Conservatorii vor referendum pentru legea minorităţilor

8 Februarie 2010, ora 13:42 
Mareste fontul| Trimite pe yahoo messenger| Trimite pagina unui prieten| Printeaza pagina

Bogdan Diaconu / foto arhivaLegea privind statutul minorităţilor ce va intra curând în dezbaterea parlamentarilor stârneşte nemulţumiri printre politicieni. Unul dintre liderii Partidului Conservator (PC), Bogdan Diaconu, le cere senatorilor şi deputaţilor să nu dezbată legea până când nu va supusă unui referendum.

"Dacă alte măsuri importante au avut nevoie de referendum pentru a fi adoptate, solicităm ca şi Statutul minorităţilor, după ce va trece prin dezbatere publică, să fie adoptat doar prin referendum, după toate regulile acestui mod de consultare. Nu putem crea două categorii diferite de cetăţeni pentru că este anti-constituţional, după cum nu putem tranforma totul în monedă de schimb între PD-L şi UDMR. Dacă în urma unui referendum românii, de orice naţionalitate, vor dori să instituie forme specifice de recunoaştere a statutului minorităţilor, ne supunem judecăţii majorităţii, care are însă dreptul de a se proteja. În cazul în care parlamentarii vor da undă verde acestei legi, atunci îi vom cere preşedintelui Traian Băsescu să  nu promulge o astfel de lege, care nu face decât să creeze animozităţi între populaţia majoritară şi minorităţi", a motivat Bogdan Diaconu.

Potrivit lui Diaconu, dacă nu se va respecta această solicitare, se va ajunge ca minoritarii să aibă mult mai multe drepturi decât cetăţenii majoritari.

Voteaza articolul:
Calificativ (din 141 voturi):
Articol citit de:
6729
Mareste fontul| Trimite pe yahoo messenger| Trimite pagina unui prieten| Printeaza pagina
Comentarii (38)
#38. DECEBAL | 2010.03.16 | 04.48

ASA SA FIE
SA FIE CUM A ZIS MARELE ION RATIU.

#37. Crocodilul | 2010.03.12 | 23.22

sustin
aceasta modificare si voi vota pentru ea daca se va introduce intr-un referendum. Este imposibil ca o minoritate sa nu isi asume responsabilitati fata de Romania si de jocul politic in care aceasta minoritate cu buna stiinta se baga. A fi de acord cu oricine si oricum NU SE MAI POATE.

#36. Pareristul. | 2010.03.10 | 17.50

Ion Ratiu,
Avea dreptate toti cetateni ce au in cartea de identitate, buletin de identitate scris Roman si vrea sa faca politica are la dispozitie partide politice romanesti.

#35. Pareristul. | 2010.03.10 | 17.49

Ion Ratiu,
Avea dreptate toti cetateni ce au in cartea de identitate, buletin de identitate scris Roman si vrea sa faca politica are la dispozitie partide politice romanesti.

#34. un roman | 2010.03.06 | 01.44

mizerabili
PDL impreuna cu Basescu de dragul puterii sunt in stare sa satisfaca orice capriciu ungurilor. Nu sunt decat tradatori de tara, ei impreuna cu romanii din tara si diaspora care i-au votat.

#33. Ardeleanu | 2010.03.04 | 23.01

Ungurii, si limba lor
Conducerea actuala a Romaniei a facut o mare greseala cand a luat lla guvernare UDMR, care se manifesta ca un dusman feroce al tarii, exprimat prin luarile de pozitie ale conducatorilor sai, aflati acum in guvern.. Ce incredere pot avea romanii in sstfel de persoane ? nu este nimic de neinteles cand spunem ca nu ne putem da pe mana lor. Este ca si cand ai dormi in pat cu inamicul.Noi nu avem nimic ungurii, ei se pun in situatia de a fi suspectati sau acuzati de intenti periculoase.Ungurii ar trai foarte bine in Romania,daca s-ar comporta corect, sa nu mai fie agitati de Marko ar pitea participa la guvernare daca au intentii bune. In prezent trebue sa multumeasca cu participarea in parlament, daca li s-a facilitat transformarea UDMR IN PARTID. Completare la cele spuse de Dl Fery, mentionez date statistice ale statului magyar din anul 1910, care arata ca la acea data in n toate provinc iile din Transilvania existau 3.103.034 romani (54,8%) si 1.085 679 unguri (15,6%) iar restul alt

#32. Fery | 2010.03.04 | 10.35

Hai sa pastram masura!
Mai Janos magyar, pe cine vrei tu sa intrebe Romania ca sa acorde cetatenie romana, romanilor din Ungaria, Serbia, Grecia, Basarabia sau Ucraina? Pai la un referendum cati romani si cati maghiari (sau de orice alte nationalitati) sunt in Romania? Ti-ai pus intrebarea asta? Si daca maghiarii, TOTI MAGHIARII (peste un milion) din Romania se vor opune, tot mai raman vreo 23 de milioane care vor raspunde :DA!!! Si asa-i peste tot, si-n Romania sunt unguri care au si cetatenie maghiara, etc. De astia nu mai sari de tur in sus? Romania imperiu? Nu ti-e chiar asa un pic rusine sa spui asta, tu, cetean roman? Tu stii cati romani au fost in Ungaria de astazi la 1918, asezati pana la Tisa? CCa 250.000. Si cati au mai ramas astazi? Nici 10.000, fiindca au fost maghiarizati. Li s-a maghiarizat si numele. Fa ciocul mic si fii cuviincios, nu injura Tara in care traiesti.Hai

