Mergi direct la conținut »
Germania a inaugurat prima autostradă electrică pentru camioane. Se vor alimenta în mers, ca trenul Galerie foto
3imagini
Tehnologie Libertatea > Ştiri > Tehnologie > Germania a inaugurat prima autostradă electrică pentru camioane. Se vor alimenta în mers, ca trenul

Germania a inaugurat prima autostradă electrică pentru camioane. Se vor alimenta în mers, ca trenul

Într-o epocă în care camioanele diesel poluează orașele și determină schimbările climatice, Germania crede că a găsit răspunsul la aceste probleme prin folosirea liniilor electrice aeriene care să fie folosite la alimentarea acestora.

De Dragoș Tănase,

 

Un sistem care permite camioanelor să atragă energie electrică de la cablurile aeriene a intrat în funcțiune, marți, pe o distanță de 10 kilometri de  autostradă, potrivit guvernului german, citat de CNN. Este primul astfel de test pe un drum public în Germania.

Dezvoltat de Siemens (SIEGY), sistemul permite platformelor mari cu echipamente speciale montate pe acoperișuri să se conecteze la liniile electrificate, în timp ce călătoresc cu viteze de până la 90 de kilometri pe oră. Senzorii detectează când sunt disponibile firele aeriene.

Siemens spune că sistemul său, denumit, eHighway combină eficiența șinei electrice cu flexibilitatea de transport. Un alt beneficiu este reducerea substanțială a emisiilor de CO2 și de oxizi de azot.

Camioanele funcționează cu motoare electrice, atunci când sunt conectate la liniile aeriene și un sistem hibrid când se întorc pe un drum tradițional.

Producătorul susține că sistemul poate fi integrat cu infrastructura rutieră existentă, făcându-l o modalitate practică de reducere a emisiilor și a consumului de energie în locurile în care căile ferate nu sunt fezabile.

Ion Țiriac nu mai este cel mai bogat român. Cine i-a luat locul
Recomandări

Ion Țiriac nu mai este cel mai bogat român. Cine i-a luat locul

Secțiunea inaugurată marți face parte dintr-o legătură crucială între aeroportul din Frankfurt, un hub global de transport de marfă și un parc industrial învecinat, iar două noi tronsoane vor fi deschise în curând.

Guvernul german a cheltuit 70 de milioane de euro (77 de milioane de dolari), pentru a dezvolta camioanele care pot folosi sistemul, iar Siemens a spus că un proprietar de camioane ar putea economisi 20.000 de euro (22.370 de dolari) pentru combustibilul de peste 100.000 de kilometri.

Transportul camioanelor este cea mai rapidă sursă de cerere de petrol din lume, potrivit Forumului Internațional de Transport, care face parte din Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică.

Potrivit grupului, transportul rutier de mărfuri va reprezenta, de asemenea, 15% din creșterea preconizată a emisiilor globale de CO2 până în 2050.

Numai pile la ISU Dolj! Ce a făcut nora unui colonel pentru a fi scăpată de restructurări
Recomandări

Numai pile la ISU Dolj! Ce a făcut nora unui colonel pentru a fi scăpată de restructurări

Scăderea emisiilor de carbon din transport, inclusiv transportul de marfă, reprezintă o parte esențială a Acordului privind climatul din 2015, care vizează încălzirea globală a nivelului de încălzire la mai puțin de 2 grade Celsius față de nivelurile preindustriale. Un nou studiu arată că poluarea poate afecta grav creierul.

Proiecte precum cel din Germania ar putea face parte dintr-o soluție care include o utilizare sporită a căilor ferate și a vehiculelor electrice.

Testele și demonstrațiile tehnologiei eHighway au fost efectuate, la scară mai mică, în Suedia și în apropierea porturilor din Los Angeles și Long Beach.

FOTO: CNN


Citește și:

Cum afectează poluarea organismul uman. Bolile pe care le dezvoltăm pentru că trăim în medii poluate

Creșterea populaţiei globale va duce la o criză a apei potabile, alături de poluare și schimbările climatice

Zona din București unde poluarea este depășită cu 400%. Doar noaptea aerul e respirabil

Close
Închide
  Close