grupul are pierderi
Inditex este unul dintre cei mai mari retaileri de haine din lume, dar a fost lovit grav de pandemie. Vânzările sale au scăzut cu 44% între 1 februarie și 30 aprilie, până la 3,3 miliarde de euro.
Compania a raportat o pierdere de 409 milioane de euro pe ultimul trimestru. Până în data de 8 iunie, un sfert dintre magazinele sale erau încă închise la nivel global.
Starbucks se va axa pe modelul to-go
De asemenea, lanțul de cafenele Starbucks a anunțat că va închide 400 de cafenele, scrie CNN. Unitățile respective vor fi închise în SUA și Canada.
Compania se va axa mai mult pe trecerea la un model de afaceri prin care să vândă cafeaua la pachet, fără a mai fi consumată în spațiile sale. Strategia subliniază schimbarea de comportament a consumatorilor din cauza coronavirusului.
Starbucks a arătat că 80% dintre tranzacțiile efectuate în cele 15.000 de cafenele din SUA sunt comenzi pentru ridicarea la pachet.
Starbucks a raportat scăderea vânzărilor cu 45% în unitățile sale în luna mai, comparativ cu luna mai 2019. În aprilie, scăderea era de 65%, astfel că situația începe să se îmbunătățească.
În ultima săptămână din mai, scăderea era de doar 32% față e perioada similară a anului trecut.