'MAGYAR Janos a spus:
De ce faceti atita galagie ! S-a facut vreun REFERENDUM in Romania in care au fost intrebati cetatenii romani(de toate nationalitatile) daca sintem de acord sa li se dea CETATENIA ROMANA - "romanilor" din alte tari ?! Adica ei, moldovenii, ucrainienii, sirbii, bulgarii, albanezii estc....AU TOATE DREPTURILE, inclusiv cel DE A VOTA...desi NU platesc nici un fel de impozite si taxe la statul roman, dar NOI - MAGHIARII sintem tratati ca si CETATENI DE RANGUL - II ... De ce atita DISCRIMINARE si dupa 90 (nouazeci) de ani de la ANEXAREA FORTATA a TRANSILVANIEI la Regatul Romaniei ?! Va rog SA RESPECTATI - Trataul de la TRIANON - semnat de catre GUVERNUL ROMANIEI in 1920, si sa ne acordati toate drepturile si libertatile garantate atunci, si sa NU VA MAI COMPORTATI CA SI OCUPANTII - intr-o tara, care de drept, NU VA APARTINE ! ROMANIA - a ramas ULTIMUL IMPERIU al Europei...dar daca continuati tot asa...VA DISPAREA CURIND CA SI STAT...
#31. Istrate | 2010.03.02 | 17.07

Lege pentru minoritati
Intrucat aceasta lege are si intentii ascunse si mai ales nu este necesara deoarece deoarece toata ppulatia Romaniei, inclusiv toate minoritatile,, au aceleasi dreptur iiar cele ale moinoritatil0or sunt garantate in mod special, LEGEA TREBUE SUPUSA UNUI REFERENDUM, CU EXPLICAREA, PENTRU TOATA POPULATIA, SI MOTIVAREA NECESITATII UNEI ASEMENEA LEGI. Nu intelegem de ce Marko Bela trebue sa fie vice-prim ministru si de ce PDL trebue sa imparta 50-50 PUTEREA CU UDMR, care nu are nici un interes in buna gdmiistrare a Romaniei, iar conducatorii sai, care se afla in guvernul actual, ijn frunte cu Marko Bela au declarat si actionat intotdeauna pentru smulgerea unor drepturi care nu se mai termina. Cum populatia nu vede bine aceasta agresiune si prefacatorie,a UDMR, pentru a se crea o oarecare inbredere,ar trebui ca Marko Bela si UDMR sa dea o declaratie oficiala ca UDMR va inceta acitunile de subminare a Romaniei si ca vor ACTIOANA ca niste cetateni loiali ai statului roma

#30. Magyar Janos | 2010.02.28 | 20.42

Pentru Rosso.
Dragul nostru Rosso sau Piros, cred ca D-ta nu prea esti la curent cu realitatea. Iata, special pentru tine imi voi rupe din timp si iti trimit spre citire, mirare si linistire vestea ca incepand de la Aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, limba maghiara este limba oficiala si in Romania. Oricare limba oficiala a Statelor care compun Uniunea Europeana, este limba oficiala in Uniunea Europeana. Deci in mod logic, limba maghiara care este limba oficiala in Ungaria, devine limba oficiala in intreaga UE, inclusiv in Romania. Tudom? Cat despre Universitatea in limba maghiara, nimeni nu va impiedica sa va faceti cate universitati vreti si in ce limba vreti. Statul Roman trebuie sa asigure specialisti care sa fie capabili sa asigure functionarea buna a institutiilor Statului roman. Drept urmare Statul roman finanteaza universitatile care sa pregateasca specialisti de care are nevoie Statul roman.

'Rococo a spus:
Eu sunt documentat asupra ce am spus si v-as recomanda si Dvs. sa va documentati mai bine si din alte surse obiective, poate si romamesti, nu numai din surse unguresti, unde nu se gaseste aproaåpe nimic, referitor la romani, nici sub numele de BIDÖS OLAH cum ne spuneti voi. DECE ?.Pentru ca dupa mintea voastra in Transilvania nu existau romani (AI AUZIT DE TRIO NATIORUM ?) si daca s-ar fi facut asemenea mentiuni, s-ar fi confirmat existenta lor. Voi aveti toate libertatile in Romania, si v-ati luat si libertatea de a insulta poporul roman, la gramada, fara rusine. Sunteti o natie aroganta si de aceea suferiti crezand ca sunteti c onsiderati minoritate de rangul II..Din aceleasi considerente, LIBERTATE SI DREPTURI SPECIALE v-ati revoltat si impotriva AUSTRIEI la 1848, cand erati parteneri de imperiu. Acum vreti acelas licru. LIBERTATE SI DREPTURI NELIMITATTE. Nu vi se pare ca intindeti coarda prea mult si intr-o zi o sa pierdeti si ce aveti ? Marko Bela a declArat oficial ca averea
#29. GIGI | 2010.02.25 | 12.56

MINORITARI
Sunt de acord cu o lege pentru MINORITARI dar fratilor! consultati si BOBORUL! Noi vrem sa vina inapoi evreii,sasii,ungurii dar pe TIGANI sa ii trimiteti obligatoriu in statiunile balneo climaterice AUSCHWITZ,BIRKENAU,DACHAU MAIDANECH !ASTA VREA boboru!

