De Monica Stan,

Pe lângă foarte multă răbdare, mămicile au nevoie de linişte şi de foarte multă energie. De aceea atunci când au nevoie de un pic de spaţiu doar pentru ele, acestea pot solicita fără nici o jenă ajutorul partenerului de viaţă sau al buncilor.
Ziua trebuie începută cu un mic dejun sănătos. Proteinele şi carbohidraţii complecşi sunt o alegere mai bună decât un mic dejun alcătuit din carbohidraţi simpli sau zahăr. Un ou sau un castronel de cereale integrale cu iaurt sunt alegerea ideală pentru un mic dejun sănătos. Carbohidraţi simpli îţi oferă un surplus de energie pe moment, însă ulterior îţi provoacă o stare de somnolenţă.
Decât să consumaţi trei mese bogate pe zi, mai bine luaţi cinci mese mai mici pe tot parcursul zilei. Astfel îţi vei menţine energia ridicată şi vei scăpa mai repede de kilogramele acumulate în timpul sarcinii. Poţi consuma covrigi integrali din grâu sau pâine prăjită cu unt de arahide, soia, brânză şi biscuiţi. Mai poţi obţine gustări rapide din nuci şi fructe uscate sau iaurt cu fructe. Este contraindicată mâncarea de la fast food sau semi-preparatele.
În primele câteva săptămâni după naştere, deshidratarea va face ca starea de somnolenţa şi oboseala cu care te confrunţi să fie simţită şi mai aprig. De aceea este foarte important să bei cât mai multă apă. Consumul de lichide este cel mai simplu lucru pe care îl poţi face pentru a-ţi ţine nivelul de energie ridicat.Păstrează o sticlă de apă la îndemână în casă, în geanta bebeluşului sau în cărucior, astfel încât să te poţi hidrata oriunde te-ai afla. Atunci când alăptezi vei fi foarte însetată, motiv pentru care este necesar să consumi opt până la zece pahare de apă pe zi.
Fructele sunt foarte importante în alimentaţia mămicilor. Acestea oferă o explozie de energie şi partea cea mai bună este că nu creează starea de leşin de mai târziu pe care o lasă gustările alcătuite din zahăr rafinat. Fructele precum merele, portocalele, piersicile şi perele sunt bogate în fibre şi ajută la funcţionarea cât mai optimă a tractul digestiv.