Cuprins:
Compania germană de automobile de lux anticipează o tranziție fluctuantă către vehiculele electrice în SUA, în contextul posibilei reveniri a lui Donald Trump la președinție.
Jochen Goller, membru al consiliului de administrație BMW, a declarat pentru Financial Times că grupul rămâne optimist cu privire la vânzările de mașini pe benzină și hibride plug-in în SUA, chiar dacă cererea pentru vehicule electrice ar încetini în următorii ani din cauza schimbărilor de politică sub noua administrație.
„Cred că ar fi naiv să credem că trecerea la electrificare este un drum cu sens unic. Va fi o călătorie cu montagnes-russes”, a afirmat Goller, responsabil cu clienții, brandurile și vânzările, la sediul BMW din München.
Strategia multienergie a BMW
BMW a adoptat o abordare prudentă în ceea ce privește ritmul tranziției globale către vehicule electrice, dezvoltând o gamă largă de produse cu mult înainte ca această creștere a vânzărilor de vehicule electrice să înceapă să încetinească.
Această strategie s-a dovedit în mare parte de succes într-un moment în care rivalii săi germani, Volkswagen și Mercedes-Benz, s-au confruntat cu dificultăți în ajustarea la cererea în scădere pentru vehicule electrice, în ciuda ambițiilor lor anterioare de a trece complet la electric.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_10e9590dc544ef9410077d46694984b6.jpg)
BMW se remarcă prin oferta sa puternică de vehicule electrice cu același design și aspect ca și omologii lor pe benzină și hibrizi.
Vânzările grupului de mașini complet electrice au crescut cu 13,5% anul trecut, ajungând la 426.594 de vehicule, reprezentând 17% din vânzările totale. Incluzând hibrizii, proporția vehiculelor electrificate a fost de 24%.
„Am anticipat că oamenii nu ar dori să fie discriminați din cauza sistemului de propulsie”, a explicat Goller.
Poziționarea BMW pe piața globală
Conform analiștilor, BMW este mai bine poziționat decât concurenții săi pentru a îndeplini obiectivele mai stricte ale UE privind emisiile, fără a vinde vehicule electrice cu reduceri semnificative.
De asemenea, este mai puțin expus războiului tarifar al lui Trump, deoarece 65% din mașinile sale vândute în SUA sunt construite local, iar compania este și un exportator net din SUA.
Patrick Hummel, analist la UBS, a comentat: „Din punct de vedere operațional, cred că BMW, în afara Chinei, este foarte bine poziționat. Sunt aproape acolo unde trebuie să fie în ceea ce privește ponderea vehiculelor electrice în mix.”
Provocări în China
În ciuda succesului global, China s-a dovedit a fi o piață dificilă pentru producătorul auto din München. Vânzările BMW și Mini în cea mai mare piață auto din lume au scăzut cu peste 13% anul trecut, ajungând la 714.530 de mașini, o scădere mai severă decât cea înregistrată de rivali precum Mercedes-Benz și Audi.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_0da087fbd115ee14bc67a36dce52308f.jpg)
Goller a recunoscut că este puțin probabil ca China să revină la creșterea economică explozivă care a atras inițial producătorii auto străini în țară.
„Dar vedem în continuare o piață în creștere… și, prin urmare, ambiția noastră este clar că vrem să participăm la o piață în creștere”, a adăugat el.
Referitor la concurența crescândă din partea mărcilor chineze, Goller a declarat: „Mașinile sunt cu adevărat bune din perspectivă tehnologică. Dar nu ne este frică.”
Viitorul BMW
În acest an, grupul va lansa platforma Neue Klasse pentru următoarea generație de vehicule electrice, cu autonomie mai mare, încărcare mai rapidă și capabilități software îmbunătățite.
Analistul Philippe Houchois de la Jefferies a descris BMW ca fiind „cel mai gânditor producător de echipamente originale de-a lungul anilor.”
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_a05f676eb00d82bcb69bf14f615a55bf.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_ee5ad432d890e28661a76ee925e6a259.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_a27cfce2f1a8ba4fbc55b9b5f38423dc.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_1b806c34429a720119a895dd4990ddc4.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_7a7596fb2021a89219507f5675467918.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_b68b6bf81fed96cc1fde4da3339a4ab5.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_63d9a995938860a7d3cb947df0261046.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_6b4d1868873dd0f47bc4a4b7414665d4.jpg)