#28. Voiculescu Dan | 2010.02.17 | 10.49

PC-ul meu
L-am tot ţinut în rectul meu constipat pe ăsta de Bogdan Diaconu, mare şef la ATAC, care a început să dea semne de agitaţie după ce am luat o doză de sare amară. A fost musai să-l dau afară din mine ca să pută în toată-i splendoarea de fecaloid. Aşa suntem noi ăştia din PC.

#27. Rococo | 2010.02.12 | 01.12

Pentru nr.11 rosso
Eu sunt documentat asupra ce am spus si v-as recomanda si Dvs. sa va documentati mai bine si din alte surse obiective, poate si romamesti, nu numai din surse unguresti, unde nu se gaseste aproaåpe nimic, referitor la romani, nici sub numele de BIDÖS OLAH cum ne spuneti voi. DECE ?.Pentru ca dupa mintea voastra in Transilvania nu existau romani (AI AUZIT DE TRIO NATIORUM ?) si daca s-ar fi facut asemenea mentiuni, s-ar fi confirmat existenta lor. Voi aveti toate libertatile in Romania, si v-ati luat si libertatea de a insulta poporul roman, la gramada, fara rusine. Sunteti o natie aroganta si de aceea suferiti crezand ca sunteti c onsiderati minoritate de rangul II..Din aceleasi considerente, LIBERTATE SI DREPTURI SPECIALE v-ati revoltat si impotriva AUSTRIEI la 1848, cand erati parteneri de imperiu. Acum vreti acelas licru. LIBERTATE SI DREPTURI NELIMITATTE. Nu vi se pare ca intindeti coarda prea mult si intr-o zi o sa pierdeti si ce aveti ? Marko Bela a declArat oficial ca averea

'rosso a spus:
mai intai documenteaza-te: 1. In Suedia limba finlandeza este limba oficiala, in Romania limba maghiara nu este. 2. care maghiarizare fortata? in secolul 19 in transilvania au fost mai multe scoli romanesti pe cap de locuitor de nationalitate romana decat in regat. Poate putem vorbi de romanizare fortata, cateva exmple: Marosvásárhely (targu mures), Nagyvárad (Oradea), Kolozsvár (Cluj-Napoca), etc. Cauta pe google componenta etnica acestor orase din 1900 incoace, si ai sa te miri, ce fabulos a crescut populatia romana. 3. Se construiesc catedrale ortodoxe, pe la fiecare colt, dar toate sunt goale. Atunci de ce? despre acst fenomen au aparut articole si in presa. 4. Si noi platim taxe, si tot nu avem o universitate independenta.
#26. Rococo | 2010.02.12 | 00.02

Pentru 15@
Domnule, aveti dreptate, scuze ca scrisul meu v-a deranjat. Nu stiu pe care parte a drumului va aflati, dar daca sunteti pe partea cealalta, cred ca v-a suparat ce am scris, nu cum am scris..

'@ a spus:
Ar fi bine sa inveti sa scrii si numai dupa aia sa postezi!
#25. @ | 2010.02.11 | 19.08

Lasa-i pe unguri, vezi comentariul lui Sandel!
Oare ce are el, de nu poate invata sa scrie corect romaneste? Poate nu-l ajuta mintea! Ce parere ai?

'Z from zebra a spus:
Continuare (comentariu): şi tot n-au învăţat romîneşte ! Nu vor. Sau nu-i duce mintea ? Sau e şi asta o formă (voalată) de ...protest nonviolent ? Sau aroganţa tipică a urmaşilor călăreţilor mongoli ? Proverb: " Cine se frige cu ciorbă, suflă şi-n iaurt !". N-avem încredere în acest procent de 5 - 6 % din populaţia României.
#24. @ | 2010.02.11 | 19.04

Lasa-i pe unguri, uita-te la comentariul lui Sande
Oare ce are el, de nu poate invata sa scrie corect romaneste? Poate nu-l ajuta mintea! Ce parere ai?

'Z from zebra a spus:
Continuare (comentariu): şi tot n-au învăţat romîneşte ! Nu vor. Sau nu-i duce mintea ? Sau e şi asta o formă (voalată) de ...protest nonviolent ? Sau aroganţa tipică a urmaşilor călăreţilor mongoli ? Proverb: " Cine se frige cu ciorbă, suflă şi-n iaurt !". N-avem încredere în acest procent de 5 - 6 % din populaţia României.
#23. un | 2010.02.11 | 09.51

Adio Romania in curind
Dupa desfiintarea Securitatii , Armatei va urma Biserica si basta cu Romania.Foarte elocvent a fost domnul Boc cind ne-a recomandat figura cu datul la coasa.

#22. Z from zebra | 2010.02.11 | 02.59

Citat: "...sunt născuţi aici în ţară, nu sunt
Continuare (comentariu): şi tot n-au învăţat romîneşte ! Nu vor. Sau nu-i duce mintea ? Sau e şi asta o formă (voalată) de ...protest nonviolent ? Sau aroganţa tipică a urmaşilor călăreţilor mongoli ? Proverb: " Cine se frige cu ciorbă, suflă şi-n iaurt !". N-avem încredere în acest procent de 5 - 6 % din populaţia României.

