Mai întâi un pic de aducere aminte. Piatra de temelie a Gării de Nord din București a fost pusă la 10 septembrie 1868, în prezența lui Carol I, pe locul ales chiar de domnitor. 

Pe 13 septembrie 1872 a fost inaugurată această gară și s-a dat în exploatare circulația feroviară pe linia Roman – Galați – București – Pitești. Stația a fost denumită inițial Gara Târgoviștei, urmând ca în 1888 să ia denumirea actuală.

Acum ne-am întors în prezent, între gunoaie, resturi alimentare, peroane distruse, geamuri sparte sau lipsă, pereți și încăperi insalubre, rugină sau tencuială căzută.

Cât va costa modernizarea Gării de Nord din București și ce vrea CFR să realizeze: „O zonă plăcută de petrecere a timpului, cu spații verzi”
Gara de Nord. Foto: Vlad Chirea

Gara de Nord din București este și locul în care zeci de oameni ai străzii vin seara în căutarea unui loc mai călduros.

„Mizerie, șobolani, toalete insalubre”

Gara arată din ce în ce mai rău pe zi ce trece, iar călătorii se plâng de condițiile de aici: „Mizerie, șobolani, toalete insalubre, plouă pe peroane, iar în sălile de așteptare, mult spus săli, arată oribil”. 

Cum au ajuns rasismul și sexismul scuze pentru ca statul român să nu mai aplice legea în cazuri de violență sexuală asupra fetelor
Recomandări
Cum au ajuns rasismul și sexismul scuze pentru ca statul român să nu mai aplice legea în cazuri de violență sexuală asupra fetelor

Sau: „Condiții extrem de rușinoase pentru o capitală europeană! Gunoaie peste tot, oameni fără adăpost, miros insuportabil”.

Cât va costa modernizarea Gării de Nord din București și ce vrea CFR să realizeze: „O zonă plăcută de petrecere a timpului, cu spații verzi”
Gara de Nord. Foto: Vlad Chirea

Pe finalul lunii ianuarie, ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța un „pas important pentru modernizarea Gării de Nord din Bucureşti”, care va trece printr-un proces de modernizare. 

În plus, Grindeanu a explicat că se doreşte transformarea Gării de Nord într-un punct multimodal modern, dar şi într-o zonă comercială atractivă a Capitalei.

O investiție de aproximativ 100 de milioane de euro  

„Lucrările vizează inclusiv amenajarea spaţiilor destinate serviciilor pentru călători, asigurarea facilităţilor pentru persoanele cu dizabilităţi, crearea unor spaţii verzi centrale, a unei zone moderne de aşteptare şi de petrecere a timpului pentru persoanele aflate în tranzit, montarea unor sisteme noi de ventilaţie şi de încălzire, modernizarea sistemului de iluminat”, a precizat ministrul transporturilor.

Un film de neratat: Copiii s-au filmat pentru mamele plecate la muncă în Vest. „Femeile dispăreau de pe strada noastră”
Recomandări
Un film de neratat: Copiii s-au filmat pentru mamele plecate la muncă în Vest. „Femeile dispăreau de pe strada noastră”
Cât va costa modernizarea Gării de Nord din București și ce vrea CFR să realizeze: „O zonă plăcută de petrecere a timpului, cu spații verzi”
Sorin Grindeanu. Foto: Hepta

O investiție totală de aproximativ 100 de milioane de euro, conform comunicatului emis de CFR Călători.

Etapa 1 de modernizare include reabilitarea spațiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfășoară activitatea feroviară, serviciile destinate publicului, dar și zona care deservește activitatea comercială a gării. 

Conform proiectului de modernizare, obiectivele generale ale investiției sunt: creșterea interesului public pentru Gara de Nord, regândirea funcțională a gării ca un spațiu dinamic, valorizarea legăturilor cu orașul, creșterea interesului turistic la nivel european, dar și furnizarea de servicii de calitate pentru călători.

