Operațiunile de testare pe autostrada electrică pentru camioane au fost oprite conform planului, a anunțat compania federală Autobahn GmbH.
„Alimentarea la sistemul de linii aeriene a fost întreruptă pentru că perioada de teste s-a încheiat”, a explicat un purtător de cuvânt al companiei.
Totuși, proiectul de cercetare Elisa nu este finalizat. Acesta reprezintă traficul greu electrificat, inovator pe autostrăzi. „Datele sunt în prezent analizate și evaluate științific”, a spus purtătorul de cuvânt.
Rezultatele testului în teren vor fi disponibile în a doua jumătate a anului 2025.
Scopul proiectului Elisa este de a cerceta cum ar putea arăta traficul de mărfuri grele electrificat. Funcționarea autostrăzii electrice a fost analizată continuu „din aspecte tehnologice, de trafic, ecologice, economice, organizatorice și de acceptare”, a explicat el.
Testele au început în 2019
Potrivit Autobahn GmbH, aproximativ doisprezece kilometri de linii aeriene erau disponibile în direcția Darmstadt și cinci kilometri în direcția Frankfurt. Unsprezece camioane erau pe traseul de testare în fiecare zi lucrătoare.
Proiectul este unul dintre cele trei rute electrice de testare pentru camioane. Pe lângă traseul din Hesse, mai sunt două în Schleswig-Holstein și Baden-Württemberg.
Sistemul permite camioanelor să atragă energie electrică de la cablurile aeriene a intrat în funcțiune.
Dezvoltat de Siemens (SIEGY), sistemul permite platformelor mari cu echipamente speciale montate pe acoperișuri să se conecteze la liniile electrificate, în timp ce călătoresc cu viteze de până la 90 de kilometri pe oră. Senzorii detectează când sunt disponibile firele aeriene.
Reducerea substanțială a emisiilor de CO2
Siemens spune că sistemul său, denumit, eHighway combină eficiența șinei electrice cu flexibilitatea de transport. Un alt beneficiu este reducerea substanțială a emisiilor de CO2 și de oxizi de azot.2
Camioanele funcționează cu motoare electrice, atunci când sunt conectate la liniile aeriene și un sistem hibrid când se întorc pe un drum tradițional.
Producătorul susține că sistemul poate fi integrat cu infrastructura rutieră existentă, făcându-l o modalitate practică de reducere a emisiilor și a consumului de energie în locurile în care căile ferate nu sunt fezabile.
Iop346 • 11.01.2025, 10:36
Ei pun teansport electric pe aitostrada, iar Constanta nu mai are tramvai. Cine l-a scos? De ce nu plateste reinstalarea?
VioB • 11.01.2025, 09:51
Titlul trebuie revizuit și sa sune asa " Testele pentru autostrada electrificata pentru camioane sau terminat"