'@ a spus:
Ungurii si celelalte minoritati din Romania sunt nascuti aici in tara,nu sunt imigranti asa cum esti tu in SUA! Asa ca mai bine iti vezi de treaba acolo unde esti! Iti spun ca sa stii, ca in Romania sunt peste 20 de minoritati nationale ! Legea s-ar referi la toate, nu doar la minoritatea maghiara! Probabil ca tu ai ceva cu ungurii, altfel nu ai vorbi prostii!!! Sau poate n-ai vazut in viata ta un ungur?
#21. SANDEL | 2010.02.10 | 17.17


Mai UNGURULE HUNULE GUARZULE dupa ce ca ai venit pe aceste meleaguri si te -ai stabilit FIIND un popor fara TARA TATAR SI CAZAR -de pe la mama dracului acum sute de ani ..Nu intelegi sa lasi CIOCUL MIC MA nici teritorul UNGARIEI nu-i a-l vostru A-ti venit pe acestea meleaguri ca cotropitri si v-ati stabilit cotropind ACEI COTROPITI acum S_AU DESTEPTAT Nu va convine DUCETI_A inapoi prin tinuturileVOLGAI Ca de pe acolo ati VENIT NEAM DE TATARI CAZARI HUNI NOI AM FOS AICI STAPANI SI V_OM MAI FI '. MAI MAGHEARELOR COCUL MIC

#20. SANDEL | 2010.02.10 | 17.17


Mai UNGURULE HUNULE GUARZULE dupa ce ca ai venit pe aceste meleaguri si te -ai stabilit FIIND un popor fara TARA TATAR SI CAZAR -de pe la mama dracului acum sute de ani ..Nu intelegi sa lasi CIOCUL MIC MA nici teritorul UNGARIEI nu-i a-l vostru A-ti venit pe acestea meleaguri ca cotropitri si v-ati stabilit cotropind ACEI COTROPITI acum S_AU DESTEPTAT Nu va convine DUCETI_A inapoi prin tinuturileVOLGAI Ca de pe acolo ati VENIT NEAM DE TATARI CAZARI HUNI NOI AM FOS AICI STAPANI SI V_OM MAI FI '. MAI MAGHEARELOR COCUL MIC

#19. @ | 2010.02.10 | 17.07

Esti slab Sandele!
Asa se pare ca tu nu cunosti nici limba romana si nici limba franceza! Care regiune a Canadei este "CHIUBEC"-ul? Probabil ca nu se prinde nimic de tine, asa cum nu se prinde apa de gasca!

'SANDEL a spus:
Eu am stat sase luni in CANADA Acolo este UN MOZAIC de NATII DAR TOTI SUNT OBLIGATI ,NEVOITI SA cunoasca ENGLEZA iar cei CHIUBEC FRANCEZA Iar la noi este L..ROMANA Sa o invete toti VENETICII,care au venit si s-au stabilit AICI UNGURI , rromi GUARZI si altii Mai MAGHEARILOR ciocul MIC ..ROMANIA este una pentru toti TREBUE SA FIM O TARA O LIMBA U MAI MULTE NATII CARE sa fie RESPECTATE CUM DE ALT FEL SUNT ..V_ATI LIPIT DE TOATE GUVERNELE DAR N_O SA REUSITI N___O sa REUSITI !
#18. SANDEL | 2010.02.10 | 16.35


Eu am stat sase luni in CANADA Acolo este UN MOZAIC de NATII DAR TOTI SUNT OBLIGATI ,NEVOITI SA cunoasca ENGLEZA iar cei CHIUBEC FRANCEZA Iar la noi este L..ROMANA Sa o invete toti VENETICII,care au venit si s-au stabilit AICI UNGURI , rromi GUARZI si altii Mai MAGHEARILOR ciocul MIC ..ROMANIA este una pentru toti TREBUE SA FIM O TARA O LIMBA U MAI MULTE NATII CARE sa fie RESPECTATE CUM DE ALT FEL SUNT ..V_ATI LIPIT DE TOATE GUVERNELE DAR N_O SA REUSITI N___O sa REUSITI !

#17. SANDEL | 2010.02.10 | 16.35


Eu am stat sase luni in CANADA Acolo este UN MOZAIC de NATII DAR TOTI SUNT OBLIGATI ,NEVOITI SA cunoasca ENGLEZA iar cei CHIUBEC FRANCEZA Iar la noi este L..ROMANA Sa o invete toti VENETICII,care au venit si s-au stabilit AICI UNGURI , rromi GUARZI si altii Mai MAGHEARILOR ciocul MIC ..ROMANIA este una pentru toti TREBUE SA FIM O TARA O LIMBA U MAI MULTE NATII CARE sa fie RESPECTATE CUM DE ALT FEL SUNT ..V_ATI LIPIT DE TOATE GUVERNELE DAR N_O SA REUSITI N___O sa REUSITI !