Obiectivele specifice ce se doresc a fi atinse sunt:

  • regenerarea zonei aferente stației de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city
  • modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din stația de călători București Nord, precum și a spațiilor destinate serviciilor pentru călători, cu asigurarea facilităților pentru persoanele cu dizabilități
  • crearea unor spații verzi centrale, o zonă agreabilă de așteptare sau petrecere plăcută a timpului pentru publicul aflat în tranzit
  • asigurarea cu sisteme noi de ventilație/încălzire
  • înlocuirea instalațiilor electrice, sanitare, termice etc
  • refacerea sistemului de drenaj
  • modernizarea sistemului de iluminat
  • modernizarea echipamentului de telecomunicații, inclusiv a celui de informare a publicului
  • asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători – balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, lifturi, sisteme de control acces.
Efectele incompetenței din România văzute împreună cu Diaspora:  cum atrage Vestul forța de muncă pe care România o neglijează. Exemplul danez
Recomandări
Efectele incompetenței din România văzute împreună cu Diaspora: cum atrage Vestul forța de muncă pe care România o neglijează. Exemplul danez
20230207113753Icon photoVEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 14

Nicușor Dan vrea o nouă linie de metrou de la gară

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a anunţat că a fost lansat în dezbatere publică Proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal Linia M4 de Metrou Tronson Gara de Nord – Gara Progresul. 

Magistrala va avea următoarele staţii: Gara de Nord, Ştirbei Vodă, Bogdan Petriceicu Hasdeu, Uranus, George Rozorea, Chirigiu, Filaret, Eroii Revoluţiei 2, George Bacovia, Toporaşi, Nicolae Cajal, Luică, Giurgiului, Gara Progresul. Edilul a precizat într-o postare pe Facebook că proiectul este coordonat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.


Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email [email protected]

Atacată în bar de cinci persoane care nu știau că este campioană la box. Neașteptat ce a urmat
GSP.RO
Atacată în bar de cinci persoane care nu știau că este campioană la box. Neașteptat ce a urmat
Urmărește-ne pe Google News
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Sărăcia i-a împins la divorț pe soții Dinu și Deea Maxer? Lidia Fecioru face afirmații dure EXCLUSIV
Playtech.ro
Sărăcia i-a împins la divorț pe soții Dinu și Deea Maxer? Lidia Fecioru face afirmații dure EXCLUSIV
Ce pensie încasează lunar Monica Tatoiu. Ultimul ei salariu a fost de 10.000 de euro, pe cartea de muncă
Viva.ro
Ce pensie încasează lunar Monica Tatoiu. Ultimul ei salariu a fost de 10.000 de euro, pe cartea de muncă
Aventura unui șofer român de TIR "trădat" de GPS, în Spania. Pompierii s-au chinuit ore întregi să deblocheze camionul
Observatornews.ro
Aventura unui șofer român de TIR "trădat" de GPS, în Spania. Pompierii s-au chinuit ore întregi să deblocheze camionul
Povestea cutremurătoare a românului care a stat opt ani într-o închisoare din China. „În doi ani nu am văzut lumina soarelui”
Știrileprotv.ro
Povestea cutremurătoare a românului care a stat opt ani într-o închisoare din China. „În doi ani nu am văzut lumina soarelui”
Produse, cu prețuri excelente, pe care Lidl le bagă la raft de luni, 3 aprilie 2023. Toți românii care stau la curte vor fi încântaţi
FANATIK.RO
Produse, cu prețuri excelente, pe care Lidl le bagă la raft de luni, 3 aprilie 2023. Toți românii care stau la curte vor fi încântaţi
Ce a păţit gimnasta minune a României. Scandal uriaş în sportul românesc
Orangesport.ro
Ce a păţit gimnasta minune a României. Scandal uriaş în sportul românesc
Horoscop zilnic, 2 aprilie. Nativii Capricorn și Scorpion, printre norocoși
Unica.ro
Horoscop zilnic, 2 aprilie. Nativii Capricorn și Scorpion, printre norocoși
Horoscop 1 aprilie 2023. Berbecii au în față o zi plină de provocări, dar nu provocări frumoase, ci provocări ce trebuie privite cu prudență
HOROSCOP
Horoscop 1 aprilie 2023. Berbecii au în față o zi plină de provocări, dar nu provocări frumoase, ci provocări ce trebuie privite cu prudență
Frumusețea din spatele meseriilor uitate
PUBLICITATE
Frumusețea din spatele meseriilor uitate