Lucruri pe care nu le știai despre Turnul Eiffel
Ce lucruri nu știai despre Turnul Eiffel:
- Cine a construit Turnul Eiffel;
- Ce înălțime are Turnul Eiffel;
- Câte trepte are Turnul din Paris;
- Cât costă biletul de intrare la Turnul Eiffel;
- Din ce a fost construit Turnul;
- Ce scrie pe Turnul Eiffel.
Cine a construit Turnul Eiffel
1.Devenit unul dintre cele mai faimoase atracții turistice, construcția Turnului Eiffel a fost concepută de Emile Nouguier, Maurice Koechlin și Stephen Sauvestre, toți angajați la Eiffel și Co. Gustave Eiffel, inginerul reticent cu privire la construcția proiectului a devenit ulterior unul dintre cei mai mari susținători ai acestuia și a cumpărat brevetul.
Când a început construcția Turnului Eiffel
2. Începută la data de 28 ianuarie 1887, construcția Turnului a durat doi ani. Pentru construcția simbolului Parisului, arhitectul Sauvestre a fost principalul responsabil, însă la lucrări au participat aproximativ 50 de ingineri, 121 de muncitori în construcții și 100 de muncitori ai fierului.
Pe toată durata construcției Turnului Eiffel, un singur muncitor a murit.
Construcția a avut mii de desene pentru cele ce aveau să devină parte din marele Turn. Ulterior, componentele finite au fost aduse și modelate la fața locului și apoi asamblate. Dacă părți componente nu se potriveau în momentul asamblării, ele erau trimise înapoi în fabrică pentru modificări.
Pentru întreaga construcție a fost nevoie de 18.038 de piese, ce au fost conectate prin două milioane și jumătate de nituri.
Continuarea construcției Turnului Eiffel a fost posibilă datorită unui inginer român
3. Lucrul neștiut de multe persoane este faptul că lucrările pentru întreaga construcție a structurii Turnului ar fi durat mai mult de 2 ani dacă nu intervenea inginerul român, Gheorghe Pănculescu, la recomandarea marelui scriitor Vasile Alecsandri.
Pănculescu era inginerul care avea să revoluționeze construcțiile metalice odată cu metoda de montare a șinei de traverse în afara spațiului căii ferate O lucrare intitulată “Communication sur les travaux de la tour de 300 m” transmitea faptul că Turnul a fost construit printr-un sistem ce a fost inițiat de Gheorghe Pănculescu. Sistemul a fost acela de a folosi subansamble din metal construite la sol pe care ulterior să le monteze sus.
Inginerul Gheorghe Pănculescu avea să termine lucrarea concesionată în mai puțin de un an, în ciuda faptului că termenul de livrare era de aproape cinci ani.
Întregul oțel folosit la construcția Turnului Eiffel a fost turnat în România
4. De-a lungul timpului au existat mai multe legende, însă una dintre cele mai discutate legende a fost aceea că niturile au fost turnate la Govăjdia, lângă Hunedoara, deoarece în Franța nu exista siderurgie în anii 1800.
Execuțiile de minereu de fier au început din 1820 în zona Teliuc, Ghelari, cele care au pus baza construcției Turnului Eiffel.
Ce înălțime are Turnul Eiffel
5. Turnul Eiffel are o înălțime de 320 de metri, excluzând antena din vârf, care mai adaugă 20 de metri la construcția finală. De asemenea, are o greutate de peste 100 de tone, iar când a fost construită a fost considerată cea mai înaltă clădire din lume.
- Turnul Eiffel își schimbă înălțimea cu câțiva centimetri (aproximativ 4 cm) în fiecare an, din cauza contracției și dilatării aliajului de metale, însă revine mereu la înălțimea inițială.
Alte dimensiuni ale Turnului Eiffel
6. Întreținerea Turnului este făcută la fiecare 7 ani, iar pentru asta se folosesc 50 de tone de vopsea maro închis. La început, Turnul Eiffel a primit permisiunea de a fi un monument în viață pentru 20 de ani, însă datorită faptului că oferea o serie de beneficii în domeniul comunicațiilor, ulterior s-a renunțat la demontarea acestuia.
- Turnul Eiffel are 3 nivele, iar accesul publicului la primul, cât și la al doilea nivel se poate face pe scări, dar și cu liftul. În schimb, accesul către ultimul nivel se face doar cu liftul.
