Odata cu venirea iernii va simtiti mai slabiti? Spre deosebire de celelalte perioade ale anului, in anotimpul rece trebuie sa va schimbati si alimentatia. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare, va sfatuieste sa consumati produse pe baza de grasimi ca sa fiti in forma maxima.


Grasimile indeplinesc un rol energetic important pentru organism, fiind un factor imunostimulator impotriva frigului prin eliberarea de caldura. La arderea unui gram de lipide se degaja 9 kilocalorii.

Astfel, in zilele cu temperaturi scazute, aproximativ 30% din aportul caloric trebuie sa provina din grasimi. Dar nici nu exagerati cu lipidele, deoarece riscati sa aveti pro-bleme cu colesterolul.

Pestele scade tensiunea arteriala

Iata ce alimente e bine sa consumati in aceasta perioada ca sa nu raciti si sa va pastrati un tonus bun:

-peste (macrou, sardina, hering, ton sau somon) de 2-3 ori pe saptamana, deoarece acest aliment scade tensiunea arteriala, vascozitatea sangelui si colesterolul;
– branzeturi (cascaval si telemea nesarata);
– painea integrala e buna deoarece ajuta la detoxifierea organismului;
– carne de porc degresata, de pui si de vita;
– cat mai multe legume (usturoi, ceapa, praz, morcovi, telina, spanac, cartofi fierti sau copti in coaja);
– fructe (portocale, banane, struguri si mere) care intaresc sistemul imunitar si va fac mai rezistenti la frig;
– usturoiul e considerat un bun antioxidant, ce lupta si impotriva microbilor si poate fi alternat cu o ceapa pe zi. l Monica Ciuperca


Ceaiurile fierbinti sau sucurile naturale va ajuta daca sunteti raciti


Daca se intampla sa raciti, este indicat sa beti cat mai multe lichide, dar in nici un caz alcool. Desi va da senzatia ca va incalzeste, efectul e total invers si va slabeste si sistemul imunitar. Specialistii va sfatuiesc sa beti cat mai multa apa, ceaiuri fierbinti sau sucuri naturale facute in casa.


Gheorghe Mencinicopschi
Directorul Institutului de Cercetari Alimentare
 

Urmărește-ne pe Google News