17 Iun. 2018 15:00

Cum îți dai seama că ai deficit de vitamine. Semnele pe care ți le dă organismul

Distribuie

Cum îți dai seama că ai deficit de vitamine? Oricât de sănătos și de echilibrat ai mânca, există riscul ca alimentele să nu-ți ofere toți nutrienții de care ai nevoie și să-ți lipsească la inventar” substanțe esențiale pentru buna funcționare a organismului. Iată cum se manifestă aceste carențe.

  • Ai unghiile și părul casante. De multe ori, la pachet' cu piele uscată și oboseală cronică. Toate acestea sunt rezultatul dificienței de biotină sau vitamina B7. Poți mânca somon, ciuperci, avocado, fructe de pădure sau pâine integrală pentru a-ți asigura necesarul de biotină sau poți lua suplimente, la recomandarea medicului care te are sub observație. Voci avizate din domeniul crecetării medicale spun că biotina este mai bine asimilată de organism dacă vine din surse naturale.
  • Faci des afte. Două studii întreprinse recent în Marea Britanie au legat leziunile bucale de deficitul de fier și de 3 vitamine din complexul B: B1, B2 și B6. Vitamina B1 sau tiamina o găsești în carnea de pasăre și de porc, în cereale integrale, gălbenuș, pește, oleaginoase. Vitamina B2 sau riboflavina o poți lua din lactate, ovăz, ficat de vită, carne de porc, ouă, iar vitamina B6 sau piroxidina, din banane, avocado, spanac, varza, mere, struguri, pește, alune. Cele mai bune surse naturale de fier sunt spanacul, ficatul, carnea roșie, ouăle.
  • Îți sângerează gingiile. În cazul în care nu-ți periezi agresiv dinții și nici nu suferi de gingivită, sângerările pot semnala un deficit de vitamina C. În lipsa acestei vitamine, colagenul nu mai e sintetizat și e compromisă structura țesuturilor; în timp, gingiile se umflă, se depărtează de dinți și se poate ajunge la pierderea danturii. Fructele și legumele cu cel mai mare conținut de vitamina C sunt kiwi, papaya, citricele, căpșunele, prunele, piersicile și caisele, coacăzele, zmeura, cireșele, ananasul, ardeiul iute și cel gras, legumele cu frunze verzi, morcovii și sparanghelul.
  • Mătreață sau un scalp cu scuame? Una dintre cauze poate fi deficitul de vitamina B6. Vezi mai sus din ce poți să-ți iei necesarul zilnic de B6.
  • Dacă îți cade părul în ritm alarmant (sau mai mult decât de obicei), e posibil să nu ai suficientă vitamina D în organism. În lipsa acestei vitamine, sistemul imunitar se comportă ciudat, atacând foliculii piloși. Cea mai simplă cale de a-ți asigura necesarul de vitamina D este să stai la soare 15 minute zilnic. Mai poți lua vitamina D din somon, macrou, ton, sardine, gălbenuș, ficat de vită, cereale și nuci.
  • Pete albe sau roșiatice pe piele și zone rugoase pe brațe, coapse și fese = semn de keratoză pilară, o afecțiune generată de deficiența de vitamina A și caracterizată prin acumularea de keratină în foliculii piloși. Administrarea de vitamina A duce la ameliorarea acestor simptome. Se găsește în stare naturală în morcovi, roșii, ardei gras, cartofi, fructe și legumele cu frunze verzi, lactate, gălbenuș, ficat.

Previziuni astrologice pentru perioada 16 – 22 iunie 2018. Soarele va intra în zodia Racului. Solstițiul de vară

Loading...
Comentarii