Clever Taxi a postat în data de 26 ianuarie opțiunea folosirii unor vouchere pentru a stimula mobilitatea urbană și pentru a face Bucureștiul un ”oraș smart”.

De la mobilitate urbană și oraș smart la ceartă în toată regula

Discuția a degenerat rapid cu privire la obligativitatea bacșișului. ”Am vrut să folosesc și eu aplicația voastră, pentru că am înțeles că pot plăti cu cardul, numai că să văd că trebuie să selectez (obligatoriu) cât vreau să las bacșiș (minim 10%). Serios?! Nu mulțumesc, rămân la Uber/Taxify”, scrie un nemulțumit.

Un utilizatori intervine în apărarea aplicației Clever Taxi, care arată că majoritatea curselor din București nu trec de 15 lei, iar 10% la o cursă de 10 lei este un leu. ”Toate mizeriile și scursurile mergeți cu Uber să nu mai fiți simțiți să mai lăsați acolo 2-3lei… Sincer îmi pare bine că folosești Uber”.

În discuție intră și reprezentanții Clever Taxi. Aceștia postează că ”pragul de bacșiș este esențial, deoarece ne dorim să sporim mobilitatea urbană, să facem un oraș mai clever și să încurajăm astfel plățile cu cardul”.

Costi Rogozanu: BNR dă semne de viață: mai trebuie să și taxăm bogăția. Piedica principală: suntem poporul lui Cheloo
Recomandări
Costi Rogozanu: BNR dă semne de viață: mai trebuie să și taxăm bogăția. Piedica principală: suntem poporul lui Cheloo
 

EXCLUSIV | Bacșiș obligatoriu de 10% în aplicația Clever Taxi. Utilizatorii se revoltă pe rețelele sociale. Ce spune compania

Dacă e bacșiș, de ce e obligatoriu?

Dar asta nu explică de ce e obligatoriu bacșișul. Pentru că acesta rămâne la latitudinea fiecăruia, dacă i-a plăcut cum a fost servit. ”E bine că vreți să încurajați plata cu cardul, dar nu e în regulă să forțați clienții să plătească în plus pentru asta (că e taxă sau bacșiș, cum vreți să o numiți). Dacă o lăsați opțională, atunci clientul care plătește cu cardul poate să lase bacșiș dacă e mulțumit de cursa sau dacă e nemulțumit, să nu lase deloc. Nu minim 10%, chiar dacă nu i-a convenit.

Ad placeholder

De asemenea, s-ar putea să încalce (și cred că o și face) legislația UE”, revine utilizatorul. Acesta spune că niciun comerciant nu are voie să perceapă taxe suplimentare pentru utilizarea cardului de credit sau debit.

Discuția continuă netulburată. ”Da, este cea mai mare aberație să fiu obligată să las bacșiș. Dacă nu îmi convine cursa, șoferul, comportamentul lui, nu las. Pentru toți șoferii care miros a transpirație și au un jeg de nedescris în mașină, să las bacșiș??? Protecția consumatorului va fi oricum sesizată. O zi bună”, spune o utilizatoare.

Primarul Băluță spune că Goleac nu mai e din februarie la ADP, însă Goleac apărea ca șef ADP în martie la televiziuni, explicând cum a infectat omul său Spitalul Gerota
Recomandări
Primarul Băluță spune că Goleac nu mai e din februarie la ADP, însă Goleac apărea ca șef ADP în martie la televiziuni, explicând cum a infectat omul său Spitalul Gerota
 

Spre comparație, Uber a lansat la finele anului trecut opțiunea transmiterii unui bacșiș de către utilizatori, dar aceasta nu este obligatorie.

”Vrem tarif dinamic”. ”Folosiți RATB”

Ulterior, apare în discuție o persoană care spune că este taximetrist și cere tarif dinamic, ca și Uber, pentru ca nemulțumiții să nu mai comenteze.
”Ne trebuie și nouă un tarif dinamic cum au aia de REBU (Uber – n.r.), să nu se mai comenteze nimic. Faceți nazuri la o cursa de 5-6 lei. Părerea mea e de ce nu folosiți RATB dacă va zgârciți să lăsați un 2-3-4 lei?”, spune altcineva.

Dar nu, circul nu se termină. Căci alții spun că Uber este ilegal, după ce Curtea Europeană de Justiție a decis că serviciile de transport precum Uber și Taxify au nevoie de licențe și autorizații pentru a funcționa în Uniunea Europeană, inclusiv în România.

Ad placeholder
VIDEO Momentul în care deputații PSD Adrian Solomon şi Irinel Stativă au intrat în conflict cu polițiștii în Centrul Vechi
Recomandări
VIDEO Momentul în care deputații PSD Adrian Solomon şi Irinel Stativă au intrat în conflict cu polițiștii în Centrul Vechi
 

Iar șoferii acestora nu posedă. Acest lucru a dus recent la mai multe altercații în țara noastră întra taximetriști și șoferii Uber, ultima la finele săptămânii trecute, derulată în Timișoara.

Clever Taxi folosește taximetriști autorizați, însă Primăria București a adoptat la finele anului trecut o serie de reglementări care obligă aplicațiile să dețină dispecerat. Astfel, Clever Taxi va fi nevoită să își facă dispecerat, ca și Star Taxi, o altă aplicație similară.

Care este situația în realitate

Libertatea a testat aplicația Clever Taxi pentru a verifica dacă la plata cu cardul este obligatoriu bacșișul. Ei bine, după logarea utilizatorului cu contul de Facebook, fiecare poate să își adauge datele propriului card bancar.

