De Alina Vlad, Simona Josan,

Un expert român în aviaţie: ipoteze posibile ale prăbuşirii

1. Un fulger globular ar fi putut lovi aeronava, găurindu-i carcasa. Avionul s-a dezechilibrat, ducând la prăbuşire;
2. Un incendiu la bordul avionului ar fi putut produce o explozie puternică, întrucât aparatul de zbor este dotat cu rezervoare de oxigen pentru măştile de deasupra scaunelor pasagerilor;
3. Depresurizarea bruscă a aeronavei.

Fost pilot al TAROM: «E exclus un atentat cu bombă la bord»

Libertatea a cerut opinia unui fost comandant al unei aeronave TAROM, cu mii de ore de zbor la activ, acum ieşit la pensie: ”Am urmărit informaţiile cu privire la prăbuşire şi pentru mine lucrurile sunt clare: piloţii au făcut tot ce era omeneşte posibil. Spun asta pentru că mi-am dat seama că s-au urmat toţi paşii necesari într-o situaţie de criză. Întâi piloţii au anunţat turnul de control, apoi aparatul a început coborârea, până la 2.000 m, cu acordul controlorilor de trafic. Eu cred că fie au rămas fără motoare, fie nu i-au mai ascultat comenzile avionului. E posibil să fi fost şi o depresurizare, de unde şi coborârea. E exclus un atentat cu bombă. În orice caz, e evident că piloţii nu au mai apucat să găsească un loc propice aterizării, ceea ce se face în situaţii de criză. Nu aveau cum să caute în acea zonă muntoasă un loc de aterizare, iar ăsta e şi el un semn că nu a mai depins nimic de efortul piloţilor”.