(Publicitate) PONDERAS ACADEMIC HOSPITAL lansează, în premieră în România, primul call-center în care foștii pacienți devin mentorii pacienților care luptă cu obezitatea

În continuare, Prof. Asoc. Dr. Cătălin Copăescu, Director Medical PONDERAS ACADEMIC HOSPITAL și Chirurg de excelență în Chirurgie Metabolică și Bariatrică, ne oferă mai multe detalii despre acest call-center.

  1. Ce presupune call center-ul *8700? Cui ii este destinat?

În general, obezitatea este interpretată drept o suferință individuală. În mod particular, în România nu există experiența organizării de grupuri pentru diverse patologii, cu atât mai puțin pentru obezitate. Cei care se confruntă cu kilogramele în plus nu au cu cine să împărtășească această problemă – de cele mai multe ori sunt singuri în fața acestei boli. De cele mai multe ori, oamenii care se confruntă cu kilogramele în plus sunt catalogați ca fiind persoane lipsite de voință, de consecvență și care nu reușesc să își controleze greutatea din cauza unei atitudini inconstante, a sedentarismului și a unor exagerări ale regimului alimentar, sau diete neconforme. Noi ne-am propus să îmbrăcăm aceste stigmatizări într-o emoție pozitivă, cu ajutorul celor ce au avut parte de această experiență și care pot servi drept exemplu pentru cei ce traversează situații asemănătoare.

Call center-ul de bariatrie este o idee nouă, destinată persoanelor care suferă de obezitate și care iau în calcul să beneficieze de intervenții chirurgicale pentru a scăpa de obezitate sau diabet, celor care caută cu ardoare răspunsuri specifice despre ce înseamnă viața de după micșorarea stomacului sau cu gastric bypass.

Astfel, punem în legătură pacienți care s-au operat în Centrul de Excelență în Chirurgia Obezității, care au trecut printr-o astfel de experiență și sunt în cea mai mare măsură să răspundă la întrebările unor persoane care au suferințe cardiovasculare, diabet zaharat de tip 2. De acum, aceștia pot lua informații direct de la sursă înainte de a lua această decizie, care are în spate un pachet de emoții.

2. Cum a luat naștere acest call center, pentru persoanele care suferă de obezitate? Care a fost momentul declanșator de la care a pornit totul?

Consider că atunci când un pacient ia în calcul chirurgia bariatrică, el poate foarte ușor să se informeze din media, poate să întrebe medicul despre ce presupune un astfel de program de chirurgie bariatrică, însă aceste informații nu vor fi niciodată exhaustive. Chiar dacă noi operăm mii de pacienți și avem o experiență consistentă, este dificil să adresăm toate temerile și provocările cu care se confruntă cei care intră în centrul nostru. Astfel, organizarea unui call center dedicat pacienților potențiali în cadrul căruia să răspundă la întrebări tocmai pacienții care au trecut prin experiența unui astfel de program și care au trăit atât parcursul evaluărilor, cât și al intervenției chirurgicale, care au trăit satisfacția scăderii ponderale, este o soluție adaptată nevoilor pacienților, de comunicare relaxată, de pe un ton care îi pune la același nivel.

De aceea, call center-ul pe care PONDERAS ACADEMIC HOSPITAL l-a lansat recent stă sub egida Nu ești singur în lupta cu obezitatea, un mesaj în care atât noi, echipa medicală, cât și ambasadorii programului, credem întru totul.

3. De ce ați ales să puneți în legătură foști pacienți bariatrici cu persoanele afectate de obezitate?

Majoritatea persoanelor care se confruntă cu obezitatea și pentru care chirurgia obezității ar putea fi o soluție amână intervenția bariatrică, de cele mai multe ori din cauza unor blocaje emoționale, ale unor temeri care îi împiedică să vadă beneficiile post-operatorii. Cu aceleași aspecte s-au confruntat și ambasadorii cu care lucrăm în cadrul acestui proiect. Ei sunt cel mai în măsură să le ofere persoanelor care iau în calcul o astfel de intervenție informații referitoare la cum au luat decizia de a se opera, ce a însemnat recuperarea pentru ei, care sunt beneficiile operației sau cum s-a schimbat viața lor după o asemenea intervenție de micșorare a stomacului sau de gastric bypass.

4. Cine poate contacta noul call center?

În primul rând, cei care urmează să fie operați sau care se gândesc să recurgă la o astfel de intervenție pentru a-și îmbunătăți calitatea vieții. De multe ori, pacienții se ascund în spatele unor scenarii pe care și le creează singuri pornind de la premise nereale sau explică prin diferite scuze reticența la tratamentul chirurgical. Aceste situații limitează abilitatea de a lua decizii hotărâte, de a se angaja într-un program eficient, precum cel de chirurgie bariatrică și metabolică. Acesta este principalul motiv pentru care am creat acest loc sigur de discuție, unde subiectul poate fi abordat dintr-o perspectivă terapeutică nuanțată, ușurând astfel procesul decizional de înrolare într-un astfel de program.

