MENIU CAUTĂ
21 Mai. 2014 13:00

Povestea românului care controlează un imperiu al sporturilor de contact

Distribuie

Majoritatea amintirilor din copilărie sunt legate de sala de box, a tatălui său. Apoi, când părinţii săi au divorţat, s-a mutat la Constanţa şi visa să devină medic chirurg renumit, iar celebrul urolog Grigore Schileru îi promisese deja că îl va urma în Statele Unite ale Americii. La două decenii distanţă, Eduard Irimia nu a devenit doctor, însă este unul dintre cei mai puternici promotori de arte marţiale din lume, fiind preşedintele organizaţiei Superkombat, liderul european.

Primele amintiri pe care le am, sunt dintr-un cantonament cu echipa de box a tatălui meu. Am fost influenţat foarte mult de această lume chiar dacă imediat după ce am terminat liceul la Constanţa, am hotărât să încep Medicina', îşi începe Irimia fabuloasa poveste demnă de o producţie cinematografică. Fost boxer, doctorul Schileru, personajul principal şi al unui documentar, l-a îndrăgit pe tânărul Eduard şi îl convinsese deja pe tatăl său să îl lase să plece peste Ocean, imediat după terminarea studiilor.Cu siguranţă, va face carieră. Ai încredere în mine', a fost mesajul legendarului Schileru. O vizită la nişte rude în Anglia, în 1996, i-a schimbat însă definitiv viaţa.

Acolo am avut ocazia să văd un meci al lui Naseem Hamed. Am rămas impresionat şi în gândul meu deja încolţise ideea <>. A doua zi l-am sunat pe tata pentru că deja luasem o decizie', povesteşte cel mai cunoscut promotor român al momentului.

În 1997, punea deja în scenă o gală de box, în colaborare cu un circ, pentru că încă de pe atunci susţinea ideea că sporturile de contact trebuia să conţină automat şi elemente de entertainment. Încă mizează pe aceleaşi principii deoarece sâmbătă, la Mamaia, la a doilea Superkombat World Grand Prix al anului, pe lângă meciuri, artişti precum F. Charm şi Ligia vor urca pe scenă pentru mini-concerte.

Ascensiune fulminantă

Din 1997, de la prima gală, şi până la un primul contract internaţional cu Eurosport nu a fost decât un pas, în ciuda tuturor piedicilor. Atrăsesem deja antipatia celorlalţi promotori de box din ţară. Fiind un puşti, puteam să cedez uşor această luptă, dar atunci m-a ajutat şi numele tatălui meu, foarte respectat în lumea boxului. A fost o protecţie fără de care probabil nu aş fi rezistat', ţine să precizeze creatorul circuitului Superkombat. Produsul său urca cu o viteză uimitoare, iar la începutul lui 2000 a primit o ofertă de la celebra televiziune paneuropeană pentru mai multe gale internaţionale. În ciuda succesului, criticii erau foarte acizi, iar printre lideri se afla inclusiv Leonard Doroftei. A continuat să organizeze gale internaţionale în România, ultima în 2003, chiar în oraşul său de baştină, Ploieşti.

Cum a apărut Local Kombat

La galele de box l-a cunoscut pe preşedintele federaţiei internaţionale WKN, Stephane Cabrera, iar acesta i-a povestit despre un nou fenomen global, K-1. A devenit interesat şi împreună cu Pro TV, reprezentat în acest proiect de Costi Mocanu, a înfiinţat Local Kombat. Priza la public a fost uriaşă, iar încă de la prima ediţie audienţele au depăşit tot ce însemna box în acea perioadă. Local Kombat a devenit un adevărat fenomen datorită faptului că sportivii nu erau doar nişte simpli luptători, ci adevărate personaje, iar visul lui Irimia a început să prindă contur. Cătălin Zmărăndescu, Ciprian Sora, Ionuţ Iftimoaie sau Cătălin Moroşanu au devenit adevărate staruri. Conducerea Eurosport şi-a îndreptat din nou atenţia către fostul student la medicină. Aşa a apărut circuitul Collizion, sub licenţa K-1, organizat în colaborare cu un alt promotor, evenimentele având loc în mai multe ţări din Europa.

Lider european în doi ani

Aşa a fost lansat Superkombat, în cadrul unei conferinţe de presă la care a participat şi şeful WAKO Pro, Ennio Falsoni. Toate evenimentele au fost transmise în direct în peste 80 de ţări, astfel că sportivii prezentaţi au reuşit să îşi facă rapid un nume. La mijlocul lui 2012, Superkombat era deja considerată cea mai bună promoţie de pe continent, nivelul competiţiei, cel al producţiei şi frecvenţa evenimentelor plasând-o în alegerea fanilor din întreaga lume atunci când urmăresc sporturi de contact la televizor. De altfel, gala Superkombat Final Elimination, organizată la Craiova, în noiembrie 2012, a avut audienţa lunii la Eurosport. A urmat o adevărată luptă de consolidare a poziţiei, în ciuda faptului că au apărut tot mai multe promoţii cu aspiraţii mari. Din 2013, Superkombat a devenit prima promoţie structurată precum diviziile din fotbal. Tryouts New Heroes şi World Grand Prix, câştigătorii urmând să îşi dispute supremaţia în finala de la sfârşitul sezonului.

Vector de imagine pentru branduri de ţară

Succesul înregistrat într-un timp atât de scurt a făcut din promoţia românească o adevărată ţintă pentru promovarea unor oraşe sau ţări. Muntenegru şi Azerbaidjan au ales să îşi promoveze brandul de ţară prin astfel de evenimente, în timp ce din România, Craiova, Reşiţa şi Galaţi au fost singurele oraşe care au înţeles importanţa expunerii uriaş pe care Superkombat o are pe televiziune. Anul trecut, în noiembrie, la Carrara, Eduard Irimia era desemnat producătorul tv al Festivalului Oriental, cel mai mare de acest gen din Europa, eveniment răsplătit cu medalia de onoare a preşedintelui Italiei. De altfel, pe lângă expunere pe tv în aproape toate colţurile lumii, presa de specialitate din zeci de ţări relatează pe larg despre evenimentele organizate de Irimia. Pentru această vară, proiectul este dedicat promovării turismului pe litoralul românesc. E posibil să organizăm în următoarele trei luni nu mai puţin de trei evenimente mari, transmise în toată lumea, chiar de aici, de pe litoral. E important să ştim că lumea apreciază ceea ce facem', a afirmat Irimia, aflat la Constanţa, unde pregăteşte al doilea World Grand Prix al anului, care va avea loc sâmbătă, 24 mai, la Bingo Europa din Mamaia. De altfel, evenimentul de la malul mării va fi unul dedicat sectorului VIP, unul care a luat amploare în ultima perioadă la evenimentele organizate de Irimia.

Cum poate deveni o afacere mondială

Până acum, Irimia a reinvestit întreg profitul obţinut de pe urma galelor Superkombat, nivelul de producţie fiind înprezent unul de top, însă oficialul afirmă că intenţionează ca de la anul să pună pe picioare un întreg mecanism financiar. Nu mă consider un om bogat chiar dacă brandul este cotat de specialişti la 30 de milioane de dolari. Probabil în curând vom scoate acţiuni la bursă, iar acum lucrăm deja la lansarea unei linii de merchendasing, proiectul pilot dând deja roade. Am deja câţiva oameni care s-au implicat, însă îmi doresc ca echipa să crească, avem nevoie de investitori şi oameni de valoare din toate domeniile', a conchis omul care visează ca România să devină epicentrul sporturilor de contact din toată lumea.

Loading...
Comentarii