Aici ești întâmpinat cu trei opțiuni pentru bacșiș: 10%, 15% și 25%.

Există, însă, și opțiunea de setare a unui nivel personalizat. Când intri în acel meniu pentru a seta nivel zero, aplicația nu permite acest lucru. Aplicația testată este cea mai nouă versiune disponibilă pentru Android.

Libertatea a solicitat un punct de vedere către Clever Taxi pentru a răspunde de ce bacșișul este obligatoriu la plata cu cardul și dacă societatea are de gând să schimbe această politică din cauza reacției utilizatorilor.

Clever Taxi: bacșișul nu este obligatoriu, trebuie updatată aplicația

Compania spune că a introdus plata cu cardul în 2014 și a inclus un bacșiș inițial de 5% pentru a încuraja șoferii să preia curse plătite cu cardul. Compania susține că în versiunile cele mai noi ale aplicației, există varianta introducerii unui bacșiș între 0 și 50%.

Ad placeholder

Iată răspunsul integral al companiei.

”Clever Taxi este o aplicație de e-hailing ce pune în legătură șoferii cu pasageri ce au nevoie de o mașină. Am introdus plata curselor cu cardul încă din 2014.
Am adăugat opțiunea de bacșiș pentru că am primit foarte multe cereri în acest sens de la utilizatorii care își doreau să plătească cursa cu cardul, dar voiau să lase bacșiș și șoferului. Prin urmare, am decis să facem acest lucru posibil direct în aplicație.

Pentru a încuraja șoferii să accepte cursele cu plata în aplicație, am pus o taxă de minimum 5% din valoarea cursei. Este o modalitate transparentă și fiscalizată a bacșișului. Noi încurajăm serviciile de calitate și oferim opțiunea ca acestea să fie recompensate pe măsură.

Odată cu noua versiune a aplicației, bacșișul este flexibil și poate fi setat de către pasager. Nu este obligatoriu, are o valoare între 0 și 50% din valoarea cursei. Utilizatorii care nu și-au făcut încă update folosesc versiunea veche a aplicației unde bacșișul minim este de 5% din valoarea cursei. Dacă ne uităm la valoarea medie a unei curse din București, 5% ar reprezenta 60 de bani. În schimb, pentru plata cu cardul, valoarea medie aleasă de pasager este de aprox 25% din valoarea cursei. Mai multe detalii despre plata cu cardul sunt disponibile aici:

Clever Taxi colaborează doar cu șoferii de taxi autorizați. Ca răspuns la noul regulament propus de Primăria București prin care se dorește un smart city, am inițiat campania ”CleverCity” prin care orice bucureștean poate beneficia de o cursă gratuită la plata cu cardul în aplicație. Suntem singura aplicație ce permite plata curselor cash sau prin card bancar.

Bacșișul este o opțiune intens solicitată de consumatori, introdusă chiar și de aplicațiile de ridesharing.

Considerăm că, pentru un serviciu de transport eficient și sigur, trebuie să se plătească rezonabil, așa că oferim flexibilitate la acest capitol utilizatorilor. În urma tuturor eforturilor și modificărilor, experiența Clever Taxi s-a îmbunătățit considerabil. Potrivit sondajelor, utilizatorii o consideră cea mai sigură și plăcută metodă de mobilitate urbană.

Clever Taxi sporește mobilitatea urbană. Următoarele modificări și opțiuni se vor baza strict pe optimizare și oferirea unui serviciu mai bun. Funcția de surge pricing nu este planificată, dar orice funcționalitate care are ca scop îmbunătățirea serviciului nostru e analizată atent”.

EXCLUSIV | Bacșiș obligatoriu de 10% în aplicația Clever Taxi. Utilizatorii se revoltă pe rețelele sociale. Ce spune compania

EXCLUSIV | Bacșiș obligatoriu de 10% în aplicația Clever Taxi. Utilizatorii se revoltă pe rețelele sociale. Ce spune compania

Gigantul german Daimler, în spatele Clever Taxi

Aplicația Clever Taxi a fost vândută anul trecut într-o tranzacție de 10 milioane de euro către mytaxi, o aplicație deținută de către gigantul german Daimler. Acesta este producătorul mașinilor de lux Mercedes.

Daimler mai deține în România două fabrici de componente auto la Cugir și Sebeș.

La nivel mondial, Daimler a consemnat în anul 2016 venituri totale de 169 de miliarde de dolari și un profit net de 9,4 miliarde de dolari. Grupul are 282.000 de angajați la nivel mondial, potrivit Topului Fortune 500.

Infografic Clever Taxi by phradamon on Scribd

„Aventură amoroasă între Ana și Alexa?”. Laurențiu Reghecampf vorbește despre cel mai delicat moment
PARTENERI - GSP.RO
„Aventură amoroasă între Ana și Alexa?”. Laurențiu Reghecampf vorbește despre cel mai delicat moment
Daciana Sârbu și-a pierdut toată averea. Ce a făcut soția lui Victor Ponta
PARTENERI - PLAYTECH.RO
Daciana Sârbu și-a pierdut toată averea. Ce a făcut soția lui Victor Ponta
Horoscop 7 iulie 2020. Berbecii simt nevoia să se apropie de cei mai speciali dintre prietenii lor
HOROSCOP
Horoscop 7 iulie 2020. Berbecii simt nevoia să se apropie de cei mai speciali dintre prietenii lor
RECOMANDĂRI