5. Care este programul call center-ului?

Ambasadorii sunt gata să împărtășească experiențele lor personale și să le ofere sprijin tuturor celor ce au curiozități despre ce presupune chirurgia bariatrică și beneficiile unei astfel de intervenții de luni până vineri, între 11:00 și 21:00

6. Cum decurge, de regulă, un apel la noul call center? Ce teme se discută?

Există pentru orice persoană teama de act medical – de cele mai multe ori acesta este asociat cu suferința. Iar suferința se traduce în primul rând prin durere. Adresată corespunzător, discuția despre aceste temeri îi pregătește pe pacienții centrului nostru pentru toate etapele programului de bariatrie. În discuțiile lor cu ambasadorii call center-ului se dezbat cel mai frecvent teme cu caracter personal, care nu pot fi discutate întotdeauna în consultația medicală. Amintesc doar o infimă parte a temelor abordate: care sunt etapele de pregătire, cât durează intervenția, dacă doare, timpul de recuperare, teama de recâștig ponderal sau aspecte legate de estetică, de exemplu ce se întâmplă cu excesul de piele?

Este important de menționat că în acest call center nu se dezbat subiecte medicale. Ambasadorii nu sunt medici, ci pacienți care au trecut printr-un astfel de program și atunci orice răspuns pe care ei l-ar formula cu privire la o problemă medicală s-ar limita strict la părerea lor despre acea situație sau acea patologie.

7. Care sunt, cel mai frecvent, temerile persoanelor afectate de obezitate și cum le puteți rezolva odată cu noua inițiativă?

Temerile celor care prezintă această patologie sunt specifice fiecărui pacient, având în vedere că este o chestiune adânc personală. Însă, în cele mai multe cazuri, ele sunt de natură psihologică, emoțională. Vorbim despre provocările pe care le-am menționat mai devreme, despre curiozitățile lor cu privire la întreaga experiență și, de ce nu, despre dorința lor de a-și schimba viața și de a depăși piedicile cu care s-au confruntat de-a lungul vieții. Aici intervin ambasadorii noștri și prin relatarea experiențelor personale, îi încurajează și împuternicesc pe cei ce au nevoie să ia cea mai bună decizie cu privire la viața lor, oferindu-le informații cu adevărat valoroase.

(Publicitate) PONDERAS ACADEMIC HOSPITAL lansează, în premieră în România, primul call-center în care foștii pacienți devin mentorii pacienților care luptă cu obezitatea

8. Cum completează noul call center serviciile oferite de Centrul de Excelență în Chirurgie Metabolică și Bariatrică din cadrul PONDERAS ACADEMIC HOSPITAL?

Centrului de Excelență în Chirugia Obezității din cadrul PONDERAS ACADEMIC HOSPITAL i-au trecut pragul peste 10.000 de pacienți care au primit, pas cu pas, tot sprijinul de care aveau nevoie în lupta cu kilogramele în plus. Centrul are o echipă medicală multidisciplinară, condusă de chirurgi de excelență, cu o vastă experiență în tratarea obezității și afecțiunilor asociate, prin intermediul chirurgiei bariatrice si metabolice. Astfel, pacienții care aleg această intervenție au alături medici chirurgi, nutriționiști, gastroenterologi, imagiști, psihologi și anesteziști. Fiecare pacient este apoi atent monitorizat pentru o perioadă nedeterminată de timp, astfel încât rezultatele să fie benefice și să ajungă la obiectivul propus.

„Ce chirurg poate să facă asta?!” » Incredibil cum arăta această femeia înainte
PARTENERI - GSP.RO
„Ce chirurg poate să facă asta?!” » Incredibil cum arăta această femeia înainte
ȘOC! Magazinul care îi dă lovitura lui Lidl. Prețuri cu 30% mai mici
Playtech.ro
ȘOC! Magazinul care îi dă lovitura lui Lidl. Prețuri cu 30% mai mici
Mama găsită în moartă în casă, la Constanța, lângă fiul ei spânzurat, ar fi făcut infarct. Băiatul a lăsat un ultim mesaj pe Facebook: ”Jocul s-a sfârșit!”
Observatornews.ro
Mama găsită în moartă în casă, la Constanța, lângă fiul ei spânzurat, ar fi făcut infarct. Băiatul a lăsat un ultim mesaj pe Facebook: ”Jocul s-a sfârșit!”
Horoscop 25 iunie 2021. Peștii își vor pune mai multe întrebări și vor găsi și răspunsurile cele mai bune
HOROSCOP
Horoscop 25 iunie 2021. Peștii își vor pune mai multe întrebări și vor găsi și răspunsurile cele mai bune
Jandarmerița din Vatra Dornei care a omorât un bărbat nevinovat cu sprayul lacrimogen, condamnată cu suspendare
Știrileprotv.ro
Jandarmerița din Vatra Dornei care a omorât un bărbat nevinovat cu sprayul lacrimogen, condamnată cu suspendare
VIDEO | Moment ULUITOR în direct. Vedeta TV n-a realizat că nu poartă lenjerie intimă
Telekomsport
VIDEO | Moment ULUITOR în direct. Vedeta TV n-a realizat că nu poartă lenjerie intimă
1.000mp de ziduri devin opere de artă ce purifică aerul din București (PUBLICITATE)
PUBLICITATE
1.000mp de ziduri devin opere de artă ce purifică aerul din București (PUBLICITATE)