#16. romanii va spun | 2010.02.09 | 23.47


voua v-a crescut limba ff mult in ultimul timp,nu va e rusine sa amenintati tara in care traiti? care v.au dat atatea drepturi,de ce anul trecut sau cand a fost referendum in ungaria ,CETATENII UNGARIEI V-AU RENEGAT? incaeracati si inchdeti PLISCU

'MAGYAR Janos a spus:
De ce faceti atita galagie ! S-a facut vreun REFERENDUM in Romania in care au fost intrebati cetatenii romani(de toate nationalitatile) daca sintem de acord sa li se dea CETATENIA ROMANA - "romanilor" din alte tari ?! Adica ei, moldovenii, ucrainienii, sirbii, bulgarii, albanezii estc....AU TOATE DREPTURILE, inclusiv cel DE A VOTA...desi NU platesc nici un fel de impozite si taxe la statul roman, dar NOI - MAGHIARII sintem tratati ca si CETATENI DE RANGUL - II ... De ce atita DISCRIMINARE si dupa 90 (nouazeci) de ani de la ANEXAREA FORTATA a TRANSILVANIEI la Regatul Romaniei ?! Va rog SA RESPECTATI - Trataul de la TRIANON - semnat de catre GUVERNUL ROMANIEI in 1920, si sa ne acordati toate drepturile si libertatile garantate atunci, si sa NU VA MAI COMPORTATI CA SI OCUPANTII - intr-o tara, care de drept, NU VA APARTINE ! ROMANIA - a ramas ULTIMUL IMPERIU al Europei...dar daca continuati tot asa...VA DISPAREA CURIND CA SI STAT...
#15. @ | 2010.02.09 | 15.33

Atentie Rococo
Ar fi bine sa inveti sa scrii si numai dupa aia sa postezi!

'Rococo a spus:
aSTA SUNT COBCETATENI NOSTRI VENTI DIN MONGOLIA.nU STIU CINE ESTE CEL CARE RECOMANDA SA SE VADA CUM ESTE IN SUEDIA SI FINLANDA,UNDE EXISTA O SITUATIE OARECUM,SIMILAR CU TRANSILVANIA SI UNGURII(FINLANDA A APRTINUT SUEDIEI 600 ANSI S-A FACUT UN TRANSPSLANT DE POPULATIE SUDEZA IN FINLANDA SI INVERS,FARA SA FI AVUT LOC O DESNATIONALIZARE FORTATA SI TEROARE CUM AU PROCEDAT UNGURII. iN FINLANDA SUNT 6% SUEDEZI, CAT SI UNGURI I N ROMANIA,CARE SUNT INCADRATI IN SOCIETATEA FINLANDEZA, NU ESTE PARTID SUEDEZ SI NU ESTE NICI O CONTRADICTIE SAU LUPTA A MINORITARILOR CONTRA POPULATIEI MAJORITARE, PENTRUCA TOTI AU ACELEASI DREPTURI. RECENT S-AU SERBAT 200 ANI DELA SEPARAREA, FINLANDEI DE SUEDIA, PRIN ACTIUNI COMUNE, NU RPIN DECLaRATII AGRESIVE CUM A FACUT MARKO BELA. TRIMITETI-I SA STUDIEZE CUM TRATEAZA NISTE OAMENI CIVILIZATI ACEASTA SITUATIE, CA SA SE LINISTEASCA.DACA POT,PENTRUCA SUNT PREA INVERSUNATI UNGURII NOSTRI. SI TOTAL ANACRONICI, CA SA NU MAI SPUNEM SI TULBRatori ai linistii internatio
#14. alvina | 2010.02.09 | 13.23

ungurii
ce drepturi mai vreau nesimtitii astia ??? si asa au mai multe decat noi romanii !!! sa le fie rusine !!!!!!!

#13. alvina | 2010.02.09 | 13.22

ungurii
ce drepturi mai vreau nesimtitii astia ??? si asa au mai multe decat noi romanii !!! sa le fie rusine !!!!!!!

#12. MAGYAR Janos | 2010.02.08 | 23.57

ALO - Domnule parlamentar!
De ce faceti atita galagie ! S-a facut vreun REFERENDUM in Romania in care au fost intrebati cetatenii romani(de toate nationalitatile) daca sintem de acord sa li se dea CETATENIA ROMANA - "romanilor" din alte tari ?! Adica ei, moldovenii, ucrainienii, sirbii, bulgarii, albanezii estc....AU TOATE DREPTURILE, inclusiv cel DE A VOTA...desi NU platesc nici un fel de impozite si taxe la statul roman, dar NOI - MAGHIARII sintem tratati ca si CETATENI DE RANGUL - II ... De ce atita DISCRIMINARE si dupa 90 (nouazeci) de ani de la ANEXAREA FORTATA a TRANSILVANIEI la Regatul Romaniei ?! Va rog SA RESPECTATI - Trataul de la TRIANON - semnat de catre GUVERNUL ROMANIEI in 1920, si sa ne acordati toate drepturile si libertatile garantate atunci, si sa NU VA MAI COMPORTATI CA SI OCUPANTII - intr-o tara, care de drept, NU VA APARTINE ! ROMANIA - a ramas ULTIMUL IMPERIU al Europei...dar daca continuati tot asa...VA DISPAREA CURIND CA SI STAT...