Câte trepte are Turnul Eiffel
7. Până în vârful turnului sunt 1.655 de trepte, iar asta înseamnă echivalentul unui bloc cu peste 100 de etaje. Pentru iluminatul Turnului se folosesc 36 de proiectoare (lămpi de sodiu, dar cărora li se adaugă 20.000 de becuri, 5.000 pe fiecare latură a Turnului. Cablurile electrice care alimentează instalația măsoară 40 de kilometri. Becurile se aprind în fiecare seară din oră în oră, timp de 5 minute.
Cât costă biletul de intrare
8. Prețul până în vârful Turnului este de: 15,5 euro/adult, 13,5 euro(12-24 ani), 11 euro/copii 4-11 ani.
Prețul până la etajul al doilea al Turnului este de: 9 euro/adult, 7 euro(12-24 ani), 4,5 euro/copii 4-11 ani.
Dacă vrei să urci pe scări, atunci prețul până la etajul al doilea este de 5 euro, iar de aici poți urca cu liftul până sus, pentru 11 euro – business.
Când se vizitează Turnul
9. Accesul în Turn este permis pe tot parcursul săptămânii, dar diferă orele de închidere și deschidere pentru lift și scări.
Urcarea cu liftul este permisă din ianuarie până în iunie între 9:35 și 23:45, iar în lunile iunie și august între 9:00 și 00:45. Din septembrie până în ianuarie se reia programul anterior.
Dacă vrei să urci pe scări, programul este mai redus. Din ianuarie până în iunie și din septembrie până în ianuarie de la 9:30 până la 18:30, iar vara de la 9:00 până la 00:45.
Cum ajungi la Turnul Eiffel
10. Cu metroul:
- Linia 6: coboara la statiile Bir-Hakeim sau Dupleix
- Linia 6 sau 9: coboara la statia Trocadero
- Linia 8: coboara la statia Ecole Militaire
Cu trenurile RER: Linia C, statia Champ de Mars – Tour Eiffel
Cu autobuzul: 42, 69, 72, 82, 87
Ce poți vizita în Turnul Eiffel
11. De la etajul 1, situat la 57 de metri deasupra solului, vei putea vedea toate monumentele apropiate ale orașului.
La etajul 2, la 125 de metri deasupra pământului, vei găsi un bufet, unde te poți bucura de bunătăți gastronomice, dar și un magazin de suveniruri, cât și bilete de acces către lift, dacă vrei să urci către vârf.
La ultimul nivel vei avea parte de o panoramă deosebită a orașului.
Ce scrie pe Turnul Eiffel
12. Una dintre cele mai auzite povești este faptul că pe plăcuțele Turnului scrie “Made în Reșița, România”, în realitate singurele inscripții ce fac referire la adevărații furnizori ai materialului sunt: “FORGES ET USINES DE POMPEY FOULD-DUPONT FOURNISSEUR DES FEAS DE LA TOUR”.
Nu există o mărturisire istorică ce atestă faptul că pe fiecare piesă a Turnului scrie Made în Reșița, România.
13. Turnul Eiffel a fost construit pentru expoziția de la Paris, dar nu s-a intenționat ca această construcție să rămână acolo pentru totdeauna. Era programat pentru demolare în anul 1909, însă autoritățile au decis că poate fi folosit pe post de antenă radio.
14. În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, Hitler a vizitat Parisul și francezii au tăiat cablurile lifturilor, tocmai pentru ca acesta să fie nevoit să urce pe scări.
15. Proiectul pentru construcție Turnului a fost propus, inițial, în orașul spaniol Barcelona, dar propunerea a fost respinsă de către autorități.
16. Inventatorul Franz Reichelt a vrut să testeze o parașută făcută de el însuși, a sărit de pe Turnul Eiffel, dar a murit.
17. Puterea vântului poate mișca turnul cu 15-20 de centimetri spre stânga ori dreapta, înainte sau înapoi. Însă, această mișcare nu este vizibilă cu ochiul liber.
18. Costul final al construcției a ajuns la 7,8 milioane de franci, iar fundația are mai mult de 30 de metri adâncime.
19. În lume există mai mult de 20 de copii ale Turnului Eiffel.
20. Turnul Eiffel este cel mai vizitat monument cu plată din lume.