1. Include în alimentație cât mai multe fructe și legume

Chiar dacă fructele și legumele sunt la mare căutare în timpul verii, aceste alimente nu trebuie să dispară din alimentația familială, odată cu trecerea în sezonul de iarnă. Indiferent de anotimp, fructe precum mandarinele, portocalele, merele și lămâile trebuie să își facă loc la masa familiei, pentru că sunt bogate în vitamina C. Acest “mic ajutor” ține răcelile departe de casa voastră, fortificând sistemul imunitar. Cartofii dulci, țelina și sfecla sunt “vedetele” meniului de la finalul anului, pentru că vin cu un aport benefic de vitamine (A, B, D), atunci când organismul are cea mai mare nevoie de acestea. 

  1. Adaugă în meniul familiei alimente fermentate

Iarna este sezonul infecțiilor bacteriene, cei mici fiind cei mai expuși riscului de contactare. Motivul este unul cât se poate de simplu: sistemul imunitar al copiilor se află încă într-o fază de “consolidare”. Așadar, consumul de produse lactate – kefir, iaurt – contribuie la menținerea sănătății florei intestinale, ajutând astfel organismul slăbit să țină piept afecțiunilor sezoniere transmisibile. Mai mult decât atât, alimentele fermentate susțin o asimilare mult mai ușoară a nutrienților din alimente, fapt benefic pentru o digestie sănătoasă. Pentru o și mai bună siguranță, asigurată celor mici împotriva problemelor de sănătate aferente lunilor de iarnă, medicul pediatru poate recomanda și un supliment pentru imunitate, pe care îl poți găsi apoi rapid pe sensiblu.com 

  1. Hidratare corespunzătoare în fiecare zi

Fie vară, fie iarnă, hidratarea organismului rămâne la fel de importantă. Pe întreaga perioadă a lunilor de iarnă, toți membrii familiei tale pot bea lichide calde, în locul celor răcoritoare, fiind de altfel mult mai potrivite cu temperaturile scăzute de afară. Ceaiuri, sucuri din fructe sau legume și, bineînțeles, cât mai multă apă – iată care sunt cele mai importante lichide pentru susținerea unui organism slăbit. De evitat în lunile cu vreme aprigă: băuturile carbogazoase și cele cu un conținut ridicat de zahăr. Acestea favorizează deshidratarea, fiind o piedică în obținerea unui tonus imunitar perfect. 

Iohannis a semnat decretul de retragere a decorației pentru Adrian Năstase. Ce alte nume grele mai sunt pe listă
Recomandări

Iohannis a semnat decretul de retragere a decorației pentru Adrian Năstase. Ce alte nume grele mai sunt pe listă

2. Cât mai multe alimente gătite acasă

Este un sfat pe orice nutriționist l-ar da pacienților săi, indiferent de luna în care se află. Așadar, redu consumul de produse fast-food și alimente semipreparate, alegând, în schimb, să gătești bucate sănătoase, pentru toți cei din familia ta. Atenție la cantitățile de făină și zahăr pe care le folosești (chiar dacă este sezonul cozonacilor și a altor bunătăți “handmade”), pentru că aceste materii prime rafinate contribuie la slăbirea sistemului imunitar. Iată câteva sugestii pe care le prepari rapid: supe (nelipsite din meniul acestor luni), paste, salate (vezi mai sus ingredientele-cheie pentru o salată hrănitoare), fripturi de pui, porc etc.

O româncă de pe lista celor mai căutați infractori din Europa a fost prinsă după 5 ani de căutări. Unde a fost găsită
Recomandări

O româncă de pe lista celor mai căutați infractori din Europa a fost prinsă după 5 ani de căutări. Unde a fost găsită

3. Nu uita că mișcarea este importantă chiar și iarna

Nu este recomandat să renuntați la mișcare, chiar dacă vremea de afară nu este cea mai frumoasă din an. Mișcarea (chiar și plimbările în parc) contribuie la menținerea unui tonus excelent, mai ales că deficitul de vitamina D (cauzat de un contact redus cu razele de soare), poate genera stări ușoare de anxietate. Să nu uităm nici de lista variată de activități specifice iernii, pe care le poți practica alături de copiii tăi: ski, săniuș, bulgăreală, construirea oamenilor de zăpadă, iar lista poate continua. Aceste activități exterioare pot fi susținute și de sporturi practicate indoor: înot, squash, fitness etc. Așadar, sedentarismul trebuie să dispară de pe ordinea de zi, pentru că mișcarea stimulează secrețiile de serotonină și dopamină din organism. 

Așadar, pregătește-i pe toți cei dragi pentru o iarnă de neuitat, plină de amintiri frumoase! Ia în calcul aceste sfaturi benefice pentru sănătatea întregii tale familii, ținând departe de căminul vostru afecțiunile sezoniere din această perioadă a anului! 

"Am vrut să dau mâna cu el. Dar și-a tras mâna". Ilie Năstase a luat foc dupa gestul lui Iohannis
GSP.RO

"Am vrut să dau mâna cu el. Dar și-a tras mâna". Ilie Năstase a luat foc dupa gestul lui Iohannis

Horoscop 12 decembrie 2019. Capricornii au parte de o zi dificilă
HOROSCOP

Horoscop 12 decembrie 2019. Capricornii au parte de o zi dificilă