#11. rosso | 2010.02.08 | 23.26

despre ce vorbesti?
mai intai documenteaza-te: 1. In Suedia limba finlandeza este limba oficiala, in Romania limba maghiara nu este. 2. care maghiarizare fortata? in secolul 19 in transilvania au fost mai multe scoli romanesti pe cap de locuitor de nationalitate romana decat in regat. Poate putem vorbi de romanizare fortata, cateva exmple: Marosvásárhely (targu mures), Nagyvárad (Oradea), Kolozsvár (Cluj-Napoca), etc. Cauta pe google componenta etnica acestor orase din 1900 incoace, si ai sa te miri, ce fabulos a crescut populatia romana. 3. Se construiesc catedrale ortodoxe, pe la fiecare colt, dar toate sunt goale. Atunci de ce? despre acst fenomen au aparut articole si in presa. 4. Si noi platim taxe, si tot nu avem o universitate independenta.

'Rococo a spus:
aSTA SUNT COBCETATENI NOSTRI VENTI DIN MONGOLIA.nU STIU CINE ESTE CEL CARE RECOMANDA SA SE VADA CUM ESTE IN SUEDIA SI FINLANDA,UNDE EXISTA O SITUATIE OARECUM,SIMILAR CU TRANSILVANIA SI UNGURII(FINLANDA A APRTINUT SUEDIEI 600 ANSI S-A FACUT UN TRANSPSLANT DE POPULATIE SUDEZA IN FINLANDA SI INVERS,FARA SA FI AVUT LOC O DESNATIONALIZARE FORTATA SI TEROARE CUM AU PROCEDAT UNGURII. iN FINLANDA SUNT 6% SUEDEZI, CAT SI UNGURI I N ROMANIA,CARE SUNT INCADRATI IN SOCIETATEA FINLANDEZA, NU ESTE PARTID SUEDEZ SI NU ESTE NICI O CONTRADICTIE SAU LUPTA A MINORITARILOR CONTRA POPULATIEI MAJORITARE, PENTRUCA TOTI AU ACELEASI DREPTURI. RECENT S-AU SERBAT 200 ANI DELA SEPARAREA, FINLANDEI DE SUEDIA, PRIN ACTIUNI COMUNE, NU RPIN DECLaRATII AGRESIVE CUM A FACUT MARKO BELA. TRIMITETI-I SA STUDIEZE CUM TRATEAZA NISTE OAMENI CIVILIZATI ACEASTA SITUATIE, CA SA SE LINISTEASCA.DACA POT,PENTRUCA SUNT PREA INVERSUNATI UNGURII NOSTRI. SI TOTAL ANACRONICI, CA SA NU MAI SPUNEM SI TULBRatori ai linistii internatio
#10. Rococo | 2010.02.08 | 22.23

ProvocAtori, RASISTI SI REVANSARZI
aSTA SUNT COBCETATENI NOSTRI VENTI DIN MONGOLIA.nU STIU CINE ESTE CEL CARE RECOMANDA SA SE VADA CUM ESTE IN SUEDIA SI FINLANDA,UNDE EXISTA O SITUATIE OARECUM,SIMILAR CU TRANSILVANIA SI UNGURII(FINLANDA A APRTINUT SUEDIEI 600 ANSI S-A FACUT UN TRANSPSLANT DE POPULATIE SUDEZA IN FINLANDA SI INVERS,FARA SA FI AVUT LOC O DESNATIONALIZARE FORTATA SI TEROARE CUM AU PROCEDAT UNGURII. iN FINLANDA SUNT 6% SUEDEZI, CAT SI UNGURI I N ROMANIA,CARE SUNT INCADRATI IN SOCIETATEA FINLANDEZA, NU ESTE PARTID SUEDEZ SI NU ESTE NICI O CONTRADICTIE SAU LUPTA A MINORITARILOR CONTRA POPULATIEI MAJORITARE, PENTRUCA TOTI AU ACELEASI DREPTURI. RECENT S-AU SERBAT 200 ANI DELA SEPARAREA, FINLANDEI DE SUEDIA, PRIN ACTIUNI COMUNE, NU RPIN DECLaRATII AGRESIVE CUM A FACUT MARKO BELA. TRIMITETI-I SA STUDIEZE CUM TRATEAZA NISTE OAMENI CIVILIZATI ACEASTA SITUATIE, CA SA SE LINISTEASCA.DACA POT,PENTRUCA SUNT PREA INVERSUNATI UNGURII NOSTRI. SI TOTAL ANACRONICI, CA SA NU MAI SPUNEM SI TULBRatori ai linistii internatio

'yo a spus:
ce drepturi le mai tre la unguri?la minoritati?au aceleasi drepturi ca noi,ca romnanii...ce va mai trebuie?vreti sa ne ingenuncheati?sa va fim sclavi?sa va purtam pe umeri?deci sa ajungem noi romanii la noi acasa musafiri??????????aveti dreptul la munca,la scoala,la informatie,sa vorbiti in limba maghiara...ce va mai trebuie?va trebe pamant????la toti ne-a ajunge 2metri patrati,fiti linistiti....
#9. @ | 2010.02.08 | 22.21

Noapte buna Kerrosen!
Vad ca ai un orizont prea ingust si n-are rost sa discutam!!!Mai documenteaza-te,este loc pentru mai mult si mai bine!!! Nu fi rau ca nu-i frumos.

