11 Apr. 2018 21:05 , de Cătălin Doscaș

#salvatipipera / Bulevardul “neștiut” din Pipera Sud. Drumul paralel cu calea ferată București-Constanța, în stadiu de proiect de 13 ani

Distribuie

Un proiect amplu de infrastructură, care ar fi contribuit la descongestionarea traficului rutier în Nordul Capitalei, a împlinit anul acesta 13 ani de când a fost votat în Consiliul General al Municipiului București. Este vorba despre un bulevard paralel cu calea ferată București-Constanța, între Lacul Morii și Șoseaua Colentina, la intrarea în Capitală dinspre E85. 

Bulevardul „Liniei” ar fi trebuit să urmeze, în cartierul de afaceri Pipera Sud, calea ferată pe partea stângă și este parte din proiectul Inelului Median al Bucureștiului pentru partea de Nord. Proiectul reprezintă una dintre cele mai importante artere inelare ale Capitalei și este cuprins între inelul principal și Centura Bucureștiului. Inelul median se află la o distanță medie de 6 kilometri față de centrul orașului.

Proiectul, votat inițial în 2005, ar fi trebuit să preîntâmpine valorile de trafic rutier, în creștere de la an la an, ca urmare a dezvoltării cartierului de afaceri. Artera a fost avizată în Comisia Tehnică de Urbanism și Amenajarea Teritoriului a Primăriei Municipiului București pe 16 februarie 2005. În termeni specifici, specialiștii au proiectat un drum cu o lățime totală de 36 de metri, cu o parte carosabilă de 26 de metri, un separator de circulație de trei metri, dar și un trotuar de cinci metri lățime adiacent proprietăților arterei, separat de carosabil printr-o zonă verde de aliniament de alți doi metri.

Cartierul de afaceri Pipera Sud este inclus în proiectul Inelului Median și are prevăzută o modernizare a rețelei stradale. Vedere dinspre orașul Voluntari.

Proiectul arterei este condiționat de una dintre cele cinci stații de pompare mari din Capitală. Aceasta se află la intersecția străzii Petricani cu linia București – Constanța.

Pasaje cu prioritate

Fostul administrator public al orașului Voluntari și fost prefect al județului Ilfov, Speranța Cliseru, care este în prezent consilierul primarului general al Capitalei Gabriela Firea, a declarat, la interviurile Libertatea Live, că acest proiect este condiționat de construcția a două pasaje rutiere, unul în zona Șoselei Petricani, iar cel de-al doilea în zona Andronache.

Ideea noului bulevard este în continuare valabilă. Dar, din experiență proprie, ar trebui să începem cu aceste pasaje, că să evităm conflictele cu calea ferată și apoi, pe bugetele viitoare, să facem și aceste circulații', a explicat Speranța Cliseru.

Inelul median al Capitalei ar trebui să aibă în total 55 de kilometri lungime și să permită autoturismelor să circule cu 80 km/oră. Valoarea noii artere, pentru toată lungimea sa, se ridică la aproape 1,5 miliarde de euro. Planul Urbanistic Zonal al proiectului a fost aprobat în noiembrie 2013.


Campania #salvatipipera este o inițiativă a cotidianului Libertatea, susținută de Trustul de Presă Ringier România.

Trimite-ne imagini și videoclipuri la numărul de WhatsApp +40 0729.729.000 sau scrie-ne despre cum crezi tu că ar trebui salvată Pipera la adresa de e-mail salvatipipera@libertatea.ro

Urmărește grupul de Facebook #salvatipipera și povestește-ne cum îți este afectată viața de zi cu zi din cauza nepăsării autorităților.


CITEȘTE ȘI

Loading...
Comentarii