'Kerrosen a spus:
Pentru ca ai sarit asa in sus, presupun ca esti "ungur nascut in Romania" (notiune aberanta, pentru ca daca esti nascut in Romania, esti roman, indiferent de nationalitatea parintilor). Daca nu esti, ma intereseaza la fel de putin ca si cand ai fi, deoarece nu este relevant pentru explicatia mea: doamna/domnisoara a spus prima data de unguri nu (neaparat) pentru ca ar avea ceva cu ei, asa cum nici eu nu am, ci doar pentru ca ei sunt cei mai nesimtiti minoritari (alaturi de tigani) si deranjeaza populatia majoritara prin pretentiile lor exagerate. Daca si-ar vedea de treaba si nu ar agita spiritele cu cereri deplasate, totul ar fi bine. Nu te obosi sa imi raspunzi pentru ca stiu deja cum va suna raspunsul unui minoritar arogant si veninos. Tot respectul pentru minoritarii care inteleg faptul ca a fi cetateanul unei tari inseamna sa ai exact atatea drepturi cate are orice alt cetatean al tarii respective.
#8. yo | 2010.02.08 | 21.18

da mai
ce drepturi le mai tre la unguri?la minoritati?au aceleasi drepturi ca noi,ca romnanii...ce va mai trebuie?vreti sa ne ingenuncheati?sa va fim sclavi?sa va purtam pe umeri?deci sa ajungem noi romanii la noi acasa musafiri??????????aveti dreptul la munca,la scoala,la informatie,sa vorbiti in limba maghiara...ce va mai trebuie?va trebe pamant????la toti ne-a ajunge 2metri patrati,fiti linistiti....

'rosso a spus:
ia ma uitati-va un pic si in vest, de exemplu Tirolul de Sud, Catalunia, Suedia, Finlanda, Belgia. Cand si minoritatile din Romania vor avea drepturile minoritatilor din aceste tari o sa fie si Romania in sfarsit o tara europeana
#7. yo | 2010.02.08 | 21.12

mai
mai daca nu va place in romania mergeti in ungaria,k aveti si acest drept..vreti in romania?invatati maica,romanste,si supuneti-va legii statului cum ne supunem toti..sunt din harghita,nu sunt sovin,dar ce trebuie spus trebuie spus..atata autonomie,da ce yo am autonomie knd tranzitez ungaria?k nu stiu de ce sa se lege ungurii cand ma opresc...romanii din ungaria au autonomie?is priviti ca niste tigani..voi cred k v-ati saturat de bine,dar cainele de baine turba....

#6. rosso | 2010.02.08 | 21.10

europa de vest
ia ma uitati-va un pic si in vest, de exemplu Tirolul de Sud, Catalunia, Suedia, Finlanda, Belgia. Cand si minoritatile din Romania vor avea drepturile minoritatilor din aceste tari o sa fie si Romania in sfarsit o tara europeana

#5. Kerrosen | 2010.02.08 | 19.12

Mda
Pentru ca ai sarit asa in sus, presupun ca esti "ungur nascut in Romania" (notiune aberanta, pentru ca daca esti nascut in Romania, esti roman, indiferent de nationalitatea parintilor). Daca nu esti, ma intereseaza la fel de putin ca si cand ai fi, deoarece nu este relevant pentru explicatia mea: doamna/domnisoara a spus prima data de unguri nu (neaparat) pentru ca ar avea ceva cu ei, asa cum nici eu nu am, ci doar pentru ca ei sunt cei mai nesimtiti minoritari (alaturi de tigani) si deranjeaza populatia majoritara prin pretentiile lor exagerate. Daca si-ar vedea de treaba si nu ar agita spiritele cu cereri deplasate, totul ar fi bine. Nu te obosi sa imi raspunzi pentru ca stiu deja cum va suna raspunsul unui minoritar arogant si veninos. Tot respectul pentru minoritarii care inteleg faptul ca a fi cetateanul unei tari inseamna sa ai exact atatea drepturi cate are orice alt cetatean al tarii respective.

'@ a spus:
Ungurii si celelalte minoritati din Romania sunt nascuti aici in tara,nu sunt imigranti asa cum esti tu in SUA! Asa ca mai bine iti vezi de treaba acolo unde esti! Iti spun ca sa stii, ca in Romania sunt peste 20 de minoritati nationale ! Legea s-ar referi la toate, nu doar la minoritatea maghiara! Probabil ca tu ai ceva cu ungurii, altfel nu ai vorbi prostii!!! Sau poate n-ai vazut in viata ta un ungur?
#4. @ | 2010.02.08 | 18.00

Cine te-a trimis in SUA?
Ungurii si celelalte minoritati din Romania sunt nascuti aici in tara,nu sunt imigranti asa cum esti tu in SUA! Asa ca mai bine iti vezi de treaba acolo unde esti! Iti spun ca sa stii, ca in Romania sunt peste 20 de minoritati nationale ! Legea s-ar referi la toate, nu doar la minoritatea maghiara! Probabil ca tu ai ceva cu ungurii, altfel nu ai vorbi prostii!!! Sau poate n-ai vazut in viata ta un ungur?

'din SUA a spus:
eu traiesc in SUA, sint minoritar si nu-mi da nimeni nici un drept special. Vorbesc romaneste acasa,dar la servici sau scoala se vorbeste doar engleza. Eu trebuie sa invat engleza daca vreau sa ma descurc. Nimeni nu ma baga in seama ca-s romanca. Astia nici nu au auzit de Romania, multi dintre ei.Ignoranti ei, dar EU trebuie sa ma supun regulilor de aici. Daca nu-mi place, nu e obligatoriu sa stau aici, asa mi se spune, si au dreptate. Ia sa copieze si aia minoritari din Romania modul asta de-a exista. Nu e prea placut,dar asta e.Te adaptezi si faci fatza si reusesti. Totul e sa vrei. Si ungurii din Romania, nu vor. e mai comod asa. pacat ca le dati importanta
#3. din SUA | 2010.02.08 | 17.19


eu traiesc in SUA, sint minoritar si nu-mi da nimeni nici un drept special. Vorbesc romaneste acasa,dar la servici sau scoala se vorbeste doar engleza. Eu trebuie sa invat engleza daca vreau sa ma descurc. Nimeni nu ma baga in seama ca-s romanca. Astia nici nu au auzit de Romania, multi dintre ei.Ignoranti ei, dar EU trebuie sa ma supun regulilor de aici. Daca nu-mi place, nu e obligatoriu sa stau aici, asa mi se spune, si au dreptate. Ia sa copieze si aia minoritari din Romania modul asta de-a exista. Nu e prea placut,dar asta e.Te adaptezi si faci fatza si reusesti. Totul e sa vrei. Si ungurii din Romania, nu vor. e mai comod asa. pacat ca le dati importanta

#2. o porcarie | 2010.02.08 | 17.14


minoritatea se supune majoritatii,parca asa era. Ce e cu drepturile astea in plus? nu am inteles. Cum de-a rasarit ideea asta?

#1. trocu | 2010.02.08 | 14.07

minorităţi
bocu - trocu asta-i rezultatul coabitarii cu udemereul! Legi si drepturi pe care nu le au romanii!

Adauga comentariu
Nume:*
Titlu:*
Comentariu:*
Şeful ATAC, în conducerea PC
Liderul Asociaţiei Tinerilor cu Atitudine Civică (ATAC), Bogdan Diaconu (foto), a fost cooptat în conducerea PC, unde coordonează departamentul de administraţie publică şi interne. “Este momentul ca societatea civilă să se implice activ în viaţa politică. M-am [...]
Focoasa Bianca Jurcă se vrea şefă la junii PD-L
Consiliera preşedintelui Comisiei de Agricultură din Camera Deputaţilor, Valeriu Tabără, superbul fotomodel Bianca Jurcă, vrea să candideze pentru un post în conducerea centrală a organizaţiei de tineret (OT PD-L). Actualul preşedinte, Monica Iacob Ridzi, căreia îi [...]
«Ţinutul Secuiesc nu este România!»
UDMR-istul Cseke Attila, ministrul sănătăţii, a participat la o manifestaţie la care s-au afişat mesaje anticonstituţionalePeste 400 de membri din nouă asociaţii ale tinerilor maghiari au organizat, ieri, un marş pe străzile municipiului Cluj-Napoca, pentru a marca astfel ziua [...]
Scandal pe legea euroregiunilor
Iniţiativa UDMR de modificare a legii privind înfiinţarea euroregiunilor de dezvoltare este criticată de conservatori. În noua formă a legii, adoptată de Senat, cele 8 euroregiuni din România sunt împărţite în 16, una dintre ele fiind formată din [...]
Ei sunt "muţii" din Parlamentul European
Activitatea euroaleşilor în sesiunea de toamnă a anului trecut a fost monitorizată de către reprezentanţii Asociaţiei Tinerilor cu Atitudine Civică (ATAC). Conform rezultatelor, euroaleşii Ramona Mănescu (PNL) şi Ciprian Tănăsescu (PRM) nu au luat niciodată [...]

Românii din diaspora cer revocarea ministrului Cseke Attila
Românii din diaspora cer revocarea ministrului Cseke Attila
Românii din diaspora solicită revocarea ministrului Sănătăţii, Cseke [...]
Ponta: "Ținutul Secuiesc nu e România, pentru că el nu există”
Ponta: "Ținutul Secuiesc nu e România, pentru că el nu există”
Preşedintele Partidului Social Democrat (PSD), Victor Ponta, a declarat [...]
Vadim Tudor: "Nu există  Ţinutul Secuiesc, aici este România"
Vadim Tudor: "Nu există Ţinutul Secuiesc, aici este România"
Prezent la o adunare la Topliţa, Preşedintele PRM Corneliu Vadim Tudor a dat [...]
Robert Negoiţă şi-a dus iubita în Austria
Robert Negoiţă şi-a dus iubita în Austria
Robert Negoiţă şi iubita lui, Sorina Docuz, şi-au luat un weekend liber şi [...]
Senatorul Cătălin Voicu: "Băga-mi-aş p... în Geoană!"
Senatorul Cătălin Voicu: "Băga-mi-aş p... în Geoană!"
În referatul prin care solicită arestarea senatorului Cătălin Voicu [...]
Are 18 ani şi este din Ţăndărei, Ialomiţa. Are 1,70 m înălţime, 56 kg şi măsurile 85-63-90. Elena ne-a spus [...]


ziare